Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1688
Her en kveld jeg ikke fikk sove, sikkert for mye Cola, slo jeg på tv'n. Programmet jeg begynte og se på het "60 minutes", ett program som jeg synes er bra. Her tar de opp saker og ting også politiske temaer.
Denne kvelden var det ett innslag, om en mann som hadde mistet datteren sin, i ett teroristangrep i Israel. Nå hadde det seg slik at denne mannen, altså faren ikke ville gi seg før han hadde fått svar på hvem som hadde vært skyld i datterens død.

Det var etter dette at det begynte og ta av litt.
For det første fikk vi høre hvor super duper den amerikanske etteretningen er. De hadde "mapper" på alle de aktuelle terrorgruppene i området. jaja greit nok det. Men så viste det seg at den gruppen som hadde utført terroristhandlingen, hadde mottatt støtte i form av penger fra Iran.

Akkurat før dette skjedde hadde USA vedtatt en lov som ga USA's borgere lov til og saksøke andre stater (les: land) for
terroristhandlinger.
Klart dette er vel og bra, men det skulle tatt seg bra ut om noen saksøkte USA for terroristhandlinger, en stakkars kar ville sikkert blitt skyti med laser fra en hemmelig satelitt.

Det denne faren gjorde var at han saksøkte Iran for datterens død, og han ville ha en erstatning på mange millioner dollars. Han vant frem i retten med dette kravet. Beviset var det iranske statsbudsjettet hvor det stod at de hadde gitt støtte til terror. org. Og Iran ble dømt til og betale mannen en liten formue.
Nå har det seg slik at mannen ikke har sett snurten av penger fra Iran, men staten USA har konfiskert en rekke iranske eiendommer i USA som han kunne få.

Ikke at jeg er for terroriststøtte på noen måte, men jeg synes at det og saksøke andre land er i drøyeste laget. Og bestetemme at vi kan dømme andre land på den måten er helt sinnsykt og et resultat av en abnorm form for stormannsgalskap. USA tror de eier verden. Et annet resultat av denne stormansgalskapen er det derre greiene som regger all informasjon på nettet.

(Så for og være sikker på at dette når NSA eller hvem det er som sitter og ser på ting Bush, Saddam Hussein, Pentagon, Kill Bush, FBI, Libya, Communism) ikke at jeg er paranoid

Bare for og ha sagt det, i Israel har palestinerne vært i 2000 år, jødene har vært der i 50. Så å diskutere hvem som er terroristene i Israel, er en helt annen sak.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
terrorister er de som driver terror-handlinger
jødene fikk israel av (fn?).. det kan knapt regnes som terrorisme
Better than thou.
Det er sant at jødene fikk tildelt deler av Israel, men de har også tatt deler av Syria, Gaza, Vest Bredden & hele Jerusalem (som tidligere var delt, Israel hadde halve.)
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
de har bedrevet krigføring, ja..
men terrorisme og krigføring kan ikke sammenlignes
Better than thou.
Uhm.. nso hva faen prater du om? Jeg bare sa (på min egen lille måte) at jødene ikke akkuratt er engler heller..
men de er jo guds utvalgte folk og det går jo nesten for det samme...
Men det som ikke kom frem her er at helt til dommen var falt støttet toppene i USA (presidenten osv..) den mannen.
Og iran ble dømt til å betale han 200 millioner $ hvis jeg husker riktig.
Iran har mange eindommer ol i usa og de tilsvarer omtrent den verdien han skulle få utbetalt.
Men der snudde presidenten, nå ville de ikke følge sin egen lov lengre, og nektet og utbetale den stakkars mannen noe som helst. Han burde jo fått noen av de verdifulle eindommene som iran hadde, men usa ville ikke gi han de fordi de "måtte ha noen verdier av iran hvis de skulle forhandle om noe en eller annen gang LANGT frem i tid"!!!
▼ ... noen uker senere ... ▼
267 millioner $ syns jeg å huske (så faktisk det programmet 2 ganger, først på tv2 også på tv4).

Poenget er vel at USA fordømte Irak da de tok deres ambassadør"bygning" i Irak, og USA vil ikke gjøre det samme mot dem..

Han fikk til slutt 28 millioner (husker ikke om det var dollar eller NOK) men det er jo ihvertfall en god del penger.

(vet ikke om det er noe poeng i det jeg skriver, men jeg er trøtt (se klokka ) og jeg har ikke mye peiling på sånt her..)