Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3795
Okey so first up, kan man bli busta etter å ha kjøpt bokser på nett?
Har en kompis som sier man kan bli busta før å ha kjøpt bokser på nett, han sier de følger med deg osv... Gjør de dette?/Har de rett til dette?

Second up, TUSJER aka "Markers", er det ulovelig å ha egentli?
HVIS du blir tatt på gata før å ha en OTR marker i lomma å politiet stopper deg...

Kan man bli "overvåket" av politiet for å ha kjøpt taggeutstyr på nett? :S
Det er jo helt FUC*'t up!

Gi meg litt info om sånt stuff plis, trenger det sykt atm...
Hahahaha.

Tror nok politiet har en god del bedre ting å foreta seg enn å overvåke shitkids som kjøper spraybokser på nett
Sist endret av PiGmeNt-; 29. september 2010 kl. 19:12.
Spraybokser er ikke ulovelig å kjøpe. For alt politiet vet kan det være at du skal bruke det til kunst, spraye sykkel osv.

I grunn det samme med tusj. Hvis du blir tatt med det på deg er det self misstenkelig men ikke ulovelig å ha i lomma.

Så kjøp i vei
Nei. Du er safe.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
ikke lov å overvåke for noe slikt, da dette ikke er ulovelig har selv blitt stoppa av purk for å ha sprayboks i sekkken: "skal lakke sykkelen" funker fett og nei, tusj er ikke ulovelig, med mindre du har blitt busta redhanded

MEN ikke ha skisser med ett navn som står over hele byn hjemme, da smeller det..
Sitat av Putas Vis innlegg
Spraybokser er ikke ulovelig å kjøpe. For alt politiet vet kan det være at du skal bruke det til kunst, spraye sykkel osv.

I grunn det samme med tusj. Hvis du blir tatt med det på deg er det self misstenkelig men ikke ulovelig å ha i lomma.

Så kjøp i vei
Vis hele sitatet...
trur neppe de tror jeg skal lakere en sykkel med 50 spraybokser...
de tar veldig hart på dette i troms atm...
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
de har ikke lov til å gjøre noe, selvom du har et fuckings LASS med cans, dette er sannsynelig hvis den eneste gangen DU har loven i ryggen
Sitat av drittsekken Vis innlegg
de har ikke lov til å gjøre noe, selvom du har et fuckings LASS med cans, dette er sannsynelig hvis den eneste gangen DU har loven i ryggen
Vis hele sitatet...
Har de lov å gjøre noe hvis noen bare tipser snuten osv ?
BombTheSystem, det er ikke ulovlig å ha/bestille bokser. Derfor vil de ikke kunne gjøre noe uansett hvor mye tips de får om at du bestiller bokser. De vil heller ikke ha noen som helst interesse av det. Om de får tips om at du bruker de til noe ulovlig kan nok ting utarte seg litt annerledes.
De vil _aldri_ klare å ta deg uten bevis

ragedAsian
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av BombTheSystem Vis innlegg
Har de lov å gjøre noe hvis noen bare tipser snuten osv ?
Vis hele sitatet...
kommer ann på, de må jo godkjennelse da, men vær forsiktig med hva du sier til hvem
De vil ikke kunne ta deg for å kjøpe spraybokser på nettet.

I grunn vil de ta deg ved tips fra publikum eller overvåkning.
Sitat av paragone Vis innlegg
BombTheSystem, det er ikke ulovlig å ha/bestille bokser. Derfor vil de ikke kunne gjøre noe uansett hvor mye tips de får om at du bestiller bokser. De vil heller ikke ha noen som helst interesse av det. Om de får tips om at du bruker de til noe ulovlig kan nok ting utarte seg litt annerledes.
Vis hele sitatet...
Jeg mener lissom, kan de ransake romme mitt eller starte sak hvis noen sia jeg har vært å tagget eller? Hvordan er metodene de bruker for ¨å buste meg?
Tror ikke politiet vil søke om ransakelssordre fordi en kid på 13 har skrevet "fuck you" på en vegg

ragedAsian
Sist endret av ragedAsian; 29. september 2010 kl. 21:54.
Sitat av ragedAsian Vis innlegg
Tror ikke politiet vil søke om ransakelssordre fordi en kid på 13 har skrevet "fuck you" på en vegg

ragedAsian
Vis hele sitatet...
Haha, e nåkk ikke 13 år dude.. skriver heller ikke "fuck you" på en vegg...
Det var bare ment som et eksempel Du forsto hva jeg mente, sant?

ragedAsian
Sist endret av ragedAsian; 29. september 2010 kl. 21:57.
haha, busted

Se her:
Politijakt på kjent tagger
Hærverket fanget på film. Men nå vil også politiet ha fatt i taggeren.


http://www.itromso.no/nyheter/article393366.ece
Sitat av ragedAsian Vis innlegg
Det var bare ment som et eksempel Du forsto hva jeg mente, sant?

ragedAsian
Vis hele sitatet...
Yess men vill bare vite ka æ bure være forsiktig me?

Sitat av bjakolle Vis innlegg
haha, busted

Se her:
Politijakt på kjent tagger
Hærverket fanget på film. Men nå vil også politiet ha fatt i taggeren.


http://www.itromso.no/nyheter/article393366.ece
Vis hele sitatet...
Jamman, så det tiligere ^^, Fette dom...
Du kompis, du er nok safe
Politet har svært lite de kan ta deg på egentlig.Vet at gutta i ALL/FOS har blitt tatt med masker og malingsflekker men politet kunne ikke gjøre noe siden cansa var vekk.
Det er heller ikke ulovlig å gå rundt med tusj/bokser uansett mengde. Det eneste politet egentlig kan ta deg på er om du blir tatt i gjerningsøyeblikket. Det du må passe litt på er at om du blir tatt for noe annet(narkotika feks) og får en rassia på dør, og de finner shitloads med cans og skisser med navn all over the place, så er det en mulighet for at de kan følge det opp. Om de vinner en rettsak, det er en annen sak.
Så det er bare å bestille så mange markers og cans du bare vil, og bære dem med stolthet:P
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Det skal en del til for at de skal kunne få en ransakelsesordre på huset ditt pga. graffiti.
Hvis de tar deg på fersken og/eller anklager/misstenker deg for å ha satt opp mye ulovlig graffiti kan det være...
Var et tilfelle for ca. 6 år siden, hvor en kjent person i hiphop-kulturen her i Norge/Oslo fikk politiet på døra på jakt etter cans. Skal ikke nevne noen navn/tags, man skal ikke mye til for å finne ut at personen har vært med på å male flere t-baner og er med / har kontakter innenfor et av (det som i alle falk var) Oslo's største bombing-crew.
Men nei, ransakelse er ikke en mye brukt i graffiti-saker, men kan som sakt forekomme!!
Og om du skulle bli tatt, får du mest sannsynlig bare en bot
Sist endret av Thoryllo; 29. september 2010 kl. 23:30. Grunn: Smiley :D
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Det skal en del til for at de skal kunne få en ransakelsesordre på huset ditt pga. graffiti.
Hvis de tar deg på fersken og/eller anklager/misstenker deg for å ha satt opp mye ulovlig graffiti kan det være...
Var et tilfelle for ca. 6 år siden, hvor en kjent person i hiphop-kulturen her i Norge/Oslo fikk politiet på døra på jakt etter cans. Skal ikke nevne noen navn/tags, man skal ikke mye til for å finne ut at personen har vært med på å male flere t-baner og er med / har kontakter innenfor et av (det som i alle falk var) Oslo's største bombing-crew.
Men nei, ransakelse er ikke en mye brukt i graffiti-saker, men kan som sakt forekomme!!
Og om du skulle bli tatt, får du mest sannsynlig bare en bot
Vis hele sitatet...
Takk for informasjon dude Mene vill helst ikke ha en bot engang heller x)
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
en kompis av meg (TOY, bare så det er sagt) ble fratatt tusj, type squeeser på vei ut av bussen. den var fyllt med grog ink, og var MIN for pokker, er dette lov? tror han hadde brukt han, men det ble ikkje noe oppstyr..
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av drittsekken Vis innlegg
en kompis av meg (TOY, bare så det er sagt) ble fratatt tusj, type squeeser på vei ut av bussen. den var fyllt med grog ink, og var MIN for pokker, er dette lov? tror han hadde brukt han, men det ble ikkje noe oppstyr..
Vis hele sitatet...
Av politiet? Eller av en vakt/busssjåfør?
Etter hva jeg selv tror og mener har ikke sistnevnte lov til å ta fra deg dine gjenstander. Dette blir jo faktisk tyveri fra deg(?) om du ikke lever den fra deg frivillig da. De kan derimot nekte deg å kunne gå på/bruke bussen om de ikke ønsker å ha deg der.
Uansett så tror jeg ikke det er noe smart trekk å lage noe oppstyr rundt dette, heller bare kjøpe deg en ny tusj for rundt 60 spenn
Hvis det var av politiet så skal du få en liste over det som ble beslaglagt. Det er din "kvitering" for å kunne få tilbake tingene dine.
Securitas eller ruter-ansatte har ingen rett til å beslaglegge eiendeler.
Ellers er denne siden fin hvis du plalegger ulovlige utflukter:
http://www.blitz.no/info/dine_rettigheter.html
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
det eg tenkte meg... takker!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av BombTheSystem Vis innlegg
trur neppe de tror jeg skal lakere en sykkel med 50 spraybokser...
de tar veldig hart på dette i troms atm...
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om hva de vet/trur det handler om hva de kan bevise. og det er det mange som glemmer.

gi dem en helt idiotisk grunn, bare for å være plagsom
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
hehe, egge purken :P (Y)
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg har selv blitt fratatt tusj en stund tilbake.. men tenkte ikke så mye over det ^^... di spurte meg om det var jeg som hadde skrevet overalt, jeg nektet bare.. også fikk jeg gå