Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 10016
Serier som dette:
HIMYM
Breaking Bad
Criminal Minds
Blue Mountain State

Kan noen anbefale en serie som denne?
Finnes det noen andre type college-series som BMS?
Takker for svar
Vil anbefale Chuck, The Walking Dead og The Unit. Er også på utkikk etter noe likt BMS.
Se også litt på dexter, sesong 1,2,4 og 7 er helt sinnsyke spør du meg!
Sitat av Wyuz Vis innlegg
Se også litt på dexter, sesong 1,2,4 og 7 er helt sinnsyke spør du meg!
Vis hele sitatet...
vil nå si at alle sesongene er helt sinnsyke ! Avslutningen på sesong 7 var bare helt episk ! Gleder meg til neste og siste sesong av Dexter
Sist endret av KingFezz; 24. desember 2012 kl. 23:24.
Entourage. Klasse.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Mad Dogs ligner jævlig på Breaking Bad.

En voksen gjeng med kompiser stikker til Mallorca for å feire at en av bestekompisene deres pensjoneres. De kommer seg inn i alt mulig av rot og tull og ting går rett til helvette. Sykt bra serie som jeg anbefaler.
Last ned The league!
Det er som Scrubs / Its Always Sunny in Philly,
Som også er to fantastiske serier
Bones!*titegn*
Jericho og Spartacus
- The Wire: Minner litt om Breaking Bad, veldig bra serie.

- Arrow: Relativt ny serie, er i sin første sesong. Utrolig kul serie, mye action.

- Entourage: Som nevnt over, denne bør du se. Utvilsomt en av mine favorittserier. Det er ikke college, men mye samme type humor som BMS.
- Spartacus (episk serie)

- Game of thrones

- Big bang theory

- Dexter

- Rome (akkurat starta å sett den, men virker phett!)

- Arrow (actionserie, helt ok)

- Jericho (episk serie, men er bare 2 sesonger, så får ikke noe skikkelig "avsluttning" ettersom de stoppa å lage den..)

- Breaking bad

- Trailerparkbois ellerno..:P

- Weeds
Sitat av halfbaked Vis innlegg
- Jericho (episk serie, men er bare 2 sesonger, så får ikke noe skikkelig "avsluttning" ettersom de stoppa å lage den..)
Vis hele sitatet...
Jericho fikk faktisk en fullverdig avslutning, men da som tegneserie.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Ikke hør på de som anbefaler Arrow en dårligere serie skal du lete lenge etter!
Weeds er knallbra
Sitat av pokemon Vis innlegg
Ikke hør på de som anbefaler Arrow en dårligere serie skal du lete lenge etter!
Vis hele sitatet...
Ja, for det er vel ikke slik at noen kan like den mens andre ikke gjør det?
Arrested development synes jeg er dritfett, the shield er også en kul serie.
Anbefaler sons of anarchy !!
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Ja, for det er vel ikke slik at noen kan like den mens andre ikke gjør det?
Vis hele sitatet...
Det at produksjonkvaliteten er rævva har ingenting med at folk har forskjellig smak. Fakta er at serien er dårlig produsert.
Breaking Bad - Sykt bra serie. Starter litt slow though. du må ha litt tålmodighet, men det blir veldig bra etterhvert.

Curb your enthusiasm - Han som laga seinfeld har laget en spook-serie om han selv om livet etter seinfeld. Lat, rik, selvoptatt jævel som snakker fra levra. Den er sykt morsom hvis du liker hovedkarakteren. De fleste som ser den serien enten hater eller elsker Larry David. Jeg er en av de som virkelig digger Larry David (altså hovedkarakteren). Fun fact: alt av dialog er improvisert! det finnes ikke manus for denne serien. bare en plot outline.

Game of Thrones - Bra serie som går rett på sak. Serien kan ta seg selv litt for seriøst noen ganger, det er jo dog et episk drama uten sidestykke. Så litt seriøsitet er på sin rette plass. Absolutt verdt en titt.

Boardwalk Empire - Starter litt treigt, tar seg opp etterhvert. Liker du filmer som Goodfellas, American Gangster, Godfather, Scarface osv så kommer du til å like denne serien. Martin Scorcese står for mye av handlingen og regien. Liker du filmer som han har lagd kommer du til å like denne serien. Mange interessante og dype karakterer, samt bra regi. Top notch spør du meg.

Suits - Advokatfirma i new york. En original som serie som jeg aldri har sett maken til.

Walking dead - Artig serie, hvis du liker zombie-akopalypse kind of stuff. Jeg har sluttet å se på det, men hver sin smak!

Mad Men - En kvalitetsserie om reklamebransjen på 50-60 tallet. Med hovedperson "Don Draper". Etter flere sesonger så føler du fortsatt at du ikke vet helt hvem Don Draper er. Serien vant Emmy Award for beste drama serie. Hvis du liker drama så er denne serien noe for deg.
Sitat av pokemon Vis innlegg
Det at produksjonkvaliteten er rævva har ingenting med at folk har forskjellig smak. Fakta er at serien er dårlig produsert.
Vis hele sitatet...
Likevel har den 8.4 på IMDB. Synes det er en bra serie, tydeligvis er jeg ikke alene om dette. Du får synes hva du vil.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Likevel har den 8.4 på IMDB. Synes det er en bra serie, tydeligvis er jeg ikke alene om dette. Du får synes hva du vil.
Vis hele sitatet...
Helt greit at den har bra rating, ja det er folk som liker serien og fint er det.

Det jeg mener er at serien er dårlig fordi:

Historien er veldig merkelig, et eksempel på dette er at han var strandet på en øde øy, i 5år? husker ikke nøyaktig hvor lenge, uansett så kommer han hjem igjen med mad fighting skills som han tydeligvis har lært seg av seg selv på denne øde øye (wtf) i tilleg har han en bue som er alt for avansert til at kan ha lagd den selv.

Skuespillet er i tillegg veldig dårlig, dette burde enhver se så trenger ikke utdype dette.

Men nå handler ikke tråden om dette så jeg skal ikke snakke mer om det i denne tråden.

OT:

The office (US) - utrolig morsom serie.

Workaholics - også en veldig morsom serie hvis du liker rusmidler (sikkert hvis du ikke liker det også)

Dexter - utrolig spennende serie, alle burde se denne serien :P

Det er også mange wtf moments som i scenen når han skal stjele pengene fra han millionæren han presterer å slåss av 10 mann, for så å skyte en pil mot millionæren som han "bommer med" senere i episoden så sitter han og overfører pengene fordi pilen han "bommet med" var en slags hackepil som han brukte til å få tilgang til pcn til millionæren.

Millionæren er rasende å roper ut HOW DID HE DO IT, så zoomer kameraet ut og du ser en pil i veggen rett bak pulten hans som blinker som bare faen, (denne har han altså ikke sett, wtf??)

Det som også overasker meg er hvordan man kan skyte en slik pil med en bue? det ville ikke gått. dere som har sett pilen burde forstå det.

Dette er grunnene til at jeg ikke likte serien å velger derfor å si at den ikke er verdt å se.
Sist endret av pokemon; 25. desember 2012 kl. 03:27.
  • Weeds
  • Castle
  • Californication
Game disconnected
pokemon's Avatar
ser at posten min ble litt føkka rekkefølge sorry
white collar er en ganske bra serie!
The Inbetweeners er en hysterisk morsom serie som alle burde se.
Styr unna Arrow, grusom, forferdelig serie med svakt plott, cheesy kostymer og karakterer og til tider forferdelig forutsigbart plott. Hele opplegget med øya er tåpelig og latterlig.

Det alle andre har foreslått er det du trenger, chuck, big bang theory, walking dead.
Og om du absolutt må se en serie om flykræsj med pene mennesker holder LOST lenge. Ynglingserien.
Takk for gode svar
Har sett breaking bad som nevnt..
Weeds har jeg også sett.. Trist med den slutten..
Ønsker ikke gammeldags,ridder, sci-fi serier
Lord of the Realm
6 0
Breaking Bad (jævlig fet, spennende serie om en kjemilærer som begynner å koke meth)
Game of Thrones (KULESTE SERIE EVER)
Chuck (morsom serie om en taper som får noe agent greier)
Arrow (action serie om Justice Leagues Green Arrow/Oliver Queen)
Mad Men (fet serie om advertising på 1960 tallet)
Dexter (konge serie om dexter som jobber som blodanalyst(?) på dagtid og morder om natten)
Big Bang Theory (morsom serie om en gjeng med nerdevenner)
How I Met Your Mother (morsom serie om en vennegjeng, en dude som forteller historien om hvordan han møtte moren til ungene hans)
The Sopranos (mafiarelatert)
OZ (fengelsrelatert)
Suits (handler om Mike Ross som har fotografisk hukommelse som "jukser" seg inn i et advokatbyrå, anbefales på det sterkeste)
The Firm (avdokatserie om en man som har vært i witness protection og er innblanna med mafia og litt sånn)
The Walking Dead (zombieshitz)
Vampire Diaries (typisk jente serie, men en bad guy med navn Klaus er jævlig fet og gjør det hvert å se det etter sessong 1)
Har sett nesten alle seriene som er anbefalt her og alle er bra.

En som jeg vil legge til som ikke så mange har fått med seg enda ser det ut som. Justified!

http://www.imdb.com/title/tt1489428/
Deadwood
Noe av det bedre jeg har sett på tv.
Jeg har begynt å se på jenteserier.
Girls. Ganske gøy med en serie uten latter i bakgrunnen.
2 Broke Girls. Ganske gøy om du liker latter i bakgrunnen. MASSE sexual innuendo.
sledge hammer dritbra serie som gikk på. 80tallet

www.imdb.com/title/tt0090525/
Jeg syns The walking dead, Chuck, The big Bang theory og prison break er bra serier
Life is an adventure
3 2
Arrested development - hilarious!
Nip/Tuck
Suit down


)
fringe er en veldig bra serire nå som er i sesong 5.
sesong 1 og 2 kan man se på Netflix resten må man desverre laste ned.

handler om ting som dere liker og diskutere her på freak. vitenskap som er beoynd virkeligheten. meget spennende
Alt er vel ganske nevnt her, men jeg kan smutte inn med ett kort bidrag.
The walking dead er fantastisk, men ligner gjerne ikke på noe av det andre du har sett på.
Dersom du liker HIMYM har du jo nok deffinitivt sett two and a half men og tbbt, så de trenger ikke å nevnes..
Men noe ingen andre her har komt med må vel være The mentalist, som er litt lettsinnet krim, med utrolig bra oppbygning av karakterene i serien, verdt å ta en titt på.
Og som nesten alle andre har nevnt, Chuck, det Må sees! Serien er utrolig fantastisk opp til de to siste sesongene.
Du skal få tre serier, noen av dem er nevnt tidligere, men gjerne bare med navn.

Sons of Anarchy: En helt fantastisk rå serie om en kriminell motorsykkelgjeng i California. Mye av drivkraften er balansen mellom Jax Teller's involvering i en stadig mer kriminell gjeng og forsøket på en stabil tilværelse for hans nyfødte sønn. Serien er ganske voldsom og legger lite i mellom når en knallhard virkelighet skal skildres. Dette er en serie som virkelig blåste huet av meg. Hadde ingen forventninger, men både skuespillerprestasjoner, plott og filmatisk utrykk var av virkelig høyeste kvalitet. 5 Sesonger hittil.

Modern Family: Som tittelen sier handler dette om en moderne familie, bestående av ett heteroseksuelt foreldrepar med tre barn, et homofilt ektepar og et multikulturelt ektepar med en noen-og-seksti år gammel mann og en slående vakker, mye yngre colombiansk kvinne og hennes sønn. Denne serien har ødelagt komiserier totalt for meg. Jeg klarer ikke le av noe annet, men denne serien kan få meg til å le høyt, helt for meg selv. Og det er det ikke mange serier som kan! Et helt fantastisk persongalleri, med muligens Tv's morsomste karakter i familiefaren Phil Dunphy. Denne serien kan rett og slett ikke anbefales nok. I tillegg har den ikke latterspor, noe som etter hvert har blitt nærmest et kriterie for meg. Leste et sitat som jeg er veldig enig i. "Big Bang Theory er dumme vitser om smarte folk. Modern Family er smarte vitser om dumme folk. Kunne ikke vært mer enig. Godt i gang med sesong 4.

Community: Jeg sa i beskrivelsen av Modern Family at jeg ikke evner å le av andre serier lengre. Community er unntaket. Dette er en hysterisk morsom serie om en studiegruppe på et såkalt community college. Har har du fantastiske skuespillerprestasjoner anført av en genial Chevy Chase i rollen som halvrasistisk, gammel millionær som endelig vil skaffe seg vitnemål og Danny Pudi som den herlige autisten Abed. Aldri før har jeg fått inntrykk av at manusforfatterne har en så total frihet. Noen stikkord for episodene er Stop Motion, 8-bit, musikal, CSI, western og mye flere absurditeter. 4 sesong starter i februar.

Dette var de jeg gadd å greie ut om. Ellers får du bare ta meg på ordet om at Californication en fantastisk serie. Suits er herlig nyskapende og underholdende og The Mentalist er rett og slett imponerende
Supernatural - Fnn ut hva det handler om selv på imdb.
Suits må være beste serien laget noen sinne
Sitat av sneipen Vis innlegg
Deadwood
Noe av det bedre jeg har sett på tv.
Vis hele sitatet...
Støttes!

Kan ramle ut om flere serier, men vil tro at en del av de er nevnt her allerede. En som dog kanskje ikke er nevnt, er Doctor Who. Utrolig bra serie.
Veldig off-topic, men andre enn meg som ser ting på oppsummeringene før enkelte episoder som en ikke har sitt tidligere?
Sjekket IMDB, og har rett antall episoder, og har lastet ned de sesongene med mest ned og opplastinger på TPB og Torrentday.
Noen som vet om det skal være slik at noe bare skal vises i oppsummeringen, eller om jeg har gått glipp av noe?
Sitat av KingFezz Vis innlegg
vil nå si at alle sesongene er helt sinnsyke ! Avslutningen på sesong 7 var bare helt episk ! Gleder meg til neste og siste sesong av Dexter
Vis hele sitatet...
Er det bestemt at det blir den siste? Nå ble jeg litt trist.

Fordi jeg er ferdig med alle andre serier jeg vil se (de som er nevnt i denne tråden, stort sett) har jeg faktisk brukt den siste måneden til å se gjennom Pretty Little Liars, og syntes det er skikkelig spennende. Selv om jeg ikke er fjortis.
Workaholics
Supernatural
SoA
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Trailer Park Boys
8,4 på imdb.

Hadde bare såvidt sett litt av den serien før i et youtube klipp før jeg fikk høre om serien av en kompis. Nå trur jeg det må være en av mine favoritt serier, ufattelig morsomt!
Sitat av Susanna Vis innlegg
Er det bestemt at det blir den siste? Nå ble jeg litt trist.

Fordi jeg er ferdig med alle andre serier jeg vil se (de som er nevnt i denne tråden, stort sett) har jeg faktisk brukt den siste måneden til å se gjennom Pretty Little Liars, og syntes det er skikkelig spennende. Selv om jeg ikke er fjortis.
Vis hele sitatet...
Hehe samme her. Dama som fikk meg til å se på det
Er Pretty Little Liars noe brukende for de i en alder over 14 og og jente?
Isåfall vurderer jeg og se det, må jo være en rimelig bra ice breaker på byn!
Sons of Anarchy er jo bare konge da.