Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1493
Hei,

Jeg har brukt jobb pcen en del til å laste ned musikk osv. Men i ettertid lurer jeg veldig på om politiet alikevel kan finne frem til meg. Jeg må logge meg inn som jobbbrukeren for å komme meg inn på pcen og internett. Jeg har konsekvent brukt åpne nettverker som feks på hoteller når jeg skal streame filmer eller laste ned musikk. Da blir jo ip adressen min routet tilbake til feks hotellet, men ikke meg. Men kan politiet finne ut av hvem jeg er siden jeg logger meg inn på min jobb bruker?
Politiet tar ikke folk for å laste ned..
Men, hvis du absolutt vil vite det. Ja, de kan.
Sitat av TobNor Vis innlegg
Politiet tar ikke folk for å laste ned..
Men, hvis du absolutt vil vite det. Ja, de kan.
Vis hele sitatet...
Please explain?
Etterforskning, har du hørt om det før?
Sitat av Coffee Vis innlegg
Please explain?
Vis hele sitatet...
Dette krever enormt med ressurser og ekstremt mye tilganger politiet må skaffe før slikt kan avdekkes.
Derfor blir slike ting FINT prioritert ned i gjerrige Norge.

I enkelte tilfeller (kommer ann på hva et random hotell i urbuggistan logger) kan det spores tilbake til ditt datamaskinnavn.
Dersom du er så utrolig smart at du har "JanPetter-PC" som datamaskinnavn, og hotellet kun har hatt en mann med det navnet som besøkende i det gitte tidsrommet som besøkende, styrker jo dette selvfølgelig mistanken om deg betraktelig. Spesielt hvis dem finner igjen din maskin, som igjen da spyr ut informasjon som knytter den til hotellet.

Ellers er dette et så bredt og avansert område, at jeg holder meg utenfor diskusjonen from this point :P .
Sist endret av MrCryptical; 15. mars 2012 kl. 17:16.
Trådstarter
2 0
Takk for svar. Jeg blir fortsatt ikke helt klok på dette. Når jeg skrur på laptopen så må jeg taste inn passord for å komme meg inn på Windows. Brukeren er da min jobb bruker. Men når jeg kjører en enkel ip lookup online så vises ikke min organisasjon, bare en random adresse i Norge som ikke er knyttet opp mot en organisasjon. Men når jeg logger meg videre inn i citrix får jeg opp min organisasjon når jeg kjører den samme ip lookupen. Vil det da si at jeg kan surfe trygt utenfor citrix på åpne nettverk eks. Cafeer og flyplasser? Og at det er først når jeg virkelig logger meg på citrix at de kan spore meg opp via min bruker på jobben?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Superbriker Vis innlegg
Takk for svar. Jeg blir fortsatt ikke helt klok på dette. Når jeg skrur på laptopen så må jeg taste inn passord for å komme meg inn på Windows. Brukeren er da min jobb bruker. Men når jeg kjører en enkel ip lookup online så vises ikke min organisasjon, bare en random adresse i Norge som ikke er knyttet opp mot en organisasjon. Men når jeg logger meg videre inn i citrix får jeg opp min organisasjon når jeg kjører den samme ip lookupen. Vil det da si at jeg kan surfe trygt utenfor citrix på åpne nettverk eks. Cafeer og flyplasser? Og at det er først når jeg virkelig logger meg på citrix at de kan spore meg opp via min bruker på jobben?
Vis hele sitatet...
Logisk nok ja.

Alt du gjør lokalt går via nettverket du sitter på og spores henholdsvis tilbake til plassen du satt.

Citrix er en fjerndesktopsløsning, med en gang du starter en sesjon er det akkurat som om du sitter fysisk hos runkemesteren A/S og surfer fra deres nett.