Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1917
Jeg lurte meg på å kjøpe meg en av disse her:

http://www.finn.no/finn/bap/object?f...27&WT.svl=Link

Vil det være mulig å kjøre en linux på en slik og bruke remote desktop til å kontrollere den hjemme når jeg er vekke. Til å laste ned torrents o.l.?

Kanskje ubuntu-server med xubuntu-desktop.
Er dette mulig, og hva vil være best for å styre den fra andre PC'er?
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Nei, den skal brukes til og koble til en maskin. Det finnes ingen bevegelige deler i den.
Alt er mulig om man vil.
Men å hacke inn linux på slike bokser krever svært mange egne modifikasjoner, mulig du må lodde på en større flashbrikke hvis du skal ha større vnc-servere kjørende.
Ubuntu med KDE\Gnome vil iallefall være høyst kraftig for denne maskinen med 266MHz CPU og maks 64MB lagringsplass (hvis du ikke setter opp boot fra USB, men USB1.1 er ganske kjedelig).

Se for deg å koble opp en laptop fra 1997 med ingen lagringsplass.
Tynnklient er ikke en fulverdig PC, skal du laste ned torrents kjøp en vanlig PC
OK, den er virkelig skral. Jeg fant ikke specs på nettet så jeg trodde at det kanskje var en 128mb ram og 1 ghz prossesor, litt sånn som eee-box.

Point taken, gidder ikke å skaffe meg sånn.
Sitat av Pyro_Killer Vis innlegg
OK, den er virkelig skral. Jeg fant ikke specs på nettet så jeg trodde at det kanskje var en 128mb ram og 1 ghz prossesor, litt sånn som eee-box.

Point taken, gidder ikke å skaffe meg sånn.
Vis hele sitatet...
Tynnklientens eneste oppgave er og kjøre remote desktop på en server
Har prøvd akkurat samme boksen, styr unna. Den er rett og slett elendig.
Gå for eee-box, elns. Ser bedre ut gjør den også.
Sitat av Pyro_Killer Vis innlegg
Vil det være mulig å kjøre en linux på en slik og bruke remote desktop til å kontrollere den hjemme når jeg er vekke.
Vis hele sitatet...
Denne setningen vil jeg tolke dithen at du vil bruke tynnklienten til å koble på maskinen du har hjemme via rdp. Altså at du tar med tynnklienten wherewer you will go, og kontrollere torrentene på maskinen som står igjen hjemme. Og da vil denne tynnklienten være mer enn bra nok.

Om du derimot mener at du skal bruke tynnklienten til å laste ned på, så bør du følge rådene du allerede har fått.