Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2665
Første innlegg her inne, og emnet er sikkert noe vanskelig for brorparten å svare på, men hopper i det.
Jeg hadde en operasjon i tynntarmen i fjor grunnet en sjelden medisinsk tilstand (tør ikke helt å si konkret, da sjeldenheten kan avsløre meg), hvor en stor del av tynntarmen fra tolvfingertarmen og ned til jejunum ble lagt i brakk (altså ikke brukes). Forut for inngrepet, gikk jeg på Aduvanz med meget god effekt. Sporenstreks etter inngrepet var funksjonen tilnærmet lik null, tross doseøkning, og psykiater er tilbakeholden med å bytte til aktiv variant da han ikke har peil på hvordan en slik operasjon påvirker opptaket av medikamentet. Er flere medisiner kroppen nekter å ta til seg grunnet den forbanna operasjonen som er helt amøbe.
Som et skudd i blinde, lurer jeg på om noen her vet om Aduvanz´virkning og om det kan ha en sammenheng med dette.
Kjipe greier...

Uansett, dextroamfetamin finnes også som plaster hvor det absorberes gjennom huden. Dette må jo være perfekt for deg, gitt at du har problemer med å ta opp stoffet til blodet. Alternativet er at kroppen din ikke klarer å omdanne lisdeksamfetamin til amfetamin, og da vil plaster også fungere.

Potensielt vanskelig å få tak i Norge, men du har en rimelig god unnskyldning for å få testet dette.

https://www.drugs.com/xelstrym.html
Sist endret av Ozma; 24. mars 2022 kl. 09:07.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan ha en sammenheng. Absorpsjonen av lisdexamfetamin påvirkes i stor grad av ph verdi i kroppen. Askorbinsyre, C-vitamin og grønnsaker/frukt/mat/drikke som inneholder syrlige komponenter kan føre til dårligere opptak. Så jeg ville prøvd å luke ut ting som inneholder ovennevnte. Finner lister på nett over syrlige matvarer og drikke. En annen ting er medisiner som demper sentralnervesystemet som benzo etc. Det forulemper også effekten. Med mindre du visste dette fra før, håper jeg du kan få noe ut av dette.
Ta blodprøve etter medinntak for å sjekke absorpsjon. Aduvanz er vell den som påvirkes minst av forhold i magen, Ritalin, Attentin etc er visstnok enda verre da de er mer sensitive. Om det finnes plaster etc kan kanskje det være en mulighet om du har dårlig opptak?
Takker for svar, folkens! Jeg inntar svært lite fast føde etter operasjonen, da den var totalt mislykket, så matvarer har jeg utelukket helt (dessverre). Har tatt serumspeil og det ligger lavere enn det burde med dosen jeg går på. Aldri hørt om at dette finnes i plaster. Skal ta dette opp med psykiater ved neste anledning. Litt kjip situasjon ja, når absolutt ingen på denne jord har den kombinasjonen jeg har, hehe. Vel, én person må jo være den første