Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1954
Jeg har vært så heldig at jeg har fått skaffet meg el spark, men jeg har et par spørsmål etter å fikla med den i et par timer. Modellen er E-Wheels E2S V2.

1: hvordan i granskauen får jeg på cruisecontrol? Instruksjonene er relativt enkle i manualen, men jeg får det altså ikke til. Føler meg dum som et brød

2a: lading, farlig å gjøre over natta?

2b: må man gjøre noe ekstra vedlikehold med batteriet, eller er det bare å plugge i ladern?

3a: Hvordan flasher man ny firmware på disse? Hadde vært kjekt å kunne kjøre litt fortere enn 20km/t, da jeg bor på landet og det er lite folk ute når jeg er ute, med ganske lange distanser til dit jeg vil.

3b: hvordan er det med slitasje på batteri, motor og styreenheten hvis man flasher ny firmware? Kjipt hvis jeg skulle brent opp eller kjørt ting for varmt. Jeg vil jo gjerne beholde den lenge, og store vedlikeholdskostnader som batteri eller motor ville gjort lommeboka slank i lang tid.

3c: hvilke hastigheter er det trygt å flashe til eventuelt? Veier mellom 70 - 95kg, utifra hvordan formen er.

4: Når jeg kjører, så detter proppen til ladeporten ut. Er det mulig å få tak i en propp som sitter bedre?

5: er det noen modifikasjoner eller tilbehør som er kult? Liker å tukle med ting og gjøre de bedre til mitt bruk.

6: Hva er forskjellen mellom denne og Xiaomi M365? Jeg har prøvd å søke litt rundt, men folk bruker så mange begreper at det blir vanskelig å finne ut av.

Den eneste erfaringa jeg har med noe sånt som dette er RC biler, sånn type 10 - 15 år siden. Så kunnskapen har tapt seg kan man si. Jeg synes dette virker spennende, og jeg får spart lommeboka for en del kronasjer ved å kunne putre rundt på denne, så win - win for min del!

Setter pris på eventuell hjelp. Må bare beklage hvis dette er spørsmål som har blitt stilt masse før, jeg sliter med å sortere igjennom infoen google har gitt meg hittil siden jeg er så grønn når det kommer til elektriske kjøretøy
2a: Når det gjelder Lithium-batterier er dem notorisk brannfarlige. Så lader du innendørs, ville jeg absolutt unngå lading om natta. Det står stadig om elsykler og elsparkesykler som brenner i VG. Så tenk sikkerhet og lad når du er våken og i nærheten.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Fant ut at E-Wheels E2S er laget av kinesiske King Song. Fant så ut at King Song tilbyr en app som heter SoftTuner hvor man kan endre topp fart og topp hastighet i ulike moduser.

Innlogging til SoftTuner appen:
Brukernavn: Euco
Passord: Euco***

I scooter settings helt nederst er det to innstillinger som kan endres, "Speed limit set upper limit" og "gear speed adjustment".

Trykk inn på "speed limit set upper limit" og velg "no limit". I "gear speed adjustment" kan du så velge hvilken topp hastighet du vil ha i de forskjellige modusene. Opp til 32km/t.

På min E2S V2 har jeg to moduser; P1 (eco) og P2 (S). Jeg har valgt 14km/t i P1 modus (grønt lys på skjerm) og 32km/t i P2 modus (rødt lys, "sport modus").

Sist endret av Vasken; 6. april 2023 kl. 11:24.
Speil, telefonholder og lås er vel ganske mandatory. Ellers er kvaliteten som forventet fra Kina, ganske dårlig. Den holder nok 1 år eller 2 hvis den blir mye brukt. Jeg knakk styre på to av mine. Materialtretthet.
Husk du må ha forsikring.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
2a: Når det gjelder Lithium-batterier er dem notorisk brannfarlige. Så lader du innendørs, ville jeg absolutt unngå lading om natta. Det står stadig om elsykler og elsparkesykler som brenner i VG. Så tenk sikkerhet og lad når du er våken og i nærheten.
Vis hele sitatet...
Mobil klikk sitert feil post
Sist endret av 5FDP; 7. april 2023 kl. 00:44.
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Speil, telefonholder og lås er vel ganske mandatory. Ellers er kvaliteten som forventet fra Kina, ganske dårlig. Den holder nok 1 år eller 2 hvis den blir mye brukt. Jeg knakk styre på to av mine. Materialtretthet.
Vis hele sitatet...
Da lurer jeg mere på hvordan du bruker styret.

Du kan også få bra kvalitet fra Kina, men da må du betale for det. Regner med at du har gått for aller billigst. Da får du det du betaler for.