Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 880
Den som bare er der
Hei, jeg skal begynne på VG1 og i forbindelse med det trenger jeg ny skoledata. De vi kan velge mellom er her: http://www.time.vgs.no/wp-content/up...013-Ferdig.pdf

Skal gå TIP og da trenger vi et program som kun kan kjøres på windows. Tenkte jeg helst vil ha MBP 13, også installere windows på den. Har aldri brukt BootCamp eller noe slikt, men sto på eplehuset at det fulgte med i OSet og var lett og sette opp. Men Air er også i tankene pga. den er den mest oppdaterte.

Mamma hadde snakket med en veninne og hun sa jo selvfølgelig at Mac gikk ikke an å bruke på TIP pga. det programmet som kun kan brukes på windows. Hun kan jo absolutt ingenting om data og da ville hun ikke at jeg skulle kjøpe mac.

Så det jeg lurer på er hvilken bør jeg velge? Spiller så og si aldri spill fordi jeg har en stasjonær data, så det er ikke noe å tenke på. Pris er og en faktor så jeg lurer på hvilken data jeg for mest penger for.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Jeg er veldig fornøyd med min MBP iallefall. Kjører windows på bootcamp når jeg trenger det, og aldri noe problemer der heller. Batterilevetiden på den er det jeg er aller mest fornøyd med. Har aldri hatt en laptop som batteriet har holdt seg så godt på.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Macbook = Waste of money
Kjør for en avansert HP modell, så kan du få gjort mye skolearbeid uten så mye styr.
*SkolePC

Hva er skoledata? Datainformasjon som handler om skole? Beklager plukk, men det er så vanvittig irriterende.
får dere virkelig velge? eneste vi fikk velge på tip var om vi skulle ha probook 4530s med eller uten webcam
Den som bare er der
Trådstarter
Sitat av Sterain Vis innlegg
Macbook = Waste of money
Kjør for en avansert HP modell, så kan du få gjort mye skolearbeid uten så mye styr.
Vis hele sitatet...
Er det virkelig waste? Har lest flere plasser her på freak, der de sier de er mye bedre enn windows PCer fordi de er bygd med kvalitet og holder flere år.

Batteritiden er virkelig et pluss. Ser på testene at HPen varer ca. 4 timer med vanlig surfing og 1 time og 30 minutt med fullt load. Mens MBP har ca 7 timer (tipper det er med vanlig surfing)
Sist endret av RavnX; 15. juli 2013 kl. 15:04.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av RavnX Vis innlegg
Er det virkelig waste? Har lest flere plasser her på freak, der de sier de er mye bedre enn windows PCer fordi de er bygd med kvalitet og holder flere år.
Vis hele sitatet...
Ikkje gå i den fella at du sammenligner en macbook med en jalla crapware fra elkjøp til 3000,-

Sammenligner du med f.eks. Thinkpad så er priser og specs rimelig likt.
Sitat av RavnX Vis innlegg
Batteritiden er virkelig et pluss. Ser på testene at HPen varer ca. 4 timer med vanlig surfing og 1 time og 30 minutt med fullt load. Mens MBP har ca 7 timer (tipper det er med vanlig surfing)
Vis hele sitatet...
Har ca. 7 timer med Thinkpad x220. Så du får, men da er prisen sammenlignbar med macbooks.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av RavnX Vis innlegg
Er det virkelig waste? Har lest flere plasser her på freak, der de sier de er mye bedre enn windows PCer fordi de er bygd med kvalitet og holder flere år.

Batteritiden er virkelig et pluss. Ser på testene at HPen varer ca. 4 timer med vanlig surfing og 1 time og 30 minutt med fullt load. Mens MBP har ca 7 timer (tipper det er med vanlig surfing)
Vis hele sitatet...
Tja, i produktarket du linker til med den avanserte modellen kan man sjekke specs hvor 6cellers skal vare 7 timer visstnok.
http://www8.hp.com/no/no/products/la...665#!tab=specs

Men tipper du får 9cellers til den også.

Dog ville jeg ikke gått for noen av modellene der selv, jeg liker min 2540p (nå erstattet av 2570p) som også har 9 cellers batteri som varer i 10+ timer med normal bruk, intens bruk havner jeg på 6 timer med windows ca.
Jeg fikk Macbook Pro 13" i5 2.5ghz med Adobe Master Collection CS6. Betaler 890,- i året, og stipendet mitt er på 930,-.
Var ikke fan av Mac før, men man venner seg til det. Om det er verdt 6000,- er jo en annen sak.
Sist endret av PyroFisH; 15. juli 2013 kl. 15:49.
Den som bare er der
Trådstarter
Okey, tror jeg heller mot å kjøpe HP 4540s. Kommer uansett til å kjøpe en av de modellene jeg linket til da jeg sparer ganske mye på å kjøpe en av de.

Gikk inn å sjekket på nettsiden der man kjøper HP modellene. Der er det jo ikke 4540s men 450 g0. http://rfk.telehuset.no/butikk/201314-hp-450-g0/

På den er det bare 6 cellers batteri.

Gikk for 450 g0, da jeg ikke ville bruke 6500 kr når jeg bare skal bruke den til skole. Takker for alle svar Dere sparte meg 3000 kr