Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  107 27471
Heisann,

Sitter å mimrer litt fra barndommen, og kom til å tenke på barneTV sangen fra 90-tallet.

Utrolig vanskelig å forklare, men skal prøve mitt beste. Den går noe ala dette:

Heio, "glong, glong, glong", da da da da da da da da da da, barnetv.

Haha, utrolig dårlig fortalt, men klarer dessverre ikke bedre. Har prøvd å søke litt på YouTube o.l. uten at jeg finner riktig intro (det var visst flere der enn det jeg trodde).
Noen som vil hive seg på og mimre litt med meg?
Hihi:P Ta å spill inn med mic!
Homemade Retard
zeicko's Avatar
spill inn. jeg veit ikke hvordan en glong høres ut :P
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dette er den NRK-jinglen du tenker på tipper jeg, med en småforvridd eller nasal stemme på slutten som sier "BBBBARNE TEEEVE".
Sist endret av AtXbYeA; 10. januar 2012 kl. 21:49.
søk på barne-tv på youtube
søk opp på youtube
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Dette er den NRK-jinglen du tenker på tipper jeg, med en småforvridd eller nasal stemme på slutten som sier "BBBBARNE TEEEVE".
Vis hele sitatet...
Helt riktig.

Finner ikke på youtube.
Spilt inn: https://www.youtube.com/watch?v=-7LR...e_gdata_player
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av iconoctopus Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nei, det er den nye som kom etter den forrige jeg leter etter.
Eneste jeg kom på er enten en jingle fra Kykkelikokos, eller sangen de spillte av under "pinball" scenene i Sesam Stasjon serien

Edit: så at lyden hadde noe med "BARNEEETEEEVEEE" å gjøre, hm, tenker at det er en prelude før selveste Barne TV-programmet som startet klokka 18:00. (fra 90-tallet selvfølgelig)
Sist endret av Steeler; 10. januar 2012 kl. 22:02.
Jeg vet hvilken du mener! Stemmer det at det var bilde av en planet elns på en blå bakgrunn?

Og at det sluttet med dette bildet her; http://www.nabla.ntnu.no/newspics/100921211714.jpg
Sist endret av dead_rat6; 10. januar 2012 kl. 22:02.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av dead_rat6 Vis innlegg
Jeg vet hvilken du mener! Stemmer det at det var bilde av en planet elns på en blå bakgrunn?
Vis hele sitatet...
Det er godt mulig. Husker ikke detaljene, men blått var det
Sitat av Rusketulla Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Selve sangen er vel omtrent lik.
Ga deg KP for sangen din. Har hørt den 10+ ganger nå
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av dead_rat6 Vis innlegg
Og at det sluttet med dette bildet her; http://www.nabla.ntnu.no/newspics/100921211714.jpg
Vis hele sitatet...
Stemmer!
Minnene kommer tilbake, men savner fortsatt hele sangen og videoen.

Til de som lurer: mener selve sangen etter klokken tikket mot 18:00
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Stemmer!
Minnene kommer tilbake, men savner fortsatt hele sangen og videoen.

Til de som lurer: mener selve sangen etter klokken tikket mot 18:00
Vis hele sitatet...
Jeg vet akkurat hvilken du mener nå!
Har også googlet av meg ræva uten resultat. Ser dårlig ut.. :/
Fant en annen tråd om 90's barne-tv, kanskje den kan hjelpe deg? :-)
http://www.diskusjon.no/index.php?sh...=386914&st=480
Må få den innspilte sangen din til å bli den nye barnetv introen
Beste jeg har hørt på youtube! Kp til TS
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Hah, takk for det

Får sende en mail til NRK. Kanskje de har den liggende? Så oppdaterer jeg dere fortløpende
tror jeg skjønner hvem du er ute etter.... det var et lite dyr som krabbet ned en busk på et tegnet hus og kom løpende frem til tv-skjermen å banket på ) huset skulle vel forestille "huset med det rare i"
Denne her du tenker på? Opptaket ditt var forresten helmaks, kommer til å bruke den som vekkerklokke imorra
Sist endret av tripflag; 10. januar 2012 kl. 22:51. Grunn: home.no liker ikke direktelinking
Sitat av tripflag Vis innlegg
Denne her du tenker på? Opptaket ditt var forresten helmaks, kommer til å bruke den som vekkerklokke imorra
Vis hele sitatet...
Håhå, memories!
Aaaah, så sykt episk med den innspillinga. Jeg lo meg fillete av den! Kudos! Liknet kanskje litt på den siste som sveinkb posta?
Når vi først er inne på barne-tv så leter jeg etter en 90-talls serie som gikk på barne-tv. Det er snakk om tegnefilm.

Det handlet om to kompiser som hadde stor fantasi. De kunne for eksempel leke med hunden og plutselig havnet man inn i en fantasiverden der hunden ble til en drage. Om jeg ikke husker feil hadde også en av guttene ei søster. I fantasiverdenen kunne hun gjerne bli en prinsesse. Serien sluttet alltid med at vi ble forvandlet tilbake i den virkelige verden, der disse to guttene ofte hadde stelt i stand masse bråk..

Mulig serien egentlig er dansk, men norsk dubbet.

Noen som husker hva denne serien het?
Det stemmer! Tusen takk for en herlig jomfrupost på nFF!
Synes ting som dette; introer og programmer. Burde havne i et slags bibliotek på internett.
Slik at man kan enkelt og greit finne disse nostalgiske godbitene.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
TS, jeg har absolutt ingenting å si på syngingen din, men jeg hørte ikke noe "glong glong glong" i sangen :P
Sitat av quaalz Vis innlegg
Synes ting som dette; introer og programmer. Burde havne i et slags bibliotek på internett.
Slik at man kan enkelt og greit finne disse nostalgiske godbitene.
Vis hele sitatet...
Lagde en liste på youtube med småsøstrene mine for en liten stund siden. Noe gammelt og noe litt nyere. Kanskje du finner noe du hadde glemt fantes

http://www.youtube.com/playlist?list=PL493439D15141B303
AHAHAHA, du ga meg nettopp ny ringetone kompis!
Siden vi er inne på 90 talls barne tv, er det noen som husker den tegneserien hvor intro sangen startet med "såpoperaaa" husker ikke om det var en tegneserie eller plastalina, tror det handlet om noe søppel som skulle i søpplekassa ellernoe lignene:P
Anyone?
Sitat av Skateward Vis innlegg
Lagde en liste på youtube med småsøstrene mine for en liten stund siden. Noe gammelt og noe litt nyere. Kanskje du finner noe du hadde glemt fantes

http://www.youtube.com/playlist?list=PL493439D15141B303
Vis hele sitatet...
Ser bra ut.
Skal sjekke den ut i morgen.
Sitat av Kladdebok Vis innlegg
Siden vi er inne på 90 talls barne tv, er det noen som husker den tegneserien hvor intro sangen startet med "såpoperaaa" husker ikke om det var en tegneserie eller plastalina, tror det handlet om noe søppel som skulle i søpplekassa ellernoe lignene:P
Anyone?
Vis hele sitatet...
denne du tenker på? suppeopera :P


http://www.youtube.com/watch?v=YCjsP...eature=related
Sitat av Kladdebok Vis innlegg
Siden vi er inne på 90 talls barne tv, er det noen som husker den tegneserien hvor intro sangen startet med "såpoperaaa" husker ikke om det var en tegneserie eller plastalina, tror det handlet om noe søppel som skulle i søpplekassa ellernoe lignene:P
Anyone?
Vis hele sitatet...
Husker det godt.
Det var i plastalina. Noen episoder var dem søppel andre med frukt.
Sitat av jaijai Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hahahaha
Ja, takk! Den går rett i favorites :P
Sist endret av Kladdebok; 10. januar 2012 kl. 23:54.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av Kladdebok Vis innlegg
Siden vi er inne på 90 talls barne tv, er det noen som husker den tegneserien hvor intro sangen startet med "såpoperaaa" husker ikke om det var en tegneserie eller plastalina, tror det handlet om noe søppel som skulle i søpplekassa ellernoe lignene:P
Anyone?
Vis hele sitatet...
Frukt som gjør funky ting? Vet hva du mener, så på det på Youtube for ca. et år siden. Husker desverre ikke hva navnet er nå =(

EDIT: Soup Opera ja
Sist endret av Buddapower; 10. januar 2012 kl. 23:56.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Lagde en liste på youtube med småsøstrene mine for en liten stund siden. Noe gammelt og noe litt nyere. Kanskje du finner noe du hadde glemt fantes

http://www.youtube.com/playlist?list=PL493439D15141B303
Vis hele sitatet...
Hvor er Løvenes Konge og Tintin!!?
Sist endret av Kladdebok; 11. januar 2012 kl. 00:08.
Kom på en BarneTV-serie jeg tror jeg likte veldig godt. Jeg husker veldig lite av den, men jeg tror det var tre karakterer eller hovedpersoner, de var muligens hentet fra dyreverdenen (kanskje en bjørn, blant annet, husker ikke helt). Husker bare små glimt av den, tror mye av handlingen foregikk i/ved en vindmølle eller tårn eller noe som sto ved et vann, og jeg kan så smått huske at han ene duden forsøkte å lage en drage eller noe sånt i en av episodene. Har Paint'et det eneste halv-konkrete bildet av denne serien jeg kan finne i hjernen min akkurat nå, klikk her.
Sitat av Mokko Vis innlegg
Kom på en BarneTV-serie jeg tror jeg likte veldig godt. Jeg husker veldig lite av den, men jeg tror det var tre karakterer eller hovedpersoner, de var muligens hentet fra dyreverdenen (kanskje en bjørn, blant annet, husker ikke helt). Husker bare små glimt av den, tror mye av handlingen foregikk i/ved en vindmølle eller tårn eller noe som sto ved et vann, og jeg kan så smått huske at han ene duden forsøkte å lage en drage eller noe sånt i en av episodene. Har Paint'et det eneste halv-konkrete bildet av denne serien jeg kan finne i hjernen min akkurat nå, klikk her.
Vis hele sitatet...
Kan det ha vært Frode Flodhest? sammen med vennene sine frosken Kvekk og anda Pippo?
Det kan høres veldig ut som den, ja. Du vet ikke hva den heter på engelsk eller når den gikk? Får absolutt ingen treff på de navnene der.

EDIT: Får ett treff som sier meg at den er Canadisk.
Sist endret av Mokko; 11. januar 2012 kl. 00:56.
Sitat av Mokko Vis innlegg
Det kan høres veldig ut som den, ja. Du vet ikke hva den heter på engelsk eller når den gikk? Får absolutt ingen treff på de navnene der.

EDIT: Får ett treff som sier meg at den er Canadisk.
Vis hele sitatet...
Nei, dessverre! Har ikke funnet ut noe mer enn du har!
Faen jeg ser etter den barnetv introen selv!
Noen som husker disse?
Forøvrig et hysterisk klipp, TS! Lo meg skakk

EDIT: litt lite å gå etter, men husker så vidt en serie jeg brukte å se på som liten som handlet om en klovn. Tror tittelen på serien er satt sammen av et navn og ordet "klovn". Tror kanskje handlingen utspilte seg på et barnerom eller noe. Litt usikker. Noen som vet råd?
Katy Perry <3
Noas Øy <3 Den sangen er fantastisk!

OISKIPOISKI!
Sist endret av saxoni; 11. januar 2012 kl. 02:01.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Noen som husker disse?
Forøvrig et hysterisk klipp, TS! Lo meg skakk

EDIT: litt lite å gå etter, men husker så vidt en serie jeg brukte å se på som liten som handlet om en klovn. Tror tittelen på serien er satt sammen av et navn og ordet "klovn". Tror kanskje handlingen utspilte seg på et barnerom eller noe. Litt usikker. Noen som vet råd?
Vis hele sitatet...
Første jeg kommer på er Kalle Klovn http://www.youtube.com/watch?v=jBV5l...eature=related
Herregud, ler så jeg gråter her... !
Sitat av wavezor Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Husker snøbarna ja!

Edit: Det ser ut som gutten fapper i introen
Sist endret av Daybreak; 11. januar 2012 kl. 08:36.