Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 844
hei venner. Jeg reiser til Gili i morgen og lurer på hva slags type sopp som er der? grunnen til jeg lurer på dette er at jeg må kalkulere det iforrhold til 5 tørre gram med cubensis.
Takk til den som vet
Der er det vel enten Psilocybe cubensis eller Panaeolus cyanescens som er vanlig.

Sistnevnte er jevnt over dobbelt så potent som førstnevnte, slik at du trenger omlag 2.5 gram i tørket
tilstand for å oppnå tilsvarende effekt. Dette er dog ganske generelle estimater, og om du prøver en
annen type sopp enn du er vant til ville jeg nok prøvd meg frem med litt mildere doser i starten - selvsagt
avhengig av hvor erfaren du er med sopp.
Sist endret av PVestlandia; 11. februar 2019 kl. 19:02.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Der er det vel enten Psilocybe cubensis eller Panaeolus cyanescens som er vanlig.

Sistnevnte er jevnt over dobbelt så potent som førstnevnte, slik at du trenger omlag 2.5 gram i tørket
tilstand for å oppnå tilsvarende effekt. Dette er dog ganske generelle estimater, og om du prøver en
annen type sopp enn du er vant til ville jeg nok prøvd meg frem med litt mildere doser i starten - selvsagt
avhengig av hvor erfaren du er med sopp.
Vis hele sitatet...
Takk for svaret!
Sitat av Terencemchigh Vis innlegg
Takk for svaret!
Vis hele sitatet...
Hørt at de serverer sopp enten grinda eller i drikke der også, Dette varierer vel litt også på hvor man kjøper det.

Vet ikke om man kan plukke selv der men vet i allefall at barer selger
Når jeg var der i april var det stort sett snakk om to forskjellige sorter, noe fra Lombok og noe fra Sumatra. Virket som det fra Lombok skulle være mest intenst av de to. Jeg prøvde ikke selv vel å merke, men dette var heller ikke salespitch fra noen, bare løs prat med locals jeg hang ut med et par dager.