Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1637
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skulle gjøre et forsøk på å lage tyrker. Tømte kokende vann i en 1,5L flaske for å smelte dropsa. Da smeltet flaska litt og jeg lurer på om det går an å drikke blandingen uansett?
Uvaksinert 👍
Hvorfor vann? Knus dem og hell på sprit. 2 poser til 1/2 flaske og fyll opp med 60%
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av daffe Vis innlegg
Hvorfor vann? Knus dem og hell på sprit. 2 poser til 1/2 flaske og fyll opp med 60%
Vis hele sitatet...
Skal fylle på sprit etterhvert. Spørsmålet er om jeg kan drikke det selv om plasten har smeltet
Uvaksinert 👍
Ja, men hvorfor vann? De løser seg opp i spriten. Knus dem så løser de seg opp raskere.
Som @daffe sier, knus dropsene så mye du orker for å så kaste de rett oppi spriten. La det stå en stund mens du er bortpå og rister litt her og der.
Tyrkisk + sprit + glassflaske
Legg flaska med innhold i oppvaskmaskin. Det smeltes sammen, med godt resultat
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skal fylle på sprit etterhvert. Spørsmålet er om jeg kan drikke det selv om plasten har smeltet
Vis hele sitatet...
Fortell meg hvilken merking flaska har, evt. ta bilde av identifiserende merker og del her.

Du dauer ikke av å drikke det, men det finnes mye plast som ikke bør utsettes for varme, selv i drikkeflasker. Det å varme dem opp gjør at uggene stoffer lettere lekker ut i det du skal drikke eller spise.

Bruk glassflaske i framtiden.
Å lage tyrker er ikke rakettforskning, Kjøp ei 0,5 l vodka, gjerne 60% for en litt hissigere version.Drikk en god slurk å ha i en liten pose tyrkisk pepper drops, å litt brunsukker etter smak. La stå noen timer å rist litt iblandt så er den klar. Trenger ikke å koke noe vann eller knuse dropsene.
Uvaksinert 👍
Hvordan får du dropsene nedi flaska uten å knuse de? Finnes det flere størrelser av tyrkisk pepper?
Evt. Kan du ta spriten ut av flaska...
Bruk en tom 1,5 liters brusflaske.. putt dropsa oppi og hell på sprit. Tar ca en uke før alt er løst opp. Rist litt innimellom.
Uvaksinert 👍
Knuser man dem så tar det en dag. Legg posen i en plastpose og slå litt med kjevle.