Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 947
Er på utkikk etter en billig PC som kun skal brukes til surfing(nettaviser, facebook, youtube) og den må kunne spille Cs Go. Dette blir en sekundær PC som jeg ikke vil legge så mye penger i.

Har allerede skjermkort Geforce GTX 650, 1tb HDD og 6gb ddr2 ram og cd-rom fra gammel PC.

Så det jeg leter etter er noen billige sett som kun inneholder CPU, strømforsyning, vifte, kabinett og hovedkort.

Det beste og billigste vil vel bli å kjøpe deler hver for seg, men har ikke så peiling på å bygge PC og hva som passer. Noen som kan hjelpe?
Sist endret av Roaccu; 1. mai 2018 kl. 15:53.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Delane du har er nær verdilause. Moderne CPUer bruker DDR4, og harddisk er latterlig tregt sammenligna med det billigaste av SSDer. Skjermkortet er greit nok, men ikkje ekstremt mykje betre enn det du får integrert i dagens CPUer. Om du ikkje er avhengig av high på alle settings bør csgo funke levelig nok på integrert grafikk på nye Intel-CPUer.

Kort sagt: ikkje fokuser på å bruke det du har.
Trådstarter
Jeg er klar over at det er gammelt og rimelig verdiløst, men tenkte jeg kunne få brukt det til noe. Ønsket ikke å legge mye penger i ny PC, da denne PCen er sekundær og ikke kommer til å brukes så ofte.

At PCen er dårlig og treg gjør meg ikke noe, husker jeg spilte cs source på den gamle PCen uten problem.
Har også en ekstra ssd liggende som jeg kan bruke til OS og viktige applikasjoner.

Hvor mye må jeg ut med for en komplett PC som skal brukes til vanlig surfing og takler csgo (har ikke noen store krav til grafikk og fps)?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Roaccu Vis innlegg
Jeg er klar over at det er gammelt og rimelig verdiløst, men tenkte jeg kunne få brukt det til noe. Ønsket ikke å legge mye penger i ny PC, da denne PCen er sekundær og ikke kommer til å brukes så ofte.
Vis hele sitatet...
Kast delane du har. Kjøp Intel NUC med 8GB RAM og 256GB SSD. Kjem på rundt 4-5000.
ASUS B85M-G, Socket-1150
Cooler Master G550M, 550W PSU
HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Black
Intel Pentium G3258 An. Edition, LGA1150
Seagate Barracuda® 1TB
ASUS Radeon R7 240 2GB DDR3

Blir ca 4000kr på Komplett.no og funker til å kjøre det meste av normale spill på grei til høy kvalitet.

Trekk fra delene du ikke trenger/allerede har.