Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 799
På nettstedet Msbetas.net har Windows 95- nostalgikere kjørt en konkurranse om hvem som kan krympe det gamle operativsystemet mest.

I forrige uke oppnådde en herre ved navn Richard James å få hele operativsystemet inn på 10 MB.

Mulig å starte...
Nå skal signaturen BOFH ha klart å halvere ette til 5 MB. I følge mannen (?) skal miniversjonen gjøre det viktigste.

Kilde: ITavisen
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Og dette er revolusjonerende fordi...? Dette er agurknytt på sitt verste, at ITavisen kan skrive om noe slikt og at du kan finne på å quote det og si det verdig til å stå på nFFs framside er noe jeg bare ikke tar. Dette er ikke viktig eller nyttig på noen måte, det er en morrosak, agurknytt! Du må ikke lete etter nyheter, la de komme til deg. Leter du etter de får du bare mye dritt som kanskje kan være bittelitt morro i sin orginale form, men er det gøy eller viktig nok til å faktisk quotes?
nFF Marshall
morten's Avatar
Trådstarter
Det er faktisk folk som syntest slike ting er interessante, og siden du ikke syntes det var så interessant, kan du vel heller gi faen i å kommentere det, jeg bare oppdaterte news litt, siden det var så dødt her.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Virker ikke som det er så mange andre som syns det var noe særlig, i og med at jeg er den første og eneste som har svart på tråden om man ser bort i fra deg . Du kan ikke alltid bruke den derre "gi faen å kommentere det hvis du ikke liker det" trikset, hadde folk alltid sagt det så hadde vi hatt en god del flere moped-tråder her.

Og ja, om du ikke finner noe bedre en dette å poste i news kategorien som sansynligvis kommer til å lyse oss i trynet hver jævla gang vi logger på forumet de neste 3 ukene så kan du like godt gi faen å poste.

Fatter faen ikke at du postet om en "modifkikasjon" på et åtte år gammelt operativsystem fra MS!

nFF Marshall
morten's Avatar
Trådstarter
Istedet for å kritisere valget av nyheter, kan du jo heller begynne å foreslå nyheter som du mener er relevante. Jeg prøver bare å holde liv i nyhetsseksjonen også, siden ingen andre gidder det.

Jeg skjønner fortsatt ikke at du kan klare å henge deg opp i at jeg postet en nyhet om noe som du ikke fant så relevant. Jeg gruer meg til neste gang jeg poster en nyhet som du ikke liker, da flamer du meg vel så jeg får psykiske problemer og må slutte å bruke forumet.
Tias: Selvsagt er det relevant å lese om hvor mye bloatware som kan fjernes fra windows 95. Om du ikke bryr deg så kan du da vel bare la være å poste noe? At morten faktisk skriver noen nyheter nå og da er jo langt bedre enn at man skal lese den samme i en måned. -10 respekt poeng til deg.
likte nyheten jeg,flink bisk
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Aha, psykiske problemer kan nok unngås, men jeg sier faen meg ifra hvis jeg ser noe jeg ikke liker.

Er vel kanskje ikke bare denne nyheten som irriterer, 6 av ti nyheter som er på forsiden nå er fra Itavisen.no (og når de har Sommerferie så er det tydeligvis bare bull de kommer med) men i og med at det var denne som trakk mest ned så angriper jeg den.

Hadde det vært noe som har noe å si i praksis i dag, feks Windows XP på 10 megg, da skulle jeg ikke utrykkt et eneste negativt ord, kanskje tillogmed gitt min støtte, men Windows 95 er forstenet, ikke oppdatert siden 95 om man ser bort ifra bugfikses og uansett kjempelite.
Enig med Tias dær. 95 på 5mb er bra, men win xp på 10 mb, da først kunne man begynt og skryte
nFF Marshall
morten's Avatar
Trådstarter
Da kan jo du bare sette igang med å foreslå nyheter som du mener hører hjemme her, for det er faktisk mulig, men det gidder du vel ikke, for det er så stress.

Jeg har mistet all respekten jeg hadde for deg nå, så jeg ser på det du poster som bare pur BS ifra nå av.

EOD fra min side.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm ja, men jeg har enda til gode å finne en nyhet jeg syns er så utrolig fet at nFF er nødt til å ha den på forsiden. Afaik så er ikke nFF en nyhetside, og derfor ser jeg ingen grunn til å poste nyheter som Itavisen allerede har skrevet om... hvis den da ikke er skikkelig fet, revolusjonerende på et eller annet punkt eller viktig. Noe Windows 95@5MB imo ikke er.

Om du ser på alt jeg poster i framtiden som "pure BS", uansett hva topic omhandler, så er det ditt problem, ikke mitt .


Edit:
Uff, dette ble bare teit, beklager. Å få frem en mening eller følelser med bokstaver er ikke alltid like lett. Jeg ble irritert over de mange slappe nyhetene her og på Itavisen og begeret randt mer eller mindre over med denne imo litt meningsløse nyheten. Jeg har desverre for vane å angripe med hardere skyts en strengt talt nødvendig for å få frem min mening, og kan derfor virke noe brutal og rå. Jeg er også kjent for å være vanskelig...

Beklager morten, jeg håper at du kan godta min unnskyldning i denne saken, det var ikke meningen å gjøre det personlig eller plage noen, jeg ville bare få frem at jeg ikke var helt enig med valgene av de siste nyheten på froumet, men jeg innser nå at man må jo iallerfall ha noe å gå på skal hele nyhetseksjonen gå rundt, og jeg synes det er bra at noen tar på seg ansvaret (strengt talt, ser jo hvor mye dritt du får slengt mot deg bare pga en filleting om et gammelt OS) for at det står noe her.

Jeg klandrer ikke hverken deg eller resten av forumet for å miste all respekt, det er helt og holdent min egen skyld.

Beklager.
Sist endret av Tias; 10. august 2003 kl. 23:33.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Dette er vel en av de nyhetene jeg faktisk har giddet å sett på her i det siste nFF. Jeg synes sånne prosjekter er kule å holde på med og følge med. Så jeg synes det er topp at slikt blir postet her.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Jeg syntes det er flott jeg, det viser jo litt hva windows gjør for å få OSene sine til å se størst mulig ut teheheheeh. Skal vedde på at de folka bare fjernet en del av scriptingen i selve windowns, du vet den "make look really big" stringen