Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1942
Hei freaks.
Jeg har fått litt blod på tann nå som jeg har lest endel om Bitcoins og minig av det. Har nå en helt grei Gpu, 660 Ti DCU II. Men har fått med meg at Nvidiakort generelt ikke er så effektive på mining? Har en venn som har et Gigabyte 7950. Tror dere det vil lønne seg å bytte med han? Begge kortene er nesten nye og ikke overklokket.

Lurer også litt på hvordan kortene vil være i forhold til gaming samtidig som jeg miner? Og hvordan vil det fungere hvis man bruker en veldig dårlig Cpu med en beast Gpu? Vil dette være en mulig løsning hvis det ikke funker å game på pcen samtidig som man miner?Skal mine for å tjene penger, ikke for å kjøpe ting (tror jeg).

Takker for innspill.
Blir vel ikke mange kronene i døgnet av å mine med en GPU? du skal i alle fall mine en god stund før du har tjent inn GPU'en og strømregninga.
medlem
Trådstarter
Pcen står kaldt, 15 grader, så vil ikke koste alt for mye. Og så er det ikke jeg som betaler strømmen. Vet at dette ikke blir penger av over natta, men tenkte at man kan jo tjene en liten slant avhengg av hva bitcoin/ USD står i.
Du kan selvsagt game samtidig, men ytelsen blir betraktelig dårligere og du får "minet mindre".

Har selv minet litt og jeg ville ikke giddet bytte gpu, har selv testet bitcoin mining med mine 560 ti SLi. Men hvis du absolut skal bytte hva med å få enda et 660 kort?
Sitat av Nissen1995 Vis innlegg
Pcen står kaldt, 15 grader, så vil ikke koste alt for mye.
Vis hele sitatet...
PC-en bruker vel ikke mindre strøm av å stå kaldt?
Hvor mye penger kan man tjene på dette om man har det stående 24 timer i døgnet i si en måned? Litt OT kanskje men
medlem
Trådstarter
Er ikke snakk om å kjøpe et kort til. Skal eventuelt bytte kort med en kompis av meg. Da vil jeg ikke bruke penger (avhengig av dealen vi kommer frem til), og 7950 miner ca 4x så fort som 660 ti. Har vurdert 2stk 660 ti, men vil ikke tjene det inn før på veldig lang tid.

PC-en bruker vel ikke mindre strøm av å stå kaldt?
Vis hele sitatet...
Pcen blir kjølt ned litt av omgivelsene og det vil gjøre at den må bruke mindre strøm på kjøling.

Hvor mye penger kan man tjene på dette om man har det stående 24 timer i døgnet i si en måned? Litt OT kanskje men
Vis hele sitatet...
Tjener meg nok ikke til millionær, men kanskje 500kr avhengig av prisen på bitcoins.
Sitat av Nissen1995 Vis innlegg
Pcen blir kjølt ned litt av omgivelsene og det vil gjøre at den må bruke mindre strøm på kjøling.
Vis hele sitatet...
Tipper at du ikke sparer mer enn ~0.1W forbruk på det der.
Må nok skuffe deg, GPU mining er så godt som dødt nå, fordi neste generasjons minere er bare en måned eller mindre fra å bli sluppet. Vanskelighetsgraden på mining er ventet å hvertfall tidoble seg, så du vil garantert gå i minus hvis du prøver å mine med GPU'er. Hvis du vil begynne med mining bør du investere i en ASIC-maskin fra f.eks. http://www.butterflylabs.com/products/
Er dette hele enheter feks BitForce Single 'SC' ?

Er det en hashe knuser med egen ip som du genererer bitcoin som du får på din konto på en måte ?

Hvor mye ville jeg tjent å hatt denne på 24/7 en mnd i forhold til dagens bc pris? sånn ca....
Var lite info å finne på butterflylabs.
Om en skulle vært helt gærn og gått for BitForce Mini Rig 'SC' til 30K$ hvor lang tid ville det tatt før den var tjent inn?
Er det i det hele tatt mulig å tjene den inn ved mining? Det løper vel endel strøm også underveis?

Hvor mange bitcoins ville jeg tjent på å la en slik rig stå på 24/7 i et år?
Sitat av random67489 Vis innlegg
Var lite info å finne på butterflylabs.
Om en skulle vært helt gærn og gått for BitForce Mini Rig 'SC' til 30K$ hvor lang tid ville det tatt før den var tjent inn?
Er det i det hele tatt mulig å tjene den inn ved mining? Det løper vel endel strøm også underveis?

Hvor mange bitcoins ville jeg tjent på å la en slik rig stå på 24/7 i et år?
Vis hele sitatet...
Det er altfor mange variabler for å gi deg et ordentlig svar på det. F.eks kommer vanskelighetsgraden på bitcoins til å forandre seg, strømprisene går opp og ned hele tiden, og selve valutaen kommer sikkert til å forandre seg.

Ettersom disse visstnok skal mine utrolig mye raskere enn noe som helst i dag vil jeg tippe prisen går veldig nedover en stund også.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Var lite info å finne på butterflylabs.
Om en skulle vært helt gærn og gått for BitForce Mini Rig 'SC' til 30K$ hvor lang tid ville det tatt før den var tjent inn?
Er det i det hele tatt mulig å tjene den inn ved mining? Det løper vel endel strøm også underveis?

Hvor mange bitcoins ville jeg tjent på å la en slik rig stå på 24/7 i et år?
Vis hele sitatet...
Hvis vi regner med en 30x økning i vanskelighetsgraden som mange regner med utpå nyåret vil det ta ca et år å tjene den inn, altså null profitt første året. Man må la de stå på i flere år for at det skal lønne seg.