Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1929
Tittelen sier alt, jeg har 2 pcer å velge mellom. Skal hovedsaklig brukes til skolearbeid.
Men også såklart avspilling av musikk og diverse andre småting.

Alternativ 1

Alternativ 2


Eller er det noen som har gode forslag på andre mini-pcer som dere enten har lest godt om eller har gode personlige erfaringer fra?
Prisklasse: 2500-3500kr.
Du linker samme modell fra to forskjellige forhandlere, blir et fett hvilken av de du kjøper.

Jeg hadde nok ventet til utover høsten, ingen av de som er tilgjengelige akkurat nå tiltaler meg veldig
flaut.
Synes jeg så noen forskjeller.

Men hvis jeg må ha en nå, hvilken lønner det seg best å kjøpe?
Du burde ikke kjøpe 900-varianten hvertfall... Tullete å kjøpe noe med Celeron nå som Atom finnes på markedet.
vente på dual-core atom sa kona
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Acer One og MSI Wind er to mini-pc-alternativ til Asus Eee. En kompis har en Acer One, (samme størrelse som Asus Eee), og personlig synes jeg det neste blir for smått hvis man skal holde på med maskinen mer enn bare pittelitt. MSI Wind er hakket større, men har ikke hatt den under fingrene enda, så vanskelig å si noe om den gitt.
MSI Wind er perfekt størrelse egentlig, 10,2" gjør at man faktisk får brukt tastaturet uten å få AIDS i fingrene. Wind har dog sitt eget sett med quirks, blant annet følger det med en diger jordet plugg på laderen, samt at minnet ikke er lett å oppgradere.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Bumper denne litt. Hvilken av de billige laptopene er best valg, type Asus EEE, MSI Wind og slikt? Skriver en god del så bra tastatur er pluss.
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Bumper denne litt. Hvilken av de billige laptopene er best valg, type Asus EEE, MSI Wind og slikt? Skriver en god del så bra tastatur er pluss.
Vis hele sitatet...
Ville tatt en titt på LG x110. Dette er vel "søsteren" til MSI Wind. Samme innhold, men nytt design. Synes denne var utrolig god å skrive på. Har tidligere vært borti både acer og asus sine minipcer, og synes ikke tastaturene der var så meget gode.
Lest noen negative omtaler av den, spessielt mtp. batteritid og slikt. Noen andre forslag?
Dell Inspiron Mini 9 så ut som et solid valg. Noen innspill angående den ?
Uansett produsent, husk og få med innebygd 3G nett om du tror du har bruk for det. Sånn usb løsning er bare tull på en minipc du lett skal kunne ta med deg.
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Bumper denne litt. Hvilken av de billige laptopene er best valg, type Asus EEE, MSI Wind og slikt? Skriver en god del så bra tastatur er pluss.
Vis hele sitatet...
Ville avventet til acer slipper sin 11 tommer om jeg var deg, nesten fullsize tastatur, god oppløsning og ett pent design
Har ikke bruk for 3G. 11" er vel ganske stort i forhold til 9"? 9" virker som en grei størrelse, blir selvfølgelig litt lite tastatur, men regner med at det går med litt tilvenning.
Om jeg fikk valget mellom 9" eller 11" til skolearbeid hadde jeg aldri i verden gådd for 9"
Jeg har en 701, altså en 7', og både tastatur og skjerm fungerer ok til alt mitt bruk.
Eneste jeg anker på, er at jeg ikke gidder å se film. Til det ville jeg hatt en 9' el 10'.

Til mitt skolebruk, som er skriving, er det supert. Kan bli plagsomt om du har store pdf's osv el avanserte programmer som krever stor skjerm, men viss ikke, burde det gå helt fint.

Når det gjelder tastaturet, er det kun en vanesak. Jeg har Svære never, og går heeelt fint på 701'en sitt lille tastatur.
Acer Aspire One vs. Dell Inspiron Mini 9 vs. Samsung NC10.

Hva tror dere?
hva med asus 1000 HE? var en lignende tråd som denne, som lovpriste den..
Hardware.no mente visst at tastaturet på den var fælt, og at alt var veldig plastikk og føltes litt billig ut. Derfor virker den litt kjip.. Alt annet med den virka ganske greit men.
finnes det i det heletatt noen tastatur som ikke føles "plastikk" ut. Med tanke på at alle tastatur er laget av plastikk mener jeg. Jeg anbefaler deg å stikke til en forhandler. Der prøver du tastaturene på de forskjellige modellene. Da finner du fort ut hvilke modeller som er totalt uaktuelle. I tillegg sitter du igjen med noen få typer som har ok tastatur. Så tar du opp igjenn denne tråden da.

Grunnen til jeg sier dette er at det er veldig individuelt hva som føles ut som et "himmelsk" tastatur eller ett tastatur ifra "ett mye varmere sted". Det er kun dine fingre som vet svaret på hvilket tastatur som er perfekt for deg. Ikke hardware eller noen andre på nff.. Så det så..
Sist endret av Skoms; 12. mai 2009 kl. 22:01.
Det jeg mente at den visstnok føltes plastikk ut, var at hele maskinen hadde et "billig" preg på seg, i forhold til de andre. Og sitat om tastaturet fra Hardware:
"Tastaturet har helt greie taster, som har god motstand, og med helt riktig oppsett (testutgaven og bildene er fra den engelske modellen, den norske er noe annerledes). Control- og funksjonstasten er der vi ønsker dem, og delete-tastens plassering oppe i hjørnet er også bra.

Men der slutter også lovordene, for med masse svikt over hele brettet, kan skrivingen bli en regelrett ubehagelig opplevelse. Det er som med resten av maskinen, på avstand ser det bra ut, men når de viktigste komponentene holder en lav standard, kan man ikke unngå å bli skuffet."
Gjelder dette både H og HE, eller bare sistnevnte? I så fall er det jo mulig å vurdere H, om du da ikke absolutt skal ha det nyeste.
som igjen er en individuel oppfatning. Det kan hende du har en helt annen mening etter å ha testet den. derfor anbefaler jeg deg å fysisk se på forskjellige modeller for å eliminere tastatur og "virker billig" problematikken. For å så få anbefalinger på de modellene du sitter igjen med etter elimineringsprosessen din. Bare ett tips..