Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1042
Har tenkt lenge nå på å kjøpe ny pc, men har ikke hatt penger. Men nå som julen nærmer seg så skal jeg ønske meg det...

Er dette en bra pc til skolearbeid, spilling, musikkredigering, photoshop?
Vet ikke om alt passer til HK, men har gjort mitt beste på det. Og er det noe jeg mangler? Kabler eller noe?

Link: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...8-14ADF4584A0E

Ingen som kan sjekke?
Sist endret av fulloggal; 24. november 2008 kl. 10:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ting passer forsåvidt sammen, men jeg syntes ikke det er et godt kjøp.
Til 10 laken har man muligheten til å konfigruere en mye heftigere PC.

1. Du har valgt en svak AMD prosessor why? Intel er bedre iforhold til pris. Gå for E8400 e.l.
2. Geforce 9600 til gaming? Gi deg. ATI har mye bedre kort til billigere pris. Gå for ATI 4850, eller 4870 viss du vil dra de heftigste spillene.
- Lommeboken bestemmer her.
3. En kammerat har nettopp kjøpt den skjermen, og var slettes ikke fornøyd, i følge hans beskrivelse fikk han: "vondt i øynene" av det lave kontrastforholdet på skjermen, og leverer den nå tilbake på angrerett eller noe i den duren. (Til ettertanke iallefall - mulig andre har andre erfaringer.)
4. Bytt ut til et intel-basert HK. F. eks Asus P5Q Pro til rund 1.000,- er et glimrende alternativ som er basert på P45 teknologien.
5. Den musamatta er det ikke vits i å kjøpe, da er det like greit å bruke en bok.
6. Rammen er overprisa til helvete og tilbake, kjøp 6400-ram, mye billigere - og ingen merkbar forskjell med mindre du skal overklokke ekstremt.

Så, tilslutt - ikke kjøp alt fra komplett, da du sikkert kan tjene flere tusen på å kjøpe fra andre steder.

Her har du et utgangspunkt.
Mus og tastatur får du nesten proppe inn selv. Og lydkort har jeg ikke så stor erfaring med, så det får noen andre ta seg av.
Sist endret av Restyle; 24. november 2008 kl. 10:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.