Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 34641
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Hei. Er det noen som vet om hvordan man kan få tak i de gamle Cartoon Network showa på norsk?

Sånn som Tapper, den pysete hunden osv?
Har lurt på det samme jeg å.
Mange av de seriene som gikk på Cartoon Network, Fox Kids/Jetix etc. er tilnærmet umulig å oppdrive med norsk tale. I alle fall på nettet. Tror ikke det finnes mer enn en håndfull episoder av enkelte serier. Finnes noe på NorBits, men det er ikke mye, bare enkelte episoder her og der med varierende kvalitet. Noen av seriene er gitt ut delvis på DVD, med et par episoder. Lå et par hjemmeopptak av Tapper, den pysete hunden på YouTube, men disse ser ut til å være tatt ned. Vises ikke en del av de gamle seriene fra Cartoon Network på Boomerang? Mener å ha sett bl.a. Ed, edd & eddy, Tapper, den pysete hunden,Ku & Kylling og Krampetvillingene i nyere tid. Kan jo ta opp på PVR-en?
Tapper går på CN(boomerang) hver dag så da er det bare å slå på tv'n.
Sist endret av toxicity; 30. april 2012 kl. 00:04.
GeirGeirGeir: Men det er vel ikke med norsk tale, slik som trådstarter etterlyser? Vil bare legge til at skal man ha 80/90/00-tallstegnefilm med engelsk tale er DejaToons-nettverket på IRC stedet å være. Det er ikke mye du ikke finner der. Med unntak av Moville Mysteries, da. Snakket med en bruker der inne for et par år siden og han hadde visst eksklusive kontakter og kunne skaffe meg hele den serien i DVD-kvalitet. Tok noen dager før han sendte meg previews fra rippen han hadde laget, etter det hørte jeg ikke mer fra han.
Sist endret av Moreagain; 30. april 2012 kl. 00:08.
Har alle sesonger av Tapper (i ymse kvalitet) og alle sesonger av verdens beste animerte show, Johnny Bravo. Begge på engelsk. Blir umulig å finne på Norsk tenker jeg..
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
ikke norsk tale nei, sorry, men fortsatt gøy og nostalgisk.
har i senere tid funnet ut at alle seriene som jeg så på som barn er minst 10 ganger bedre me engelsk tale! akuratt som alt annet!
Mange av dei gamle CN programma går fortsatt på CN
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Sitat av luiigii Vis innlegg
har i senere tid funnet ut at alle seriene som jeg så på som barn er minst 10 ganger bedre me engelsk tale! akuratt som alt annet!
Vis hele sitatet...
Tapper er 10 ganger bedre på norsk:P "Din fillebikkje, nå fikk du meg til å se dum ut!" heller enn; "You made me look stupid!".
går ikke alle showene på kvelden/natten? Altså dexter's laboratory, powerpuff jentene, edd edd og eddy og alt det er. Bare gå å se, hvis du har cartoon network enda, det har jeg XD
Cartoon network uten norsk tale stjeler vekk de gode minnene mine. Hvertfall når det komemr til Ed Edd og Eddy og johnny Bravo.

For min del.
Send meg melding om noen finner en av disse på nettet :P
Ed Edd Eddy
Dexters lab
Tapper
Jhonny Bravo
Når jeg så denne tråden, savner jeg de seriene ass ...
Sitat av Nougatti Vis innlegg
Har alle sesonger av Tapper (i ymse kvalitet) og alle sesonger av verdens beste animerte show, Johnny Bravo. Begge på engelsk. Blir umulig å finne på Norsk tenker jeg..
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du få delt dette så jeg kan få lastet det ned?
Jeg savner Hey Arnold! Gikk riktignok på Nikelodeon!
Boomerang, sender jo de gamle klassikerne, Johhny Bravo E.G Vesel, Ku og kylling, Dexters Lab etc etc.
Vet at du kan få kjøpt Tapper - den pysete hunden på iTunes ihvertfall... Ikke norsk da, desverre.
Aaah, fikk veldig lyst til å se tegnefilmer når jeg så denne tråden! Dog var det mest av Hanna-Barbera jeg likte å se på. Top Cat, Yogi og Flintstones, fikk dagene mine til å gå.

Uten å ha gitt det noe søk, er Louie & Co mulig å oppdrive på norsk?

Til dere som har en liten kjærlighet for Looney Tunes, dette er en forholdsvis ny "serie". Jeg har sett noen episoder, og fikk inntrykk av at det appellerte til det mer "voksne" publikum.
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Hvordan kan du få delt dette så jeg kan få lastet det ned?
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt. Forslag?
Ed, Edd og Eddy er forresten håpløst slitsomt på engelsk.

edit: Ser nå at piratbukta har torrents for alt dette her. Er jo bare å sette igang om man vi ha.
Sist endret av Nougatti; 30. april 2012 kl. 08:21. Grunn: sjekka tpb
Om noen finner ed, edd & eddy med norsk tale, RING MEG.
Akkurat tegneserier fra barndommen synes jeg er best på norsk (siden det er sann jeg huska det)
Ellers som nevnt så sender de disse seriene om kveldene, og på kanalen boomerang viss den er til stedet enda.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Tapper den pysete hunden må være på norsk. De norske uttrykkene knuser de engelske, den engelske er ikke like spaca som den norske :<
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av RydEN Vis innlegg
Tapper den pysete hunden må være på norsk. De norske uttrykkene knuser de engelske, den engelske er ikke like spaca som den norske :<
Vis hele sitatet...
Jeg så faktisk dette på TV her om dagen (maks 2 dager siden) altså... hvis du har sånn opptaksgreie må det vel være mulig å få på PCen på en eller annen (sannsynligvis vanskelig) måte?
Jeg har sesong 1 av Tapper den pysete hunden på pcn! :-D
Forøvrig på engelsk, og tittelen er: Courage: The Cowardly Dog.
Nostalgia <3 Cartoon network var en utrolig stor del av barndommen min og jeg er evig takknemlig for at jeg vokste opp med det.
Det er så sykt mye dårlig, rett og slett bedriten tv for barna nå at skammer meg over utviklingen

Hadde fine mareritt fra Tapper
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Vi hadde kun Viasat (piratkort) med svensk cartoon network, så husker alt av dette på svensk samt engelsk ducktales!
Sitat av norboost Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Husker det Gikk på fox kids, lå alltid bak ryggen til mormor fordi det var så skummelt! Het jo grøsserne på norsk.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Vil virkelig ha tapper på norsk. Har lett og lett overalt...
Top Cat, Edd, Ed & Eddy sendes på Boomerang, så på det hele tiden mens jeg lå på sykehuset.
Tror de fleste gamle seriene sendes på Boomerang.
tapper på norsk ligger på youtube b.la
▼ ... over en uke senere ... ▼
På engelsk er det ikke noe problem å finne noen av disse.

Om noen trenger en pekepinne kan de sende pm.
Sitat av luiigii Vis innlegg
har i senere tid funnet ut at alle seriene som jeg så på som barn er minst 10 ganger bedre me engelsk tale! akuratt som alt annet!
Vis hele sitatet...
Har alltid vist at alle japanske tegneserier / anime er bedre med original tale :3 Hvertfall når de har en helt forferdelig og upasselig engelsk dub
Ligger en hel del av Tapper her med norsk tale
Netflix har en del gamle serier som også gikk på Nickelodeon og CN. Blant annet Ahh! Real Monsters, Rocko's Modern Life, Hey Arnold, Power Rangers, Angry Beavers, Ren & Stimpy osv. Ja også er det Pingu og Brannman Sam der, hurra
Sitat av norboost Vis innlegg
Vis hele sitatet...
grøsserne <3

også husker jeg "The cramp twins"

beste!
nå som jeg kommer på det i farten så var det også jimmi gulknapp (gikk på fox kids tho) og en serie med to katter og to kakkerlakker ... :S
Sitat av Klokkemaster Vis innlegg
Send meg melding om noen finner en av disse på nettet :P
Ed Edd Eddy
Dexters lab
Tapper
Jhonny Bravo
Vis hele sitatet...
Det er vel disse seriene jeg også vil ha, utenom Tapper, det fant jeg på YouTube.

Om noen har mulighet får å dele disse seriene ville jeg satt stor pris på det!
Klassikere fra CN (les: Cartoon Network).


http://i.imgur.com/a1kka.png

Serie: What-a-Cartoon
Utviklere: Fred Seibert
Drift: 90-tallet

Poenget med 'What-a-Cartoon' var å promotere nye serier, ved å sende en pilot, som etterhvert fikk egne serier. De fleste gode seriene har WAC som utgangspunkt.

Spin-off serier:
- 2 Stupid Dogs
- Cow and Chicken
- Courage the Cowardly Dog
- Dexter's Laboratory
- Ed, Edd n Eddy
- I Am Weasel
- Johnny Bravo
- The Powerpuff Girls


http://i.imgur.com/fHxmV.jpg

Serie: 2 Stupid Dogs (To teite bikkjer på norsk)
Utviklere: Hanna-Barbera
Drift: 1993 - 1995
Digital utgivelse: Ingen

Sammen med denne serien fikk vi også møte en gammel kjenning, Super Secret Secret Squirrel, bedre kjent som bare Secret Squirrel, som hadde egen serie på slutten av 60-tallet sammen med mange andre Hanna-Barbera klassikere.


http://i.imgur.com/Tjclj.jpg

Serie: Cow and Chicken (Ku og kylling på norsk)
Utviklere: David Feiss
Drift: 1997 - 1999
Digital utgivelse: Sesong 1 og sesong 2 (bare i Australia)

Sammen med denne serien fikk vi også et møte med I am Weasel, som senere brøt ut i egen serie. Dette kommer vi tilbake til.


http://i.imgur.com/KN995.jpg

Serie: Courage the Cowardly Dog (Tapper den pysete hunden på norsk)
Utviklere: John R. Dilworth
Drift: 1999 - 2002
Digital utgivelse: Sesong 1, og sesong 2 (bare i Australia)

Uvisst hvorfor, men Tapper fikk aldri noen gjesteserier. Kanskje like greit siden serien er så morsom.


http://i.imgur.com/d3FKK.jpg

Serie: Dexter's Laboratory (Dexters Laboratorium på norsk)
Utviklere: Genndy Tartakovsky
Drift: 1995 - 2002
Digital utgivelse: Sesong 1, og første del av sesong 2 (bare i Australia)

Dette er en serie som over årene hadde mye besøk. Dial M for Monkey og The Justice Friends var to gjengangere, men også karakterer som The Powerpuff Girls har vært på besøk her.


http://i.imgur.com/ikTza.png

Serie: Ed, Edd n Eddy (Ed, Edd og Eddy på norsk)
Utviklere: Danny Antonucci
Drift: 1999 - 2008
Digital utgivelse: Sesong 1 og sesong 2

En underholdningsrik serie som aldri hadde noe besøk utenfra, men det er nok av karakterer å ta tak i.


http://i.imgur.com/qRonK.png

Serie: I am Weasel (Jeg er Vesel på norsk)
Utviklere: David Feiss
Drift: 1997 - 1999
Digital utgivelse: Sesong 1, og sesong 2 (bare i Thailand)

Heller ikke denne serien hadde miniepisoder med andre karakterer, men de hadde flittig besøk av The Red Guy. Serien holdt i mange år og er like morsom i dag som den var den gang.


http://i.imgur.com/WIMjj.jpg

Serie: Johnny Bravo
Utviklere: Van Partible
Drift: 1997 - 2004
Digital utgivelse: Sesong 1

Som tidligere fikk karakteren være alene den tiden det varte, men også her er det mye kvalitet over serien. Kanskje en av få serier som peker mot sekualitet som hovedtema.


http://i.imgur.com/USzA7.jpg

Serie: The Powerpuff Girls (Powerpuffjentene på norsk)
Utviklere: Craig McCracken
Drift: 1998 - 2005
Digital utgivelse: Sesong 1 - 6

Det er mye man kan si om denne serien. Den ble produsert i 1992, hadde sitt første møte med TV skjermen med episoden 'Whoopass Stew!' som ble vist på 'What-a-Cartoon'. Serien har vunnet mange premier, og ser man på moderne tegneserier der helt(inner) er innblandet er det vanskelig å ikke finne referanser til denne klassikeren.

Det var noen serier jeg ønsket å ta for meg, også med henvisning til hvor man kan få tak i dem hvis det er ønsket. Det som ikke er digitalisert enda er også tilgjengelig på nett sammen med alt annet, og det er ikke værre enn å bruke en søkemotor og seriens navn, hvordan protokoll du har tenkt å laste ned med, og nøkkelord som komplett sesong.
Sist endret av waf; 27. september 2012 kl. 09:17. Grunn: feil i bbcode + manglende linker
Dexters Labratorium på Norsk, Episode 1: http://www.youtube.com/watch?v=8A3kDEZ2syw

Johnny Bravo på Norsk, Episode 1: http://www.youtube.com/watch?v=Zz_eV7JstnM&feature=plcp
Mange av de gamle Cartoon Network-seriene kan kjøpes i god kvalitet (ofte bedre enn DVD) i den amerikanske iTunes Store.

Personlig har jeg kjøpt Powerpuff Girls, Courage the Cowardly Dog, Dexter's Laboratory, Ed, Edd n Eddy og Johnny Bravo. En del av disse ligger på diverse torrentsider/warez-forum. Søk etter WEB-DL releaser, disse er tatt fra iTunes store og dekryptert (fjernet kopisperren osv).

De er selvfølgelig engelskspråklige.
Sist endret av Moreagain; 27. september 2012 kl. 09:42.
Er det noen som har noe De tre vennene og Jerry ?

Sitat av feddiriko Vis innlegg
Er det noen som har noe De tre vennene og Jerry ?
Vis hele sitatet...
Jeg så det var noe på NRK Er det noen som vet hvordan jeg kan få lastet ned dette ?
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Er det noen som har noe De tre vennene og Jerry ?



Jeg så det var noe på NRK Er det noen som vet hvordan jeg kan få lastet ned dette ?
Vis hele sitatet...
Har lagt ut den episoden som lå på NRK på youtube, du kan laste den ned derfra hvis du vil, med keepvid.com
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis det er ønskelig, kan jeg sikkert kopiere Bjørnen Yogi. Men jeg trenger litt hjelp. Kan jeg bare kjøpe denne, og så må jeg laste ned et program? Eller trenger jeg bare det programmet som følger med til å capture med?

Jeg fant flere mumietrollet videoer på YouTube


Og, jeg slenger inn at jeg trenger litt hjelp med å digitalisere noen videokasetter, jeg har slike kasetter.
Kan noen hjelpe meg med å gjøre disse digitale (Hva trenger jeg?)

http://i.imgur.com/HnUTq.jpg

Takker for hjelpen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Noen som kan huske en serie med troll i en skog? Litt god kvalitet, slik jeg husker det.
Sitat av Broiler Vis innlegg
Noen som kan huske en serie med troll i en skog? Litt god kvalitet, slik jeg husker det.
Vis hele sitatet...
Mener du trollsagn?
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Fant Mummitrollet på Piratbukta for en stund siden, helt grei kvalitet. 3 sesonger mener jeg å huske, dog med engelsk tale.
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Mener du trollsagn?
Vis hele sitatet...
Korrekt! Takk.