Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1495
http://www.dagbladet.no/dinside/2002/11/15/353958.html

Sykt eller genialt?

Mine større fremtidsplaner om å flytte til USA fikk seg en knekk der. Loven er ikke vedtatt enda, men i Representantenes Hus ble det 299 stemmer mot 121 stemmer i favør lovforslaget, så det er godt mulig Sentatet går for den og. Og om Bush ikke legger ned veto, noe jeg sterkt tviler han gjør, så har vi fått oss en ny "jernstat".

Et punkt i loven lar staten føre database over følgende:

* Hvert nettsted man besøker.
* Hver epost man sender og mottar.
* Hver akademisk grad man mottar.
* Hver banktransaksjon man gjør.
* Alle kjøp man gjør med kredittkort.
* Hvert blad og magasin man abonnerer på.
* Hver reise man bestiller.

Meninger?
helt utrolig. det er i alle fall ikke genialt. øker sikkerheten, men en så høy pris ville ikke jeg betalt for den sikkerheten. litt privatliv må folk få ha.
sykt
faen ja sykt
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Haha, det var jo helt sjukt. Kan umulig være gjennomførbart. Forøvrig hvis 50stk stemmer nei, hjelper det ikke om man legger ned veto ;=).
Så vidt jeg veit teller vel veto for to stemmer?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Han kan bare legge veto for å si nei (mener jeg).
Altså han kan ikke bare finne på noe han synes er lurt og så bruke veto for å få det gjennom. Men han kan stoppe andre i å få gjennomført noe de synes er lurt.
JEG ER GLAD JEG LEVER I NORGE!
usa blir mer og mer alla nazi tyskland. Alt og alle blir overvåket i tilfelle de har andre meninger!
Det er Big Brother det..
Idiotisk, men slik kommer det sansyligvis til å bli før eller senere...
Presidenten kan stoppe det lov forslaget uansett hvor mange som stemmer for tror jeg.. Men det kan gå tilbake gjennom en del andre aperater også få nedstemt vetoen igjen. og dermed ugyldiggjøre den.. så er det bare høyesterett eller noe sånt som må godkjenne den til slutt.. håper det er en eller annen med litt vett som stopper det der..
Ikke det at jeg tror bush vil gjøre det, han er jo faen meg så maktsyk og dum i hodet.. :P
Dette sier veldig mye om hvordan USA har blitt, kaller du deg for sosialist der nede har du spioner fra CIA som tror du er kommunist på nakken.

Hvis dette skjer skal jeg gå enda mer drastisk til verk når det gjelder boikotting av amerikanske produkter

(jeg drikker ikke cola,7up, pepsi osv... bla)

BOIKOTT USA IKKE LA DEM HERSE MED VERDEN SOM OM DE SKULLE VÆRT VERDENSHERSKERE!!!

kommentarer?
Opprinnelig postet av ipod

Hvis dette skjer skal jeg gå enda mer drastisk til verk når det gjelder boikotting av amerikanske produkter

(jeg drikker ikke cola,7up, pepsi osv... bla)

BOIKOTT USA IKKE LA DEM HERSE MED VERDEN SOM OM DE SKULLE VÆRT VERDENSHERSKERE!!!

kommentarer?
Vis hele sitatet...
JEG DRIKKER BARE SOLO!!!!!
Og jeg er enig, ikke la dem få herse med verden! De kan ødlegge jorden flere ganger med alle de atom våpnene de har! Jeg er glad for at europa glir i fra usa og de standpunktene de har. Jo mer tyngde EU har i verden jo mindre vil usa bestemme over verden!
Vi gir en stor klapp til Bush, som nok en gang prøver å leke Politi, ikke bare verdenspoliti, men nå skal han overvåke folk også!
USA er et SYKT land
øker sikkerheten, men en så høy pris ville ikke jeg betalt for den sikkerheten.
Vis hele sitatet...
Blir nesten nødt til å trekke frem et av mine favorittsitater her... "They who would give up an essential liberty for temporary security, deserve neither liberty or security." -- Benjamin Franklin
HATER USA - HATER USA - HATER USA - HATER USA - HATER USA

Europa og Asia (som hater USA) har mer enn nok flertall her i verden. Vi burde heller fått styrt mer i verden enn det USA gjør.

Det sier jo litt at de bruker ca 300 milliarder på millitæret hvert år, er det noen som lukter en verdensherskende hungrig BUSH .

USA har alltid vært ute etter å kontrollere verden, hvis et land i Asia f. eks begynner å få kommunistiske tendenser, da rykker usa ut med store pengekrevende ressurser for å stoppe denne "ondskapen". Og dette sier de som har ødelagt land som Vietnam...

USA sier de er demokratisk, feil, for hvem er det som blir presidenter?...Det er selvfølgelig de med makt og penger (penger er makt?). Dette virker ikke demokratisk for meg når befolkning som lever under fattigdomsgrensen er på 23 %.

Jeg er ikke kommunist, heller sosialist, men synes USA burde holde en helt annen politikk.

Jeg kunne sagt mye mer dritt om USA, men gidder, ikke er jævli trøtt.....zzz....zzzz

HATER USA - HATER USA - HATER USA - HATER USA - HATER USA
*overser ipod*

---

Er det ikke slik at Kongressen (Representantene + Senatorene) kan "overkjøre" presidentens vetostemme hvis 2/3 er imot vetoen ?

Dette minner meg om filmen Enemy of the State der loven i filmen het Homeland security & privacy act

btw : http://www.whitehouse.gov/deptofhomeland/analysis/