Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 11075
føler med deg ass. Jeg er heldigvis svensk statsborger, og får ikke inkallelse engang.

støtter forslaget til Fleff!

det er ikke for vanskelig å få till, men det er også en ganske god grunn til å ikke måtte dra i militæret, tror også at de har en oversikt over hvor mange som sender en grunn på at de ikke vill i militæret, gidder man ikke å klage mere en en gang, så bryr man seg som regel ikke om man kommer inn eller ikke, så de som bare klager 1 gang, kommer videre for en ny test, når noen klager 2 ganger, vet de at vi er desperate, og de er jo sikkert ikke helt "firkanta" så de gidder nok ikke å ha deg med i militæret, eller ser nermere på problemet ditt og skjønner at du virkelig ikke vill. De er jo bare mennesker.

det her er bare spekulasjoner.

holder fortsatt en tommel på Fleff sitt innlegg.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Takk for svar. Når man reiser opp til opptaksprøven, veit du om man skal til legen før man begynner med alt annet? Eller går man rett på de andre testene?
Vis hele sitatet...
Det spørs hvor mange leger det er og hvor effektivt innrykket går, men regn med at det tar fort 2-3 dager før du kommer til lege. Blir du dimma blir du sikkert sendt hjem dag 4 med mindre du kommer til legen tidlig på dagen og rekker å komme gjennom kaoset på personell før siste fly (eller annen transport du bruker) går.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Prakteksempelet på norsk ungdom er late, bortskjemte drittunger som ikke bruker tida si på annet enn facebook og twitter. Jeg er motsatt, og trenger en unnskyldning som funker, for å slippe. Har sagt 100 ganger hvorfor jeg ønsker utsettelse/fritak, så det gidder jeg ikke å diskutere en gang til.
Vis hele sitatet...
Du sier at du trenger en unnskyldning som funker? Da har du ingen grunn til å ikke gjennomføre verneplikten. For meg fremstår du som lat fordi du leter etter en grunn til å slippe. Med den innstillingen du fremviser burde de kanskje la vær å ta deg inn. At du trives i jobben din er ikke en gyldig grunn, og arbeidsgiver kan ikke si deg opp fordi du skal avtjene din verneplikt. Så du har i bunn og grunn ingenting.
Sitat av They Have Chris Vis innlegg
Du sier at du trenger en unnskyldning som funker? Da har du ingen grunn til å ikke gjennomføre verneplikten. For meg fremstår du som lat fordi du leter etter en grunn til å slippe. Med den innstillingen du fremviser burde de kanskje la vær å ta deg inn. At du trives i jobben din er ikke en gyldig grunn, og arbeidsgiver kan ikke si deg opp fordi du skal avtjene din verneplikt. Så du har i bunn og grunn ingenting.
Vis hele sitatet...
Nå får du slutte og dra alle under en og samme kam.

Ts har hatt en "røff" start på livet. Han har nå (heldigvis for deg og meg, fått seg jobb. Betaler skatt) fått skikk på ting og fått seg en betalt jobb.
Da kan han fint søke om en utsettelse så han kommer seg skikkelig inn i sin nye livssituasjon.

For alt vi vet, er han kanskje ikke rustet til å gå inn i militæret slik situasjonen er nå. Blir kastet ut og havner tilbake i samme mølja han var i før han skikket seg. Da mener jeg det er bedre at han får jobbe 1 år, så ta militærtjenesten om et år.

Enig i mye av det du skriver, men folk er forskjellige.
Sist endret av stagg; 25. oktober 2011 kl. 22:23.
Sitat av stagg Vis innlegg
Nå får du slutte og dra alle under en og samme kam.

Ts har hatt en "røff" start på livet. Han har nå (heldigvis for deg og meg, fått seg jobb. Betaler skatt) fått skikk på ting og fått seg en betalt jobb.
Da kan han fint søke om en utsettelse så han kommer seg skikkelig inn i sin nye livssituasjon.

For alt vi vet, er han kanskje ikke rustet til å gå inn i militæret slik situasjonen er nå. Blir kastet ut og havner tilbake i samme mølja han var i før han skikket seg. Da mener jeg det er bedre at han får jobbe 1 år, så ta militærtjenesten om et år.

Enig i mye av det du skriver, men folk er forskjellige.
Vis hele sitatet...
Spiker'n på huet. Takk for mange gode svar, jeg skal definitivt prøve å ringe dem personlig etter at dem har mottatt brevene.
Sitat av stagg Vis innlegg
Nå får du slutte og dra alle under en og samme kam.

Ts har hatt en "røff" start på livet. Han har nå (heldigvis for deg og meg, fått seg jobb. Betaler skatt) fått skikk på ting og fått seg en betalt jobb.
Da kan han fint søke om en utsettelse så han kommer seg skikkelig inn i sin nye livssituasjon.

For alt vi vet, er han kanskje ikke rustet til å gå inn i militæret slik situasjonen er nå. Blir kastet ut og havner tilbake i samme mølja han var i før han skikket seg. Da mener jeg det er bedre at han får jobbe 1 år, så ta militærtjenesten om et år.

Enig i mye av det du skriver, men folk er forskjellige.
Vis hele sitatet...
Drar ikke alle under en kam. At man har hatt en røff start på livet er ingen grunn til at man skal forvente å bli sydd puter under armene på. Flott at Ts har fått orden på tingene sine, men hva skade gjør et år i militæret? Måten han fremstiller seg selv i første innlegget gir meg et bilde av en lat og sutrete liten gutt som ikke klarer å innse at noen ting må du gjennom.
Sitat av They Have Chris Vis innlegg
Drar ikke alle under en kam. At man har hatt en røff start på livet er ingen grunn til at man skal forvente å bli sydd puter under armene på. Flott at Ts har fått orden på tingene sine, men hva skade gjør et år i militæret? Måten han fremstiller seg selv i første innlegget gir meg et bilde av en lat og sutrete liten gutt som ikke klarer å innse at noen ting må du gjennom.
Vis hele sitatet...
Som sagt, enig i mye av det du skriver.

Men hva er da galt om han utsetter det 1 år, for så ta det igjen til neste år?
Verken militæret, eller han selv vil tape noe på det?

Nå har ikke jeg lest hele tråden her, så vil ikke si noe angående første posten hans.
Sist endret av stagg; 25. oktober 2011 kl. 22:59.
Sitat av stagg Vis innlegg
Som sagt, enig i mye av det du skriver.

Men hva er da galt om han utsetter det 1 år, for så ta det igjen til neste år?
Verken militæret, eller han selv vil tape noe på det?

Nå har ikke jeg lest hele tråden her, så vil ikke si noe angående første posten hans.
Vis hele sitatet...
Hvis målet var å utsette det et år, greit. Men synes ikke dette kommer frem i første innlegg. Der virker det bare som om ts vil slippe unna.
Fortsett og spis grandiz du
Sitat av They Have Chris Vis innlegg
Hvis målet var å utsette det et år, greit. Men synes ikke dette kommer frem i første innlegg. Der virker det bare som om ts vil slippe unna.
Vis hele sitatet...
Og hvis det er et problem, Moralens Vokter, forstår jeg ikke hvorfor du tar det her. Send heller en PM, så kan vi diskutere hva som er rett og galt der. Du har jo ikke bidratt med en dritt konstruktivt, men takk til alle dere andre!
Halla. Les svarene på tråden du har laget. Si du er pasifist, wham bam ferdig med den saken. Vi kan ikke alle være moralens voktere hver eneste dag, men det er åpenbart mer interessant enn å løse situasjonen. Hvorfor leser du og svarer på alle innleggene som ikke svarer på spørsmålet ditt?
Sitat av ulldott Vis innlegg
Halla. Les svarene på tråden du har laget. Si du er pasifist, wham bam ferdig med den saken. Vi kan ikke alle være moralens voktere hver eneste dag, men det er åpenbart mer interessant enn å løse situasjonen. Hvorfor leser du og svarer på alle innleggene som ikke svarer på spørsmålet ditt?
Vis hele sitatet...
Da risikerer han siviltjeneste istedenfor vil jeg tro. Eller er det avviklet?
Sitat av grandiz Vis innlegg
Og hvis det er et problem, Moralens Vokter, forstår jeg ikke hvorfor du tar det her. Send heller en PM, så kan vi diskutere hva som er rett og galt der. Du har jo ikke bidratt med en dritt konstruktivt, men takk til alle dere andre!
Vis hele sitatet...
Er ikke noe moralens vokter jeg. Når det kommer til å bidra konstruktivt har jeg bidratt i massevis. Prøver å få deg til å forstå at du høres ut som en bortskjemt unge. Hvis du tar opp problemstillingen din på en ordentlig måte og slutter å bitche om at du dessuten kanskje kan ha hatt litt vondt i ryggen, en regnfull torsdag, en gang i blant, så er det mulig å ta deg seriøst
Har hørt mange historier herfra om folk som sier de er jævla trigger-happy og gleder seg vilt til Afghanistan "for å skyte negere", helt rent for å slippe militæret. Det var dog til sesjon del 2, og det er kanskje litt sent nå? Har også en kompis som ble sendt hjem etter tre dager, da han chippa en tann. Om du i aller verste tilfelle kommer til basen, er det ikke mye som skal til før du kan bli sendt hjem, har jeg hørt av folk som selv har vert der. Det er dog worst case scenario!

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor de kaller inn så mange som absolutt ikke vil, når det sitter såpass mange ungdommer hjemme som vil i militæret, men som ikke kommer inn
Sitat av Rayes Vis innlegg
Du har krav på permisjon og kan komme rett tilbake til jobben etter førstegangstjenesten.
Vis hele sitatet...
det funker ikke i praksis alle steder..
Vet ikke om det er nevnt før, men mener å huske at arbeidsgiver ikke har lov til å sparke deg pga militærtjeneste.
Militæret er ikke så ille som alle tror, i ettertid sitter du igjem med ganske mye og jobben får du også beholde.
Sitat av Cheese Vis innlegg
Vet ikke om det er nevnt før, men mener å huske at arbeidsgiver ikke har lov til å sparke deg pga militærtjeneste.
Militæret er ikke så ille som alle tror, i ettertid sitter du igjem med ganske mye og jobben får du også beholde.
Vis hele sitatet...
jeg har nevnt det, men det kom kanskje litt bort i min kritikk rettet mot ts. Bra svar!
Kjenner til folk som later som de ikke kan høre noe på hørselstesten, og slapp unna med en gang. Vet ikke om dette er allerde nevnt, men.
Sitat av Chirgilchin Vis innlegg
Kjenner til folk som later som de ikke kan høre noe på hørselstesten, og slapp unna med en gang. Vet ikke om dette er allerde nevnt, men.
Vis hele sitatet...
Er en veldig tynn linje mellom å høre dårlig å være døv, bikker du denne grensen så vil de forstå at du prøver å lure deg unna. Ingen god idé
Overdrev en smule der. De latet som de kun hørte de høyeste lydene. Alt gikk greit.
Sitat av Chirgilchin Vis innlegg
Overdrev en smule der. De latet som de kun hørte de høyeste lydene. Alt gikk greit.
Vis hele sitatet...
Hvis du bare hører de høyeste, er du vel strengt tatt døv:P
Sitat av They Have Chris Vis innlegg
Hvis du bare hører de høyeste, er du vel strengt tatt døv:P
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke hører noe i det hele tatt, da er du strengt tatt døv.
Sist endret av nikons; 27. oktober 2011 kl. 20:08.
Er ikke lurt å spille døv. De sjekker opp mot papirer fra lege. Selv så kom jeg ikke inn i militæret pga jeg er døv på høyre øret.

Blir du tatt for fusk, så blir sikkert tjenesten din en herlig oppgave med å male kjøretøy grønn.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Har hørt mange historier herfra om folk som sier de er jævla trigger-happy og gleder seg vilt til Afghanistan "for å skyte negere", helt rent for å slippe militæret.
Vis hele sitatet...
Etter Anders Behring Breivik tror jeg du skal tenke deg grundig om både en og to ganger før du sier til myndighetene at du liker å skyte negere...
Sitat av Cheese Vis innlegg
Vet ikke om det er nevnt før, men mener å huske at arbeidsgiver ikke har lov til å sparke deg pga militærtjeneste..
Vis hele sitatet...
finnes vell 100 ting en arbeidsgiver kan "si"at han ønsker å avslutte et arb forholdt med

ingen sparker deg for noe som ikke er lov å bli sparket for