Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1886
Min blir veldig varm. Først og fremst den dingsen der som blir spinnvilt varm, https://i.kinja-img.com/gawker-media...bm0e97iaw6.jpg

Altså den greia til venstre, når det er proppa i det hullet der(trykk på bildet).

Er det normalt? Må laderen byttes? Kjøpte Macen ny i juli ifjor.
Jeg hadde problemer med laderen min for et par år siden. Det var noe brudd i ledningen og plutselig en dag smeltet isolasjonen og det begynte å ryke. Det kunne vært skummelt om jeg ikke var der og så det skje. Ladere blir varme, men hvis det er sånn at du nærmest brenner deg på den så ville jeg tatt en tur på Eplehuset og fått ny med en gang.

Kan det hende at du har byttet lader med noen og at laderen dermed overbelastes?
Ja, en lader kan bli veldig varm. Er batteriet helt utladet og du bruker dataen hardt, så bruker du ekstremt mye strøm og laderen kan bli veldig varm. Ved normal bruk skal den ikke bli varmere enn at du kan la hånda ligge på laderen uten å brenne deg. Har den vært slik så lenge du har hatt den? Med tanke på at garantien normalt bare varer 1 år synes jeg du har brukt lang tid på å oppdage dette, noe selger/verksted også kommer til å påpeke.
Min maclader ble også drøyt varm, hjelper å legge den på et hardt underlag å ikke på teppe eller senga
Ikke legg den i seng eller lignende. Samme med laptop. Elektronikk trenger kalde, harde flater for å kjøle seg ned, eller så kan det ta fyr i værste fall. Klarer du ikke å la hånda ligge på laderen over 1 - 2 min uten å brenne deg så må du ha ny. Ta det på reklamasjon, en lader skal vare lengre enn ett år.