Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Blir familie pc med 8mill mhz standard innen 100 år ?
Ja 7 41,18%
Nei 10 58,82%
Stemmegivere: 17. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  10 870
Driver å diskuterer med en kamerat, han mener at om under 100 år vil en "familie pc" ha 8 millioner mhz. Jeg derimot mener at en familie pc ikke trenger å loade Windows femtusen ganger i sekundet, hva mener dere?
Better than thou.
Syntes det var et av de merkligere spørsmålene jeg har hørt på en stund.. hehe.. men for å si det sånn, så har jeg hørt at prossesorkraften tidobles på 5 år eller noe.. så da kan man egentlig bare regne selv..
hmmmm... Tror ikke det vil finnes PCer om 100år... Tror hverdagen vil være fylt av "dumme" terminaler, som er integrert i husene våre
(inteligente hjem finnes jo allerede nå)
Tror at det vil være skambillig for en brukogkast terminal som man kan ta med seg når man feks skal ut på reise. Hvilke prossessorer som står i disse tror jeg ikke vil være særlig relevant da alt vil bli prossessert sentralt. (.NET v74 og Bluetooth v85 vil fikse dette Disse serverene kan sikkert ha prossessorkraft i den dimmen som kompisen din nevnte.

Hvem vet... om jeg blir 124 år finner jeg det ut selv
Om 100 år så er det dataene som regjerer uansett, og menneskene er slaver. Who cares!

Sael™
seriøst asså... vi har 55k atomvåpen på denne filleplaneten?
+nok håndvåpen tell å derepe alle mennesker + dyr rundt 20 ganger!

noen som virkelig tror på at vi kommer til å vare så lenge?

anyway, tallet er for stort til at det går ann å tenke seg det...

meite
Egentlig litt tåpelig tema, menmen... Leste nå for ikke så lenge siden det at en gang kan man ikke fortsette med vanlige prosessorer og chiper. Det vil bare si stopp, man får ikke mer kraft i dem. Man må til med å bruke hmm, hva skal jeg kalle det? "biologisk" kraft eller hva faen jeg skal kalle det, altså at man for eksempel kan bruke en klyse spytt å lagre i.

That`s what I`ve read :-)
zeth's Avatar
Trådstarter
Det var da vi leste på http://www.itavisen.no/art/1297208.html at diskusjonen kom opp..
Hva med de forskerne som skulle "flytte" jorda da?
zeth's Avatar
Trådstarter
Originally posted by xeqtr
Hva med de forskerne som skulle "flytte" jorda da?
Vis hele sitatet...
Det var de vel ikke klare til å gjøre for om noen tusen år ihvertfall?
noob killer
elukS's Avatar
Tror heller ikke prosessorer slik vi kjenner dem i dag vil komme til å utvikle seg mer en kanskje 20-30 år til. Utviklingen av disse vil før eller senere begrense seg selv på grunn av teknikken som ligger til grunn. Tror personlig at utviklingen vil gå mer mot optiske ting (les: prosessorer basert på lys) eller som Praz sa det "biologisk" kraft.

It's the end of the world as we know it, and i DON'T feel fine
(V-head junkie in backalley conversation)
Moore's law sier at prosessorhastigheten fordobles hver 18. måned. Denne loven har visst seg å være veldig nøyaktig. Så langt.

100år*12måneder=1200måneder
1200måneder/18måneder=66,67fordoblinger
2GHZ*2^66,67=2,23^20

Altså stemmer det at en PC om hundre år vil ha mer enn 8mill HZ. Men jeg tviler på at en vanlig familie trenger en så kraftig PC..