Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1436
Hei.

Jeg fant nettop ut at for å registrere et .no domene må man være en organisasjon. (Hva faan?)

Er det noen som har erfaring med dette, er det mulig å registrere seg som en organisasjon bare på papir for å få seg et .no domene? Hvis man er en enmanns org har det økonomiske følger?

Jeg vil veldig gjerne ha et .no domene, for .privat.no betyr styggere URL, setter pris på å høre om erfaringer fra folk som eier .no URL.
Du kan registrere et enkeltmannsforetak for å kunne få et .no-domene hvis jeg ikke husker helt feil. Det er vel kostnadsfritt også.
Nei, det må ikke være en organisasjon.
Ustabil nutjob
Flaskeposten's Avatar
Trådstarter
Kjempe bra link Moreagain, takker og bukker!
Du kan ikke tjene penger gjennom gratis ENK, men betaler du ca 2100,- så kan du tjener penger koster ENK som du registrere gjennom Altinn.no, også er det billigere å bestille gjennom altinn fordi du gjør det Online, og skal du gå gjennom brreg så koster det ca 2600,- å det må gjøres gjennom papir dokumenter
Sist endret av justastonedhuman; 23. august 2012 kl. 16:46.
ENK kostet 2000 kroner når en venn av meg registrerte det for noen uker siden.

Sitat av Moreagain Vis innlegg
Vis hele sitatet...
LEste du din egen link eller søkte du bare fort??

Registrering av enkeltmannsforetak i Foretaksregisteret koster pr i dag kr 2 000 kr om man gjør det elektronisk (2 500,- på papir).
Vis hele sitatet...
Sist endret av Vod0; 23. august 2012 kl. 16:48.
Sitat av Settoz Vis innlegg
ENK kostet 2000 kroner når en venn av meg registrerte det for noen uker siden.



LEste du din egen link eller søkte du bare fort??
Vis hele sitatet...
Du kan registrere gratis ENK får å få orgnr, men da kan du ikke tjene penger gjennom det.
Enkeltmannsforetak er gratis, men det koster penger å stå i foretaksregisteret.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Tror du misforstår litt Settoz. Det er nok du som må lese innholdet bak lenken litt bedre.

Enkeltmannsforetak er kostnadsfritt å registrere. Det er derimot ikke kostnadsfritt å registrere seg i Foretaksregisteret. Man må registrere seg i det registeret hvis man har mer enn 5 ansatte. Har man ikke det trenger man altså ikke registrere seg der og påfølgende trenger man ikke betale noe.
Sist endret av nso; 23. august 2012 kl. 16:53.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KaiN Vis innlegg
Du kan registrere gratis ENK får å få orgnr, men da kan du ikke tjene penger gjennom det.
Vis hele sitatet...
Jo, det kan du. Det er jo heile poenget med ENK. Det er imidlertid restriksjoner på varehandel og tal tilsette så lenge du ikkje er registrert i foretaksregisteret, som koster penger.

https://www.altinn.no/no/Starte-og-d...aksregisteret/
Ustabil nutjob
Flaskeposten's Avatar
Trådstarter
Man kan tjene inntil 100000 hvis jeg husker riktig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Flaskeposten Vis innlegg
Man kan tjene inntil 100000 hvis jeg husker riktig.
Vis hele sitatet...
Du kan tene så mykje du vil på eit enkeltpersonsforetak.
Ustabil nutjob
Flaskeposten's Avatar
Trådstarter
Ja stemmer, min feil. Det jeg mente var at du kunne tjene inntil 100k før du måtte eh...hva var det igjen? Noe ekstra skatt eller noe i den duren der. Et eller annet.
Sitat av Flaskeposten Vis innlegg
Ja stemmer, min feil. Det jeg mente var at du kunne tjene inntil 100k før du måtte eh...hva var det igjen? Noe ekstra skatt eller noe i den duren der. Et eller annet.
Vis hele sitatet...
Ett eventuelt overskudd skal alltid skattes av, men du tenker kanskje på momsen? ENK er fritatt for moms inntil omsetningen overstiger kr 50 000.
Jepp, men kan tjene penger på ENK. Så lenge du ikke driver med kjøp og salg av varer. Tjenester og software derimot er det ingen problemer med.
Ustabil nutjob
Flaskeposten's Avatar
Trådstarter
Så hvis jeg har en webisde som får litt inntekter på reklame så er det ok? Det går vel ikke direkte under kjøp og salg selv om besøkere evnt går videre til en nettbutikk som det reklameres for?

Tusen takk for svarene deres forresten
Ustabil nutjob
Flaskeposten's Avatar
Trådstarter
Jeg har lagt merke til at ved betaling av diverse ting kan man velge mellom paypal og visa, er det noen forskjell og hvis paypal foretrekkes, hvorfor?