Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 1760
Service Pack 2 for Windows XP skulle egentlig bli gitt ut oktober/november 2003, men har nå blitt utsatt helt til tredje kvartal i 2004.

Service Pack'en skulle egentlig bare inneholde en god del sikkerhetsfikser, men etter hva det ser ut som nå vil Microsoft også legge til en god del endringer.
Noen av teoriene om hvilke endringer det kan være er at det skal komme store endringer i den innebygde brannmuren, eller at de skal bygge inn et antivirusprogram i Windows. Dette skyldes den siste tidens angrep av viruser som f.eks MSBlaster.

Disse faktaene er hentet ut fra Microsofts "veikart", som har blitt endret på i det siste. Det er uvisst om den kraftige forsinkelsen av SP2 vil ha noe påvirkning på lanseringen av Windows Longhorn som er satt til slutten av 2005.
Den har jeg betaen til
Nei, Windows.XP.SP2.Beta.Build.1224.
Oh, trodde du snakket om Longhorn jeg
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Dette er det jeg kaller en god nyhet!

Hvorfor vil de gjøre dette med oss? Jeg sitter på modem, laster ned fixer som bare det men en gang i tiden må jeg jo formatere og det fører jo selvsagt til at jeg må laste ned alle de jævla fixene etter sp1 på nytt, og allerede nå er det vel en 70mb eller noe? Gud hjelpe meg, kunne de ikke lagt det jævla ekstraskitet til sp3 eller noe da?
xp sp2 blir det siste jeg skal ha av microsoft software. når longhorn kommer ere rett ut.
Opprinnelig postet av Nichotin
xp sp2 blir det siste jeg skal ha av microsoft software. når longhorn kommer ere rett ut.
Vis hele sitatet...
Er det noe galt med longhorn da ?
Ikke faen om jeg skal bruke MS sin firewall og antivirus....
Opprinnelig postet av intenzo
Er det noe galt med longhorn da ?
Vis hele sitatet...
Kommer vel litt an på øyet som ser, men jeg mener å ha lest at Longhorn skal ha en ny teknikk på å forebygge illegal kopiering av software/spill etc.

Er det noen som vet noe mer om dette?
Longhorn skal bli starten på TCPA (se her) og vil i tillegg inneholde en enda mer bloat og "dumbed down" interface enn XP. Vi kjenner jo alle wizardene i XP som egentlig ikke funker sikkelig, og plager deg uansett hva man vil gjøre?
Opprinnelig postet av Nichotin
xp sp2 blir det siste jeg skal ha av microsoft software. når longhorn kommer ere rett ut.
Vis hele sitatet...
word!

Men så skifter jeg jo straks til OS X... Viva La Apple!
NGSCB er alikevel avhengig av tilpasset hardware såvidt jeg har forstått.
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Opprinnelig postet av IvIoyner
Longhorn skal bli starten på TCPA (se her) og vil i tillegg inneholde en enda mer bloat og "dumbed down" interface enn XP. Vi kjenner jo alle wizardene i XP som egentlig ikke funker sikkelig, og plager deg uansett hva man vil gjøre?
Vis hele sitatet...

hmmz m$ det er lov å drømme...
I like turtles
Skyfex's Avatar
Personlig har jeg sluttet å glede meg til alt fra MS etter windows 2000... windows xp er det styggeste, og mest ubrukelige OS'et siden win 3.11. Jeg holder meg til win2k til jeg får meg mac
Duh, XP er jo i bunn og grunn 2k, så du kan ikke si det er like ille som 3.11
Opprinnelig postet av Bill_Gates
hmmz m$ det er lov å drømme...
Vis hele sitatet...
Problemet er at dem er dødsens seriøse og at de har mange med makt som støtter dem. Går folk over til Longhorn så er jo det definitivt et godt steg på veien mot dette systemet som får KGB til å virke naivt.

Ta dette scenarioet: Du skrivet er dokument som avslører en del ting KRF aldri ville at folk skulle få vite. Bondevik kommer over dette dokumentet mens han browser maskinene til folk via TCPA kontrollpanelet, og blokker dokumentet ditt globalt på alle maskiner i hele verden, inkludert din egen. Litt satt på spissen, men muligheten til å blokke hva som helst, hvor som helst er en realitet.
Derfor boikotter man. Ikke gidd å vente heller
Hvorfor vil egentlig m$ være så kontrollfreaker? Er jo egentlig ganske egoistisk da.. går jo ut over oss forbrukere! Vi finner jo bare opp programmer og cracks som overskrider sikkerhetssystemene til m$, og da er jo det egentlig unødvendig arbeid for begge parter...
Opprinnelig postet av jocke
Hvorfor vil egentlig m$ være så kontrollfreaker? Er jo egentlig ganske egoistisk da.. går jo ut over oss forbrukere! Vi finner jo bare opp programmer og cracks som overskrider sikkerhetssystemene til m$, og da er jo det egentlig unødvendig arbeid for begge parter...
Vis hele sitatet...
Altså, det vil innebære store straffer bare å prøve å bryte fritz-chippen. Så dette er nok hakket verre enn det som er gjort tidligere.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Dette kommer til å bli sluttenn for microsoft og bill gates *gnir seg* i hendene. Dos will once more rule the computer world...ikke? Jaja, bytter til linux og et nytt prosessormerke dersom jeg ikke kan piratkopiere ting lengre
Hehe, må si meg enig og uenig på en del ting her selv om alle stakk opptopic etter 2. post eller no
Dritt at SP2 ble utsatt SÅ jævlig lenge spør du meg.. Da er det nesten ikkeno vits å vente, for da er jo LongHorn ute.. Jeg synes at Windows OS'ene er det beste out there, men hvis de har sånn spyware-piss installert som ingen greier å "cracke", så får jeg fortsette å ha XP, for jeg er ikke akkurat uskyldig i warez, som 99% andre her på dette forumet..
Ifølge lovgivningen som TCPA innfører, vil du ikke kunne gå online uten å kunne straffes hardt uten TCPA, software eller hardware. Å bytte CPU-produsent virker heller ikke, da AMD og Intel vil ha inkludert TCPA.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Vil dette si at det er en internasjonale lover? Trodde dette var nok en idiotisk amerikansk lov som f.eks. det som gir RIAA mulighet til å saksøke folk i hopetall. Dessuten kan ikke folk tvinges til å kjøpe nye prosessorer eller nye operativsystem. Microsoft tror de er så jævlig lure at de kan stenge store terrorister ute fra internet. Jeg vet ikk jeg men dersom osama bin laden eller saddam har litt småpenger igjen klarer de å få utviklet egne prosessorer. Etter mitt syn bryter vil microsoft bryte lovene ved å monopolisere Operativ System markedet, de tvinger faktisk folk til å kjøpe deres produkt og/eller måtte oppdatere operativ systemet. Jeg vet ikke hvordan det nye operativsystemet kommer til å bli, men jeg har på følelsen av at vi kommer til å føle oss veeeeldig overvåket. Lover kan ikke ha tilbakevirkene kraft, så dersom du hadde en maskin før denne loven kom vil det vel da si at de ikke kan tvinge deg til å oppdatere noe som helst, eller er det jeg som er ute på bærtur?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
IvIoyner: Det er da virkelig ikke bare AMD og Intel som produserer cpu'er, de er bare de mest kjente. Via er jo også ganske kjent, og så har vi den derre power pc saken. Mange forskjellige platformer ute å går, så om de største finner på noe snusk så er det alltid noe andre der ute. Alltid.

Jeg har personlig veldig liten tro på at opplegget kommer til å funke i praksis, og om det gjør det så har vi jo som sagt andre platformer vi kan skifte til samt et hav av både software og hardware crackere... Hvis de får igjenom dette så vil det jo også som Delusional sier ikke gjelde bakover... Men så spørs det jo hvor lenge vi kan holde det gående uten ny hardware i maskinparken .

Gah, jeg vet ikke hva jeg skal tro. Det er så mange negative ting, jeg skjønner faen ikke at det finst mennesker som er så pengegriske at de er villige til å ofre frihet mot noen hundre mill!
Altså, hovedpoenget er at man ikke kan bruke internett uten tcpa: enten med software-plugin eller hardware. Mac, unix osv nå tilpasse seg. Noe av problemet er at du blir stemplet som terrorist og kan straffes deretter hvis du prøver å bryte krypteringen. Dessuten, hvis noen cracker TCPA, kan den siden bare blokkes på alle pc'er i verden, ingen får info'en.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, sånn sett. Men dette blir jo nesten umulig å gjenomføre i praksis om man ikke har med seg alle myndigheter og shit. Eller?
Her blir det perfekte skrekkscenarioet dannet
At man blir terrorist av å prøve å knekke NGSCB er vel i drøyeste laget?
Terrorist og terrorist: man kan bli straffet, og når du prøver å unngå at staten kan lese dokumentene dine, virker det litt som om du har noe å skjule. Hva skjer hvis en araber bryter den i USA? Blir ikke han overvåket av myndighetene?
Opprinnelig postet av Tias
Hmm, sånn sett. Men dette blir jo nesten umulig å gjenomføre i praksis om man ikke har med seg alle myndigheter og shit. Eller?
Vis hele sitatet...
problemet er at både amerikanskje og europeiske myndigheter er på gli. og siden såpass mange allerede bruker softwaren som skal til, så blir overgangen glatt.

kermit-: eucd og dmca gjør deg iallefall til en kriminell om du modifiserer noe som helst på f.eks fritz-chip'en. sider med howtoer etc. blir globalt blokket on sight.
Sist endret av Nichotin; 21. august 2003 kl. 18:56.
very impotent freak
Delusional's Avatar
De får aldri gjennomslag på en slik ting, dette kommer til å stride med masse privacy regler, og er noen av dere klar over hvor lang tid det tar å fikse slike nye lover og slikt? Det kan ta mange år. Og dersom for eksempel norge ikke går med på en slik avtale kan ikke noe slikt gjennomføres. Det er umulig å få alle land i verden til å inføre nye lover. Det er umulig å få gjennomslag med slike lover. Hør her, har ikke alle rett til å surfe på internett dersomdet er ønskelig. Tror at mange land kommer til å føle at slike lover og software blir krenkenkende ovenfor privatlivet, ytringsfrihet og så videre. Mikrosoft har hverken lov eller makt til å klareå hindre alle land adgang til internett. Det eneste jeg vet om som alle land i verden har gåt med på er avtalen om KFK gasser. Skal liksom mikrosoft få makt til å bestemme hvem som skal få komme på internett? Mikrosoft har heller ikke lov til å komme inn på maskinen din å se hva du driver på med, det vil si at microsoft vil ha en lov som gir deg tillate dem å hacke deg. Dvs. at de trenger en rasnsakelses ordre. Dersom et software firma ikke vil ha/utvikle et slikt system som mircosoft vil ha, bryter microsoft med "free enterpricing". Og hvor mange servere kjører windows på internett. Etter min mening kan sider med how to materiell heller ikke bli stengt ned. Fordi folk har lov til å si hva de mener, det er vel fri ytringsfrihet her i verden. Og dersom windows skal finne ut at du har cracket en chip, må de ha en backdoor til ditt system som igjen gjør microsoft til hackere. Ideen ser jo ikke en gang god ut på papiret.
Problemet er som sagt at en del langt oppe i både det amerikanskje og det europeiske systemet er for dette. uansett, spiller ingen rolle om det er lovbestemt sålenge 99% av verdens befolkning sluker systemet rått sammen med sin compaq med bundla longhorn.

edit: mye av grunnen til at disse uvitende gimpene liker dette er at det i teorien stopper virus, hackere og terrorister.
Kommer dette systemet til norge, er det da noen som blir med å starte et eget land?
Da flytter jeg til russland . Microsoft får ivertfall ikke russland over på sin side!
Vi er offtopic. Ikke mer TCPA her nå.