Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  146 16731
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
så reis ned til muslimlandene å drit i å følg deres leve måte...., blogg om hvordan det går!

Og hvis jeg var på flukt/jobbet i et annet land, ville jeg gladlig levd på dems leve måte, når jeg er turist i andre land, følger jeg også deres kultur/normer og lover!
Vis hele sitatet...
Slutt å sammenlign Norske turister med innvandrere som kommer fra steder preget av diktatur og uro. Dessuten vet du garantert ingenting om det å være på flukt i fra ditt eget land.
Sist endret av Juicekongen; 13. april 2011 kl. 14:02.
II-V-I
Sneipen92's Avatar
Trådstarter
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
så reis ned til muslimlandene å drit i å følg deres leve måte...., blogg om hvordan det går!

Og hvis jeg var på flukt/jobbet i et annet land, ville jeg gladlig levd på dems leve måte, når jeg er turist i andre land, følger jeg også deres kultur/normer og lover!
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke tankegangen til mange her inne. At kulturene mange av våre innvandrere kommer fra er veldig intolerant er da vel vitterlig ikke et godt argument for at vår kultur skal være intolerant?

Hvorfor skal vi ha som mål og være like "dårlige" og "intolerante" som deler av den muslimske verden? Muslimer har drept tusenvis av uskydlige sivil liv i "terrorangrep" betyr det at vi kan drepe tusenvis av uskyldige liv på deres side fordi de har gjort det? Hvorfor denne "øye for øye, tann for tann"-tankegangen?

Min mening er at hele dette innvandrerproblemet er oppskrytt, gjennom min jobb så arbeider jeg med mange ungdom, flesteparten av dem har et annet etnisk opphav enn meg og deg. Jeg ser veldig tydlig at disse annengenerasjons-innvandrerne er mer integrert og mer "norske" enn foreldrene deres som er førstegenerasjonsinnvandrere.

Og jeg vil si meg helt enig i Uppdali, lover og forbud som i all hovedsak rammer innvandrerer må ha som mål og øke integreringsprosessen ellers vil det bare være ødeleggende og "assimilerende". Et forbud mot niqab/burka vil gjøre to ting.
1. Skape sinne hos muslimer fordi de føler det som et angrep på deres kultur
2. De kvinner som blir tvunget til å bære disse plaggene vil bli enda mer avskilt fra samfunnet. Tror det er mer sannsynlig at disse vil blir nektet å gå ut i det offentlige, enn at de får gå ut uten niqab/burka.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
1. Skape sinne hos muslimer fordi de føler det som et angrep på deres kultur
2. De kvinner som blir tvunget til å bære disse plaggene vil bli enda mer avskilt fra samfunnet. Tror det er mer sannsynlig at disse vil blir nektet å gå ut i det offentlige, enn at de får gå ut uten niqab/burka.
Vis hele sitatet...
Om de har noe imot lovverket i landet, så får de bare unngå å flytte dit. Vi kan ikke flytte til et U-land og forvente lik medisinsk behandling som i Norge.
II-V-I
Sneipen92's Avatar
Trådstarter
Sitat av prenix Vis innlegg
Om de har noe imot lovverket i landet, så får de bare unngå å flytte dit. Vi kan ikke flytte til et U-land og forvente lik medisinsk behandling som i Norge.
Vis hele sitatet...
Så du mener at de innvandrerne og flyktningen som har vært her i, tja, 10 år bør pakke sakene å flytte igjen? Det blir så utrolig merkelig når du tror at du kan sette deg inn i situasjonen til disse menneskene.

Er du uenig i de to punktene jeg kom med?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Så du mener at de innvandrerne og flyktningen som har vært her i, tja, 10 år bør pakke sakene å flytte igjen? Det blir så utrolig merkelig når du tror at du kan sette deg inn i situasjonen til disse menneskene.

Er du uenig i de to punktene jeg kom med?
Vis hele sitatet...
Det er nøyaktig det jeg mener. Dersom de ikke han holde seg til våres reglement, har de svært lite her å gjøre.

Jeg vil gjerne vi fjerner oppskatten, men dette skjer jo ikke, så det må jeg bare akseptere, eller flytte til et annet land.
II-V-I
Sneipen92's Avatar
Trådstarter
Sitat av prenix Vis innlegg
Det er nøyaktig det jeg mener. Dersom de ikke han holde seg til våres reglement, har de svært lite her å gjøre.

Jeg vil gjerne vi fjerner oppskatten, men dette skjer jo ikke, så det må jeg bare akseptere, eller flytte til et annet land.
Vis hele sitatet...
Det får være din sak, men jeg tror du skal være forsiktig med å tro at du har noen som helst sjanse til å kunne sette deg inn i flyktningers situasjon.

Men er du uenig i de to utfallene jeg så av et evt forbud mot niqab/burka i Norge?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Det får være din sak, men jeg tror du skal være forsiktig med å tro at du har noen som helst sjanse til å kunne sette deg inn i flyktningers situasjon.

Men er du uenig i de to utfallene jeg så av et evt forbud mot niqab/burka i Norge?
Vis hele sitatet...
Det er min sak, det er derfor dette er en diskusjon. Jeg har aldri nevnt jeg har sagt jeg tror jeg kan sette meg inn i Deres situasjon, men jeg opplyser om meningen min rundt saken.

Jeg er forøvrig helt enig med de to punktene dine, og det blir helt sikkert noe av resultatet.
II-V-I
Sneipen92's Avatar
Trådstarter
Sitat av prenix Vis innlegg
Jeg er forøvrig helt enig med de to punktene dine, og det blir helt sikkert noe av resultatet.
Vis hele sitatet...
Hvis du er enig i at dette vil virke mot ingereringsprosessen, hvorfor i all verden stiller du deg positivt(?) til et slikt forslag?

Målet med integreringspolitikken skal ikke være å provosere dagens innvandrere slik at noen av dem vil forlate landet. Men å integrere så mange som mulig og evt nye innvandrere.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Hvis du er enig i at dette vil virke mot ingereringsprosessen, hvorfor i all verden stiller du deg positivt(?) til et slikt forslag?

Målet med integreringspolitikken skal ikke være å provosere dagens innvandrere slik at noen av dem vil forlate landet. Men å integrere så mange som mulig og evt nye innvandrere.
Vis hele sitatet...
Hvis de ikke vil la seg integrere med et annet samfunn, har de svært lite her å gjøre. Det er ikke vi som skal integrere oss med de.

Edit: Mener du at norske kvinner skal gå med tildekket ansikt, slik at de skal føle seg mer velkommene? Er dette noe du ville gjort for å hjelpe integrasjonen?
Sist endret av prenix; 13. april 2011 kl. 15:52.
II-V-I
Sneipen92's Avatar
Trådstarter
Sitat av prenix Vis innlegg
Hvis de ikke vil la seg integrere med et annet samfunn, har de svært lite her å gjøre. Det er ikke vi som skal integrere oss med de.

Edit: Mener du at norske kvinner skal gå med tildekket ansikt, slik at de skal føle seg mer velkommene? Er dette noe du ville gjort for å hjelpe integrasjonen?
Vis hele sitatet...
Så du mener at innvandrere som bruker kulturelle plagg ikke vil la seg integrere i vårt samfunn? Det er en prosess som tar tid, å tillate innvandrere å gå med hvilke klær de vil offentlig er da absolutt ikke i nærheten av at "vi som skal integrere oss med de"

Jeg har aldri hentydet noe i den retning at norske kvinner skal tvinges til å gå med tildekkede ansikt. Hvor har du tatt det fra? Jeg sier at kvinnen skal selv kunne velge hva slags klær de skal ha på seg.

Det ser ut som om du har problemer med å forstå hvordan integrasjon fungere i praksis. Det er ikke slik at et forbud mot innvandrerernes kultur vil hjelpe, det må jo du også forstå. Det som vil hjelpe er toleranse, og jeg er veldig sikker på at når du kommer ned til tredje, og fjerde generasjonsinnvandrere så vil de aller fleste være nesten helt integrert. Hvis vi forbyr en viktig og harmløs del av deres kultur vil det bare føre til assimilering(Nå snakker jeg da om de kvinner som frivillig velger å bruke niqab og burka, for det er disse et forbud rammer). Og de kvinnen som blir tvunget til å bruke burka/niqab vil bli helt adskilt fra samfunnet.
Sist endret av Sneipen92; 13. april 2011 kl. 16:03.
Okey har lest igjennom mange innlegg her inne o.s.v. vil bare gjøre et par ting klart for dere...

Hvis en her kan liste opp 10 navn på 10 kvinner som bruker burka/hijab o.s.v. p.g.a. tvang fra mannen sin, så vil jeg være i stand til å liste opp 100+ unge jenter som ikke gjør det... (kan bare ta en tur innom skolen min og sjekke ut der... du ser somaliske jenter med burka som prater med oss gutta, du ser arabiske jenter som går sammen med norske jenter ut på byen og shopper sammen, men den ene bruker burka, det gjør ikke den andre, men de klarer å være sammen) jeg skjønner da seriøst ikke hva problemet her er.

Dette er REN gjetting fra min side, men jeg har en sterk følelse av at de fleste som er burkamotstandere, faktisk aldri har sett en kvinne med burka (på ekte)/pratet med dem...

Da lurer jeg ennå mer på hvordan politikere kan overhode åpne munnen sin (både i Frankrike og Norge) ang. burka når de selv bor på den bedre kanten av byen, de krysser aldri Oslo lenger enn til Stortinget, kanskje de drar litt lenger ned Karl Johan for å ta seg en tur innom Tre Brødre eller Egons.

Hva politikere mener om ting de VIRKELIG ikke har peiling på driter jeg veldig langt opp i! Jeg er 20 år gammel, hele mitt liv har jeg kjent hijab kledde jenter... Har selv røyket med jenter, som senere i livet valgte å bli mer muslim-religiøse og startet med hijab, så fortsatte de videre til Burka... Dette er jenter som går på Høyskolen/Universitetet i Oslo nå. Mødrene til disse jentene bruker ikke burka selv, men jentene gjør det.

Hadde en norsk jente i klassen som konverterte til Islam, hu feirer Jul med familien, men det er fordi resten av familien er Kristene. Hu bruker burka, så jeg lurer virkelig på hvordan hu her har blitt tvunget, når hele familien er kristne :P

Fant en litt fin artikkel på NRK sin side som har litt nice med fakta!
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7006469 (Fra 2009)
Det politikerne skriver er stort sett bullshit :P, men litt nice statistikk å vite, i
Nederland er det 400 som bruker burka/niqab, totalt 450k muslimske kvinner / 0,09% altså som bruker det av muslimske kvinner
Sverige er det 100 som bruker burka/niqab, 150k muslimske kvinner / 0,03%
Danmark er det 150 som bruker burka/niqab, 100k muslimske kvinner. / 0,15%

Jeg har prøvd å lete etter norske tall, og hvis jeg ikke tar feil så skulle det være ca. 500 i Norge, noe som forsåvidt er litt merkelig, siden antall muslimske kvinner i NL er like stort som antall ikke-etniske-nordmenn det er i Norge, mens det er høyere antall burka/niqab brukere her =/ så jeg veit ikke helt om jeg kan stole på mine egne tall, men ut ifra de 3 landene der, så utgjør de ikke en bitte liten del en gang av befolkningen...

Større sannsynlighet for at du møter en i elviskostyme, så hvorfor all den sytingen!

Hvis integrering er argumentet, så hold det tilbake, det er bare ALT FOR idiotisk å kalle det å forby et klesplagg for integreringspolitikk! Minner mer om Nazi-Tysklands David-Stjerne forbud spør dere meg!
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Spørsmålet er om et forbud er veien å gå eller ikke. Jeg vet med meg selv at jeg hadde blitt enormt trassig hvis myndighetene hadde sagt at jeg ikke fikk lov til å gå med hvit tskjorte av en grunn jeg ikke aksepterte. Hvis jeg skulle gått med svart skjorte i stedet hadde jeg ønsket at det var min personlige avgjørelse og ikke at noen forbød meg å gå med en hvit en.
Vis hele sitatet...
Hvordan i all verden kan du sammenligne en hvit t-skjorte med burka?

Sitat av Ivar Vis innlegg

Hvis en her kan liste opp 10 navn på 10 kvinner som bruker burka/hijab o.s.v. p.g.a. tvang fra mannen sin, så vil jeg være i stand til å liste opp 100+ unge jenter som ikke gjør det... (kan bare ta en tur innom skolen min og sjekke ut der... du ser somaliske jenter med burka som prater med oss gutta, du ser arabiske jenter som går sammen med norske jenter ut på byen og shopper sammen, men den ene bruker burka, det gjør ikke den andre, men de klarer å være sammen) jeg skjønner da seriøst ikke hva problemet her er.
Vis hele sitatet...
Hvis man kan liste opp 10 som ikke vil bruka burka, per 1 som vil bruke burka. Så er det etter min mening, en jævlig god grunn til å gjøre det ulovlig. Å det er nok ikke langt ifra sannheten at "stillingen" er 1/10 heller..

Sitat av Ivar Vis innlegg

Dette er REN gjetting fra min side, men jeg har en sterk følelse av at de fleste som er burkamotstandere, faktisk aldri har sett en kvinne med burka (på ekte)/pratet med dem...
Vis hele sitatet...
Dette er feil. Jeg kjenner mange muslimer. Alle jeg kjenner tar avstand fra burka.
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Hvis man kan liste opp 10 som ikke vil bruka burka, per 1 som vil bruke burka. Så er det etter min mening, en jævlig god grunn til å gjøre det ulovlig. Å det er nok ikke langt ifra sannheten at "stillingen" er 1/10 heller..
Vis hele sitatet...
Det er nok ganske langt fra sannheten at stillingen er 1/10.

"
Frankrike har omkring 5 millioner muslimer, og kun 2.000 av dem dekker ifølge landets innenriksdepartement ansiktet, skriver NTB. Tall fra 2005 viste at det bodde rundt 150 000 muslimer i Norge. Dersom det er den samme prosentandelen i Norge som i Frankrike som dekker ansiktet, betyr det at rundt 60 kvinner bruker niqab eller burka i Norge.
"

Sitat av jegermeg Vis innlegg
Dette er feil. Jeg kjenner mange muslimer. Alle jeg kjenner tar avstand fra burka.
Vis hele sitatet...
De fleste er nok imot burka. Betyr det at vi skal forby det, fordi vi ikke liker det? Nei

Jeg klarer ikke å se hvordan et burka-forbud fremmer integrering på noen som helst måte. Det er et overgrep på folks privatliv, og et siste forsøk på å samle stemmer etter en feilslått politikk.
Sitat av Ivar Vis innlegg
Større sannsynlighet for at du møter en i elviskostyme, så hvorfor all den sytingen!
Vis hele sitatet...
Fordi en person som går i elviskostyme har valgt det selv. Om det så kun finnes en kvinne i Norge som må gå i det plagget ufrivllig. Er det grunn nok for meg å gjøre det forbudt.

Jeg syns faktisk vi skal dra regelen enda lenger enn Frankrike. Jeg syns vi skal gjøre det påbudt for mannfolk å gå i burka. Dette påbudet om burka på kvinner er jo uansett menneskeskapt i utgangspunktet, så jeg ser ingen grunn til hvorfor det ikke kan forandres. Påbudet for menn burde være spesielt streng om sommeren da det er over 30 grader!

Religion er noe dritt, laget for å undertrykke mennesker, spesielt kvinner. Det lukter menneskeskapt herfra til Pluto. Det er på tide at menneskeheten vokser opp. Våre barnebarn kommer til å le seg ihjel når de leser historiebøkene om hvordan vi holdt på.

Sitat av Widow Vis innlegg
Det er nok ganske langt fra sannheten at stillingen er 1/10.
Vis hele sitatet...
Jeg snakket om innenfor de som faktisk bruker burka. Ikke alle. Jeg er overbevist om at flertallet av de som bruker burka ikke gjør det frivillig. Og de som måtte tørre å si at de bruker det frivillig burde skamme seg over det, i respekt av alle medsøstrene de har i forskjellige muslimske land som ikke vil gå med burka. Hvor undertrykking virkelig er ett problem.

De som virkelig mener at de vil gå med burka, de burde også komme seg til doktoren. Både på hensyn til seg selv og barna sine som blir presset på akkurat den samme driten.

Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
1. Skape sinne hos muslimer fordi de føler det som et angrep på deres kultur
Vis hele sitatet...
Det får de bare tåle. Ingen har død av å bli litt fornærmet.


Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
2. De kvinner som blir tvunget til å bære disse plaggene vil bli enda mer avskilt fra samfunnet. Tror det er mer sannsynlig at disse vil blir nektet å gå ut i det offentlige, enn at de får gå ut uten niqab/burka.
Vis hele sitatet...
Hvordan integrerer man en kvinne man ikke engang kan se øynene til?
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Fordi en person som går i elviskostyme har valgt det selv. Om det så kun finnes en kvinne i Norge som må gå i det plagget ufrivllig. Er det grunn nok for meg å gjøre det forbudt.
Vis hele sitatet...
Om en kvinne i Norge blir tvunget til å gå i skjørt, skal vi gjøre skjørt ulovlig da?

Jeg syns faktisk vi skal dra regelen enda lenger enn Frankrike. Jeg syns vi skal gjøre det påbudt for mannfolk å gå i burka. Dette påbudet om burka på kvinner er jo uansett menneskeskapt i utgangspunktet, så jeg ser ingen grunn til hvorfor det ikke kan forandres. Påbudet for menn burde være spesielt streng om sommeren da det er over 30 grader!
Vis hele sitatet...
Ja, så nå skal VI skal tvinge individer til å gå med et spesielt klesplagg? Ser du ikke hvordan du møter deg selv i døren her?

Jeg snakket om innenfor de som faktisk bruker burka. Ikke alle. Jeg er overbevist om at flertallet av de som bruker burka ikke gjør det frivillig. Og de som måtte tørre å si at de bruker det frivillig burde skamme seg over det, i respekt av alle medsøstrene de har i forskjellige muslimske land som ikke vil gå med burka. Hvor undertrykking virkelig er ett problem.

De som virkelig mener at de vil gå med burka, de burde også komme seg til doktoren. Både på hensyn til seg selv og barna sine som blir presset på akkurat den samme driten.
Vis hele sitatet...
Hvem gir deg rett til å dømme disse kvinnene og si at de må skamme seg, du høres jo akkurat like ille ut som disse slemme, muslimske mennene.

Hvordan integrerer man en kvinne man ikke engang kan se øynene til?
Vis hele sitatet...
Man blir venner med dem, respekterer dem, gir de arbeidstilbud, osv.
Problemet er at mange ser på Burka som et problem og tror at svaret er å forby det mens det egentlig bare er en annen vei i problemet.

Det er jo egentlig ikke noe problem å sosialisere seg med burkakvinner det er vi selv som har gjort det tabu og merkelig. Mange muslimske menn hjelper ikke akkurat heller med å holde dem hjemme store deler av tida på sin side.

At det for eksempel er tvang for mange kvinner å bruke burke, DET burde vært forbudt ikke selve bruken av burka, vi burde fremme selvtillit og individualitet i alle kulturer, ikke forby noe. Tror ikke Frankrike kommer til å vinne noe på dette annet enn tvangsintegrering som et visst parti her i Norge ønsker å fremmer selv og som legger opp for nettop denne ideen.

mine 2 cent.

Som innvandrer har man disse mulighetene:
tvangsintegrer
bli norsk
arbeid som en slave

eller bli sendt tilbake.
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Problemet er at mange ser på Burka som et problem og tror at svaret er å forby det mens det egentlig bare er en annen vei i problemet.

Det er jo egentlig ikke noe problem å sosialisere seg med burkakvinner det er vi selv som har gjort det tabu og merkelig. Mange muslimske menn hjelper ikke akkurat heller med å holde dem hjemme store deler av tida på sin side.

At det for eksempel er tvang for mange kvinner å bruke burke, DET burde vært forbudt ikke selve bruken av burka, vi burde fremme selvtillit og individualitet i alle kulturer, ikke forby noe. Tror ikke Frankrike kommer til å vinne noe på dette annet enn tvangsintegrering som et visst parti her i Norge ønsker å fremmer selv og som legger opp for nettop denne ideen.

mine 2 cent.

Som innvandrer har man disse mulighetene:
tvangsintegrer
bli norsk
arbeid som en slave

eller bli sendt tilbake.
Vis hele sitatet...
Og alt det fører bare vondt til verre, jeg ser folk klager på at det er områder som overbefolket av visse etnisiteter i f.eks. Oslo. Hva tror dere et slikt offentlig forbud vil gjøre? Vil da kvinner med burka flytte lenger unna hverandre, eller nærmere hverandre? Hvis mannen tvinger hu, så vil han også være ganske enig... "Holder det kona mi kledd i burka, så er det samme for meg" vil enhver "manipulerende burkatvingende mann" tenke...
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Om en kvinne i Norge blir tvunget til å gå i skjørt, skal vi gjøre skjørt ulovlig da?
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det er ett problem, og jeg tror det heller aldri kommer til å bli ett problem. Så det er en ugyldig problemstilling.

Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Ja, så nå skal VI skal tvinge individer til å gå med et spesielt klesplagg? Ser du ikke hvordan du møter deg selv i døren her?
Vis hele sitatet...
Det var en spøk. Men det hadde likevel vært et morsomt eksperiment. Da tror jeg burka ikke hadde vært så viktig del av kulturen deres likevell.

Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Hvem gir deg rett til å dømme disse kvinnene og si at de må skamme seg, du høres jo akkurat like ille ut som disse slemme, muslimske mennene.
Vis hele sitatet...
Skjønner du ikke hvorfor de burde skamme seg? De sitter her i trygge Norge å gir ett falskt inntrykk på hva burka symboliserer. I muslimske land skal jeg love deg det er andre boller. Det fins steder i verden hvor du blir henrettet om du nekter burka. Så ja, jeg syns de burde skamme seg. De burde tatt like mye avstand fra det som oss.

Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Man blir venner med dem, respekterer dem, gir de arbeidstilbud, osv.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal greie å snakke med en kvinne i burka, som mest sannsynlig ikke kan norsk engang. Å ikke vite hvordan ansiktet hennes ser ut engang. Faktisk, ifølge muslimsk lov, har jeg ikke lov å snakke med henne engang. Da dette kan føre til "seksuell stimuli", noe som er forbudt blant ugifte i islam.
Sist endret av jegermeg; 13. april 2011 kl. 23:04.
Hijaben, Niqabens, og burkaens hensikt er å dekke til kvinnen for å ikke vekke mannens seksuelle begjær. På den andre siden kaller de oss ikke troende vestlige for; griser og sexfikserte syndere. På den andre siden må barn ned til alder av sex år gå med slør- Hvem er sexfiskert nå? Skal jeg kanskje nevne pedofili-det er i hvertfall straffbart i Norge. Mener å huske at Norske Lover forbyr å gjøre barn til sexobjekter, men å dekke de til for at de ikke skal være tiltrekkende-Hallo et barn, det må da kunne klassifiseres som en form for sexsuell sjikane i det offentlige? Og i tillegg; vi menna her i Norge trur jeg har nok med 4chan, redtube o.a; men jeg trur derimot at koranens lover og fatwaer øker kåtheten blandt mennene. de skal ikke onanere, ikke se kvinnens edle deler før ekteskap osv. er det rart alt rundt sex blir overdrevet da? Alle vet jo hva sex er, og hva den andre parten har på hodet og i buksa/skjørtet.

Jeg for min del føler meg såret når jeg ser kvinner/jenter med burka i klassen på skolen, er jeg en sånn kåt liten jævel at jeg ikke klarer å kontrollere meg? har jeg kanskje ikke nok med å jobbe med oppgaver etc. ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Det er bare du som ikke ser logikken. Tja si voldtekt, hvis vi overfører dette til voldtekt hadde det vært som om staten i Frankrike forbød jenter å bli voldtatt, og hvis de ble det så skulle jentene bli straffet.
Vis hele sitatet...
Jeg påpekte bare hvorfor logikken i setningen din var feil
Staten bruker "tvang mot tvang" hele tiden, det er del av rettssystemet.

Hva du selv legger i/mener med setningen er en annen sak.
II-V-I
Sneipen92's Avatar
Trådstarter
Sitat av kummi90 Vis innlegg
Jeg påpekte bare hvorfor logikken i setningen din var feil
Staten bruker "tvang mot tvang" hele tiden, det er del av rettssystemet.

Hva du selv legger i/mener med setningen er en annen sak.
Vis hele sitatet...
Å si at det er ulovlig å tvinge kvinner til å gå med burka er å bruke "tvang mot tvang". Og si at det er ulovelig å bruke burka er ikke det samme. Hvorfor? Fordi du straffer og bøtelegger de som blir tvunget til å bruke Burka, og ikke de som faktisk bruker tvang og vold mot kvinner.

Jeg tror ikke det er ett problem, og jeg tror det heller aldri kommer til å bli ett problem. Så det er en ugyldig problemstilling.
Vis hele sitatet...
Det er jo nettopp det som er poenget, ditt argument om at hvis det finnes en kvinne som ble tvunget til å gå med burka så er det nok til å forby det er jo helt bakmål. Jeg tipper at det finnes en kvinne et sted i verden som blir tvunget til å bruke S&M klær eller noe lignende, burde vi forby slike klesplagg?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Å si at det er ulovlig å tvinge kvinner til å gå med burka er å bruke "tvang mot tvang". Og si at det er ulovelig å bruke burka er ikke det samme. Hvorfor? Fordi du straffer og bøtelegger de som blir tvunget til å bruke Burka, og ikke de som faktisk bruker tvang og vold mot kvinner.
Vis hele sitatet...
Igjen; Det var "tvang mot tvang" idèen jeg angrep, ikke dens betydning i denne saken. Tvang mot tvang KAN være nødvendig, og derfor var den absolutte setningen din feil. Det var alt.
Du har helt rett Widow!! er ikke lenge til at muslimer blir forfølgt som de kristne ble under romerriket
Tror jeg skal kjøpe meg en Burqa jeg, jeg bor i bygd og det er en fin alternativ kjeledress

Svært praktisk klesplagg for oss nordmenn her oppe i nord
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Er da et like stort brudd på menneskerettighetene å tvinge folk til å IKKE gå kledd i noe, som det er å tvinge folk til å faktisk gå kledd på en viss måte? Brudd på religionsfriheten er det også...
Det er helt idiotisk. Kriminaliseringen av klesplaggene vil virke mot sin hensikt, da troende ikke vil kunne bevege seg ut av husets fire vegger, som igjen betyr at de ikke vil omgås i andre kulturelle kretser enn den de har hjemme; og et tiltak vedtatt for å integrere bedre, virker med ett mot sin hensikt. Å forby niqab og burka er en svært enkel løsning på et komplekst problem. Jeg mener at kriminalisering av hijab, er å fraskrive seg ansvaret eller forholdet til de som føler seg rammet/diskriminert, som medmennesker og medborgere. ”La staten lage regler og forby, jeg selv tør ikke”. Kollektive restriksjoner på denne måten skaper ikke noe annet enn mer hat, og vil ikke fungere som et verktøy i frankrikes såkalte kamp for integrering.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvis det skal være lov med Hijab, må vell da barnehagetanter også kunne bære det, burka også for den saks skyld.
Barnehagebarna synes sikkert det er gøy å ikke kunne se ansiktet til en person som skal være en form for venn og bidra utvikling av sosiale interreserog en sunn kultur.
Guttebarn i barnehager er sikkert så sexfiksert og styrt av instinktene at de ikke klarer å se en kvinnelig førskolelærer uten tildekning. Dog de sikkert klarer å se sine egne mødre uten å bli fristet til å gjøre det "forbudte".
Sikkert greit for politiet å skulle kreve legitmasjon av en kvinnelig sjåfør i Burka, å identifisere ID blir nok lett når kvinnen kan nekte og anklage dem for rasisme, for alt de vet, kan det jo være lille langefinger som har stjelt bil og gjort seg klar til maskeradeball?
Sitat av Northhunt Vis innlegg
Hvis det skal være lov med Hijab, må vell da barnehagetanter også kunne bære det, burka også for den saks skyld.
Barnehagebarna synes sikkert det er gøy å ikke kunne se ansiktet til en person som skal være en form for venn og bidra utvikling av sosiale interreserog en sunn kultur.
Guttebarn i barnehager er sikkert så sexfiksert og styrt av instinktene at de ikke klarer å se en kvinnelig førskolelærer uten tildekning. Dog de sikkert klarer å se sine egne mødre uten å bli fristet til å gjøre det "forbudte".
Sikkert greit for politiet å skulle kreve legitmasjon av en kvinnelig sjåfør i Burka, å identifisere ID blir nok lett når kvinnen kan nekte og anklage dem for rasisme, for alt de vet, kan det jo være lille langefinger som har stjelt bil og gjort seg klar til maskeradeball?
Vis hele sitatet...
Nå setter du ting i en litt for useriøs sammenheng.

Staten har ingenting med å bestemme hvilke klesplagg befolkningen skal bruke. Eneste som er viktig er at klesplaggene ikke bryter loven. Og slik jeg skjønner det, så er det ingenting ulovlig i å bruke heldekkende klesplagg.

Jeg tror heller ikke at barn vil være så dømmende som enkelte her mener. Så lenge foreldrene forklarer hensikten bak det på en objektiv og saklig måte så skal det gå bra. Men hvis du begynner med:

"Gutten min, du skjønner disse muslimene har ikke lov til å flekke hud fordi de blir fristet til å pule og plyndre". Da legger du nesten opp til at en ungen vokser opp til å bli en WT.

Du skjønner heldekkende plagg er ikke bare av religiøse hensyn, de er også tilstede av kulturelle verdier som enkelte i Norge har.

Sikkert greit for politiet å skulle kreve legitmasjon av en kvinnelig sjåfør i Burka, å identifisere ID blir nok lett når kvinnen kan nekte og anklage dem for rasisme
Vis hele sitatet...
Det er ikke verre enn at en kvinnelig politibetjent sjekker at ansiktet er i henhold med ID.

Barnehagebarna synes sikkert det er gøy å ikke kunne se ansiktet til en person som skal være en form for venn og bidra utvikling av sosiale interreserog en sunn kultur.
Vis hele sitatet...
Hijab dekker ikke ansiktet http://nordlysdottir.files.wordpress.com/2010/03/hijab21.jpg

Skal du dra sarkastiske krasse argumenter så bør du faen meg forsvare dem bedre.
Sitat av x3m187 Vis innlegg



Det er ikke verre enn at en kvinnelig politibetjent sjekker at ansiktet er i henhold med ID.
.
Vis hele sitatet...
Så du mener at i de tilfellene det ikke er en kvinnelig betjent med , Så skal det kjøres en kvinnelig betjent potensielt mange mil ut i skogen for å kunne gjennomføre kontroll ? Henger lite på greip for meg
Sist endret av skukketrure; 31. august 2011 kl. 07:01.
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Så du mener at i de tilfellene det ikke er en kvinnelig betjent med , Så skal det kjøres en kvinnelig betjent potensielt mange mil ut i skogen for å kunne gjennomføre kontroll ? Henger lite på greip for meg
Vis hele sitatet...
Hva er poenget med å problematisere noe som sannsynligvis ikke skjer?
Selvfølgelig hvis ditt eksempel skjer, så må den mannlige betjenten sjekke det. Er ditt scenario sannsynlig? Not really.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Nå setter du ting i en litt for useriøs sammenheng.

Staten har ingenting med å bestemme hvilke klesplagg befolkningen skal bruke. Eneste som er viktig er at klesplaggene ikke bryter loven. Og slik jeg skjønner det, så er det ingenting ulovlig i å bruke heldekkende klesplagg.

Jeg tror heller ikke at barn vil være så dømmende som enkelte her mener. Så lenge foreldrene forklarer hensikten bak det på en objektiv og saklig måte så skal det gå bra. Men hvis du begynner med:

"Gutten min, du skjønner disse muslimene har ikke lov til å flekke hud fordi de blir fristet til å pule og plyndre". Da legger du nesten opp til at en ungen vokser opp til å bli en WT.

Du skjønner heldekkende plagg er ikke bare av religiøse hensyn, de er også tilstede av kulturelle verdier som enkelte i Norge har.



Det er ikke verre enn at en kvinnelig politibetjent sjekker at ansiktet er i henhold med ID.



Hijab dekker ikke ansiktet http://nordlysdottir.files.wordpress.com/2010/03/hijab21.jpg

Skal du dra sarkastiske krasse argumenter så bør du faen meg forsvare dem bedre.
Vis hele sitatet...
Aldri sagt at Hijab dekker ansiktet jeg. Burqa vil gjøre det.
Gir meg til tider f* i hvilke religioner som praktiserer tildekking av kvinner. De som irriterer meg er at det gjøres, og at det skal bli akseptert som en ållreit kultur. I mine øyne viser de som bærer Hijab at kjønnsdisrkimenring er greit.
Har vært mange ganger på badestrender, sittet i klasserom med lettkledde jenter-og jeg har Faen meg aldri hatt noe problem ved å tenke på andre ting .
Må si jeg syntes veldig synd på den imamen som måtte ta medikamenter for å motvirke sine uvanlig sterke lyster. Ikke bare beskriver han seg selv som en sexgal lten fjott, han legger også skylda over på kvinner for at han til tider blir i voldtektshumør. Hadde han tatt seg en wank fra ti til annen, hadde han kurrert det vi har visst lenge. "Hysteri" blant kvinner ble lett dempet på denne måten i "gamle dager".
Hvis du kan sitte og si at du synes det er greit å fortsatt segregere kjønn i det 21 århundre, da får det være din mening .
Sitat av Northhunt Vis innlegg
I mine øyne viser de som bærer Hijab at kjønnsdisrkimenring er greit.
Vis hele sitatet...
"I mine øyne viser de som går med skjørt at kjønnsdisrkimenring er greit."

At det er forskjell på hva menn og kvinner kler seg i betyr vel ikke at det er diskriminerende?
Jeg ser absolutt ingen grunn til at det skal være behov for ett slikt klesplagg her i Norge.
De kan bytte ut draktene med en Canada Goose. Den dekker like mye, og er varm.

Et mulig forbud i Norge støtter jeg. Plagget hører hjemme i midtøsten, og ikke her i vesten.
En som flytter hit, må tilpasse seg VÅR kultur, ikke dra med seg sin EGEN. Er det ikke okei, så la være å komme!
Sitat av Riverton Vis innlegg
En som flytter hit, må tilpasse seg VÅR kultur, ikke dra med seg sin EGEN. Er det ikke okei, så la være å komme!
Vis hele sitatet...
For det første er det forskjell på å tilpasse seg en kultur og totalt forkaste sin egen. For det andre, hvem faen er du til å bestemme hva som er "VÅR" kultur? Hva om jeg har lyst til å gå med hijab?

Bunaden og fela er stjålet fra fransk kultur. Jeg kan banne på at alle kulturartikler du bruker pappas penger på kommer fra USA, som en kultur-gryte uten sidestykke!
Sist endret av fetter; 31. august 2011 kl. 10:22.
Sitat av fetter Vis innlegg
For det første er det forskjell på å tilpasse seg en kultur og totalt forkaste sin egen. For det andre, hvem faen er du til å bestemme hva som er "VÅR" kultur? Hva om jeg har lyst til å gå med hijab?

Bunaden og fela er stjålet fra fransk kultur. Jeg kan banne på at alle kulturartikler du bruker pappas penger på kommer fra USA, som en kultur-gryte uten sidestykke!
Vis hele sitatet...
Vi har kristendommen som statsreligion her i Norge. Så lenge den vedvarer, så skal folk som flytter hit fra andre land innrette seg etter den.

Jeg vet også at vi har religionsfrihet. De kan praktisere sin egen religion om de ønsker det, men innenfor visse grenser som er justert i henhold til vår moderne opplyste verden.

Norge er ett kristent land, ikke et friområde for verdens religioner.
Sitat av Riverton Vis innlegg
Norge er ett kristent land, ikke et friområde for verdens religioner.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal det ene utelukke det andre? Er det på noen som helst måte krenkende ovenfor en tro at andre har en annen?
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvorfor skal det ene utelukke det andre? Er det på noen som helst måte krenkende ovenfor en tro at andre har en annen?
Vis hele sitatet...
Tanken min er at så lenge vi har en statsreligion, så skal den gjelde. Denne er jeg faktisk for å avskaffe, da alle har rett til å velge religion selv.

Statsreligion = Den religionen gjelder i landet til enhver tid.
Avskaffet Statsreligion = Alle kan tilhøre den religionen de ønsker, og praktisere denne.

Jeg tenker også at religionene fra midtøsten hører hjemme i midtøsten, men det er bare min personlige mening.

Jeg liker å tenke at alle mennesker skal ha muligheten til å velge religion fritt, men da må de også velge ett land med sin religion som statsreligion. Eller så må de dra til ett land uten statsreligion, noe jeg ønsker at Norge skal bli. På den måten blir alle mennesker enkeltindivider, og ikke jaget rundt som en flokk sauer.

TSDR:

Alle skal bestemme religion selv, så lenge statsreligionen er avskaffet.
Sitat av Riverton Vis innlegg
Jeg tenker også at religionene fra midtøsten hører hjemme i midtøsten, men det er bare min personlige mening.
Vis hele sitatet...
Kristendommen oppstod i midtøsten.
Sist endret av caperno; 31. august 2011 kl. 11:16.
Sitat av caperno Vis innlegg
Og Kristendommen startet hvor?
Vis hele sitatet...
Nå tenker jeg på mer eksotiske religioner, som vi ikke er vant til her hjemme.
Men, ja! Jeg skjønner poenget ditt
Sitat av Riverton Vis innlegg
Tanken min er at så lenge vi har en statsreligion, så skal den gjelde. Denne er jeg faktisk for å avskaffe, da alle har rett til å velge religion selv.

Statsreligion = Den religionen gjelder i landet til enhver tid.
Avskaffet Statsreligion = Alle kan tilhøre den religionen de ønsker, og praktisere denne.

Jeg tenker også at religionene fra midtøsten hører hjemme i midtøsten, men det er bare min personlige mening.

Jeg liker å tenke at alle mennesker skal ha muligheten til å velge religion fritt, men da må de også velge ett land med sin religion som statsreligion. Eller så må de dra til ett land uten statsreligion, noe jeg ønsker at Norge skal bli. På den måten blir alle mennesker enkeltindivider, og ikke jaget rundt som en flokk sauer.

TSDR:

Alle skal bestemme religion selv, så lenge statsreligionen er avskaffet.
Vis hele sitatet...

Hvorfor i alle dager vil du da nekte folk å tenke fritt så lenge tankene deres er imot loven eller statsreligionen som du kaller det?
Du motsier deg selv med det innlegget ditt i tillegg til at du ikke vet hva begrepet statsreligion innebærer.
Sist endret av Mith; 31. august 2011 kl. 11:21.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvorfor i alle dager vil du da nekte folk å tenke fritt så lenge tankene deres er imot loven eller statsreligionen som du kaller det?
Du motsier deg selv med det innlegget ditt i tillegg til at du ikke vet hva begrepet statsreligion innebærer.
Vis hele sitatet...
Wiki:En statskirke (eller en statsreligion) er et trossamfunn som er forankret i landets lovverk og er administrert av statsorganer.

I Norge er dette kristendommen.
Sitat av Riverton Vis innlegg
Wiki:En statskirke (eller en statsreligion) er et trossamfunn som er forankret i landets lovverk og er administrert av statsorganer.

I Norge er dette kristendommen.
Vis hele sitatet...
Du kan sitere wikipedia, men det hjelper jo ikke når du ikke selv forstår hva du siterer, noe du rimelig greit har vist med innleggene dine.
Den type statsreligion du skisserer hadde vi i Norge mellom 1660 og 1902, det er ikke noe vi har praktisert på over 100år.
Sist endret av Mith; 31. august 2011 kl. 11:30.
Sitat av Riverton Vis innlegg
Jeg ser absolutt ingen grunn til at det skal være behov for ett slikt klesplagg her i Norge.
De kan bytte ut draktene med en Canada Goose. Den dekker like mye, og er varm.

Et mulig forbud i Norge støtter jeg. Plagget hører hjemme i midtøsten, og ikke her i vesten.
En som flytter hit, må tilpasse seg VÅR kultur, ikke dra med seg sin EGEN. Er det ikke okei, så la være å komme!
Vis hele sitatet...
Helt enig her!
Når dem først flykter for å unngå krig og uroligheter i sitt eget land, bør dem la være å dra med seg roten til problemet hit.
Hvis dem ikke tåler at det ringes i krikeklokkene på en søndag i landet som har huset og beskytter dem, da er de utaknemmelige!

Sitat av fetter Vis innlegg
"I mine øyne viser de som går med skjørt at kjønnsdisrkimenring er greit."

At det er forskjell på hva menn og kvinner kler seg i betyr vel ikke at det er diskriminerende?
Vis hele sitatet...
En budnad til festbruk er litt forskjellig fra å ikke kunne vise seg offentlig uten å være tildekket. Såpass burde du ha skjønt før du skrev...
Ved budnad legger man ikke vekt på at håret skal skjules...
Sitat av Northhunt Vis innlegg
Helt enig her!
Når dem først flykter for å unngå krig og uroligheter i sitt eget land, bør dem la være å dra med seg roten til problemet hit.
Hvis dem ikke tåler at det ringes i krikeklokkene på en søndag i landet som har huset og beskytter dem, da er de utaknemmelige!
Vis hele sitatet...
Dette er jo helt usammenhengende! Mener du seriøst at hijab er roten til krigen i midtøsten? Du burde nok lese deg opp kraftig før du begynner å komme med flåsete kommentarer om et så utrolig komplisert tema.

Hvem har nevnt kirkeklokker?

Sitat av Northhunt Vis innlegg
En budnad til festbruk er litt forskjellig fra å ikke kunne vise seg offentlig uten å være tildekket. Såpass burde du ha skjønt før du skrev...
Ved budnad legger man ikke vekt på at håret skal skjules...
Vis hele sitatet...
Hva så? Du misset jo totalt poenget, som var at det vi anser som "vår" kultur også kom hit fra utlandet en gang i tiden.
Og hva er så forferdelig galt med et plagg som skjuler håret?
Sist endret av fetter; 31. august 2011 kl. 14:47.
det er ubehagelig når folk offentlig går med antrekk som gjør de omtrent uidentifiserbare så dette er en god idé mener jeg. Om dette antrekket er en finnlandshette, burka eller en darth vader drakt spiller egentlig ingen rolle for min del.
Sitat av Riverton Vis innlegg
Jeg ser absolutt ingen grunn til at det skal være behov for ett slikt klesplagg her i Norge.
De kan bytte ut draktene med en Canada Goose. Den dekker like mye, og er varm.
Vis hele sitatet...
...så hvis man i stedet bruker en canada goose-jakke, og snurper inn hetta så den dekker like mye, DA er det plutselig ok for deg?

Det jeg virkelig ikke skjønner med dette, er at alle "frihetselskerne" på død og liv skal forsvare friheten ved å forby ting. Jeg er helt enig i at burqa er en uting, men å prøve å fjerne den ved hjelp av forbud den er ikke noen god løsning. En god løsning er å gjøre det ved hjelp av dialog, utdannelse og liknende!

Hvorfor skal vi ellers ikke f.ex. forby andre ting vi ikke liker? Jeg liker f.ex. ikke cowboyhatter, og det er da heller ikke noe plagg som hører hjemme i vår kultur, skal vi da forby disse også?

og hvorfor er det noe bedre at vi forbyr de plaggene vi ikke liker, enn at f.ex. saudi-arabia forbyr ... tja, bikinier?
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Så du mener at i de tilfellene det ikke er en kvinnelig betjent med , Så skal det kjøres en kvinnelig betjent potensielt mange mil ut i skogen for å kunne gjennomføre kontroll ? Henger lite på greip for meg
Vis hele sitatet...
Den problemstillingen er likestillt med at hvis politiet skal ransake dama di og ingen kvinnelige betjenter er tilstede. Skal politiet da ransake dama di eller vise skjønn og avvente med å visitere. Men hvis man må, så har politiet rett til å bruke maks og da gjør de det.

Aldri sagt at Hijab dekker ansiktet jeg. Burqa vil gjøre det.
Gir meg til tider f* i hvilke religioner som praktiserer tildekking av kvinner. De som irriterer meg er at det gjøres, og at det skal bli akseptert som en ållreit kultur. I mine øyne viser de som bærer Hijab at kjønnsdisrkimenring er greit.
Har vært mange ganger på badestrender, sittet i klasserom med lettkledde jenter-og jeg har Faen meg aldri hatt noe problem ved å tenke på andre ting .
Må si jeg syntes veldig synd på den imamen som måtte ta medikamenter for å motvirke sine uvanlig sterke lyster. Ikke bare beskriver han seg selv som en sexgal lten fjott, han legger også skylda over på kvinner for at han til tider blir i voldtektshumør. Hadde han tatt seg en wank fra ti til annen, hadde han kurrert det vi har visst lenge. "Hysteri" blant kvinner ble lett dempet på denne måten i "gamle dager".
Hvis du kan sitte og si at du synes det er greit å fortsatt segregere kjønn i det 21 århundre, da får det være din mening .
Vis hele sitatet...
Litt dødfødt at du sier at du til tider gir faen i hvilke religioner som bruke hvilke plagg og fortsatt skal du være så bastant på hva som er rett og galt. Du prøver å forenkle problemstillingen ved å argumentere for at imamer er kåte og ikke klarer å motvirke sine lyster? Seriøst?
Videre så snakker du om onanering som en løsning på hans problemer med kvinner.
Hva faen man, er du seriøs? Eller er det sarkasme, jeg håper for din del at det er sarkasme.

Dette skrev jeg ifjor når vi diskuterte noe lignende

Jeg har en niese på 4-5 som spurte moren sin som bruker hijab:

"Mamma kan jeg også bli stor jente og få hijab?" Det fikk hun lov til. På barnehagen hennes, så sa hun til flere andre lekevenner at "Jeg har blitt stor jente nå, jeg har min egen hijab".

Vil du da si at dette er tvang? Bør moren ha sagt, " NEI, du får ikke. Du kan ta valget selv når du er 16 år"? Det er en del av vår tradisjon. Hun var ufattelig stolt av sin egen hijab, dog hun bare bruker den hjemme. Fordi hvis hun bruker den ute så mister hun den, eller prøver å fly med den.
Vis hele sitatet...
Så du skjønner uansett hva dine meninger om segregering er, så kan ikke du tale for noen som faktisk bruker det. Og hvis de bruker det av fri vilje så skal ikke staten sette grenser for hva som er lovlig plagg eller ikke. For det har ikke Kongeriket Norge noe med å blande seg inn i. Men derimot om det er tvang inn i bildet i bruke av religiøse plagg så skal vedkommende ha frihet til å velge om å bruke det. Men det er en helt annen diskusjon.

Helt enig her!
Når dem først flykter for å unngå krig og uroligheter i sitt eget land, bør dem la være å dra med seg roten til problemet hit.
Hvis dem ikke tåler at det ringes i krikeklokkene på en søndag i landet som har huset og beskytter dem, da er de utaknemmelige!
Vis hele sitatet...
Men hva skal du si til muslimer som er født og oppvokst i Norge? Eller er de i dine øyene ikke norske?

Du er klar over at det finnes muslimske jenter som er født og oppvokst i Norge som bruker hijab av fri vilje. Jeg skal også tørre å mene at flertallet av dem bruker det av fri vilje uten noen som helst tvang som spiller inn.

Vi har kristendommen som statsreligion her i Norge. Så lenge den vedvarer, så skal folk som flytter hit fra andre land innrette seg etter den.

Jeg vet også at vi har religionsfrihet. De kan praktisere sin egen religion om de ønsker det, men innenfor visse grenser som er justert i henhold til vår moderne opplyste verden.

Norge er ett kristent land, ikke et friområde for verdens religioner.
Vis hele sitatet...
Du nevner selv at vi har religionsfrihet i Norge, så slenger du på en puslete kommentar om tilpassingen til vår moderne opplyste verden. Jeg skulle elsket hvis du fikk møte en vennine av meg som er født og oppvokst i Norge og som bruker hijab og som i tillegg holder på med en master i biofysikk. Forklar henne denne moderne opplyste verden som du har for deg.

Vi skaper vår egen tilværelse.