Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  420 79668
Til info;
E-Store
Stavsengan
LEINSTRAND, Sør-trøndelag 7083
Norway

Jeg så i førsteposten at den var ute for 2800, men er nå satt opp til 3800. Skriveleif eller fant han ut at han ikke ville gå i underskudd alikevell?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Poppee Vis innlegg
NetCom selger telefon 4999,- uten abonnement.
Minsteprisen 6287,- er telefonen inkl abonnement.
Vis hele sitatet...
Her kan eg kjøpe en SIII for 2500,- ca... Og det er afaik modellen med LTE.

Galaxy Note 10.7 koster rundt 3 lapper...

Og det er med 10%MVA inkludert.

(Dette er i Samsung Store, litt dyrare andre plasser)
Sist endret av vidarlo; 3. september 2012 kl. 04:30.
Sitat av hotline Vis innlegg
Til info;


Jeg så i førsteposten at den var ute for 2800, men er nå satt opp til 3800. Skriveleif eller fant han ut at han ikke ville gå i underskudd alikevell?
Vis hele sitatet...
Det var en kampanje som gikk varte til og med søndag.
Ikke for å skuffe deg TS men S3 på den siden ligger til 3800, http://www.e-store.no/collections/sa...xy-s-iii-i9300
Sitat av CookieY Vis innlegg
Ikke for å skuffe deg TS men S3 på den siden ligger til 3800, http://www.e-store.no/collections/sa...xy-s-iii-i9300
Vis hele sitatet...
Du kan iallefall lese posten som er postet rett før deg da
Det virker jo uansett litt tvilsomt at telefonene er såpass billige, det skurrer litt.
Kanskje det er samme fyr som står bak dette?
http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle4179227.ece

Hehe.
Det værste av alt med denna nettbutikken e at den ligne på absolutt alle andre "svindle" side. Man kan jo ikke engang opprette egen bruker på sia.

Men håpe for all del at alle dokker som har bestilt en s3 får den
Ja er enig, enda en ting som jeg syns er litt snodig er at det ikke står hvor mange som er igjen på lager. Virker som om han kan selge ubegrenset antall telefoner, uten at det går utover leveringstid eller noe annet.
Blir veldig spennende om det dukker en s3 opp i postkassa til uka, hvis ikke så er ikke jeg den som gir meg med det første!
Sitat av hotline Vis innlegg
Til info;
E-Store
Stavsengan
LEINSTRAND, Sør-trøndelag 7083
Norway

Jeg så i førsteposten at den var ute for 2800, men er nå satt opp til 3800. Skriveleif eller fant han ut at han ikke ville gå i underskudd alikevell?
Vis hele sitatet...
Hør,

I går var det et tilbud, eller det var et tilbud i den helga som var og da kostet den 2800,-
I dag er det mandag og han sa at han skulle sette opp prisen til den originale prisen :P

I verste fall om den ikke skulle komme eller alt viser seg å være humbug, så blir nok ikke pengene borte.
Han bruker PayPal for å ta imot pengene og man kan få dem tilbake via PayPal Chargeback..
Og han sa til meg at det var derfor han bruker PayPal, slik at vi kunne enkelt få pengene tilbake om noe er feil.
Sitat av UnknownPwny Vis innlegg
Han bruker PayPal for å ta imot pengene og man kan få dem tilbake via PayPal Chargeback..
Og han sa til meg at det var derfor han bruker PayPal, slik at vi kunne enkelt få pengene tilbake om noe er feil.
Vis hele sitatet...
Si at han tar ut pengene fra paypal kontoen før vi rekker å ta chargeback da?
PayPal fikser svindel. De kan til og med få bankkontoen din låst om du ikke leverer produktet.
Sitat av packman Vis innlegg
Si at han tar ut pengene fra paypal kontoen før vi rekker å ta chargeback da?
Vis hele sitatet...
Det takza sa. ^
Sist endret av UnknownPwny; 3. september 2012 kl. 18:37.
Okey, det var betryggendes
Sitat av takZa Vis innlegg
PayPal fikser svindel. De kan til og med få bankkontoen din låst om du ikke leverer produktet.
Vis hele sitatet...
De kan vel ikke få bankkontoen din låst da de har ingen råderett over banken du bruker?
Da har jeg bestilt 2 Ipadd'er. Dette var billig, håper jeg får dem så fort som mulig!

Sitat av Den modige Vis innlegg
Da har jeg bestilt 2 Ipadd'er. Dette var billig, håper jeg får dem så fort som mulig! Ringte daglig leder, og fikk bekreftet at han skulle personlig overlevere ipaddene i løpet av morgendagen. SUPER Service! titegn
Vis hele sitatet...
Dette blir bra, billige ipadder.
PayPal samarbeider vel med mange banker. Jeg vet de kan få kontoer fryst i statene. Ikke like sikker på om de får gjort det i Norge, men det var for å streke under ett poeng hvor seriøst de tar der.. : )
Jeg sendte han en mail og fikk svar etter 4 minutter, så han er ihvertfall veldig serviceinnstilt. Sporingsnummer skal bli sendt på mail og sms så snart pakken er sendt.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Sikker på at det er noen som ikke får iPaden sin, tviler på at han har brukt over 10k på å bestille inn iPader ++.
Mange som har bestilt nå, også utenom Freak.
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Sikker på at det er noen som ikke får iPaden sin, tviler på at han har brukt over 10k på å bestille inn iPader ++.
Mange som har bestilt nå, også utenom Freak.
Vis hele sitatet...
Sikker på at de har bestilt via vår side? jeg kan ikke finne igjen noen ordrer på iPad siden søndag, da denne tråden ble opprettet og vi la siden fult ut.

Jeg syns det er litt merkelig, at man får påstander om svindel rettet mot seg når man legger ut en kampanje. Hvor man legger salgspris under innkjøpspris for og skape trafikk rundt den nye nettbutikken. Selvsagt er det lov og ha meninger, men det koster ingenting og ta en henvendelse til oss å få svar, enn å synse seg til en mening som ikke er korrekt.

Til de som har stilt spørsmål rundt leveringstid. Siden vi er en nylig oppstartet bedrift, har vi ett begrenset varelager. Vi ble "tatt på senga" av responsen vi fikk på vårt tilbud. Derfor ble vi utsolgt på lørdag men bestemte oss for og fullføre kampanjen som planlagt. Derfor venter vi inn de nye telefonene i morgen.

Vi svarer på alle spørsmål som dukker opp fra dere på e-post eller telefon

Kristian
E-store
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Sitat av kristiane-store Vis innlegg
Sikker på at de har bestilt via vår side? jeg kan ikke finne igjen noen ordrer på iPad siden søndag, da denne tråden ble opprettet og vi la siden fult ut.

Jeg syns det er litt merkelig, at man får påstander om svindel rettet mot seg når man legger ut en kampanje. Hvor man legger salgspris under innkjøpspris for og skape trafikk rundt den nye nettbutikken. Selvsagt er det lov og ha meninger, men det koster ingenting og ta en henvendelse til oss å få svar, enn å synse seg til en mening som ikke er korrekt.

Kristian
E-store
Vis hele sitatet...
For det første, i all hovedsak var meningen å fremlegge S3en isteden for iPad, posten ble skrevet i farta. For det andre, hvorfor i helvete skal vi sende deg en henvendelse om spørsmål, når du ikke har noen garantier for at vi får det vi bestiller (bortsett fra at du skriver det med bokstaver...?)

Men for all del, dette kan være reelt, bare måten du fremlegger svar på og hvordan det hele er satt sammen i ett..noe som skurrer.
Sitat av Ru11er Vis innlegg
For det første, i all hovedsak var meningen å fremlegge S3en isteden for iPad, posten ble skrevet i farta. For det andre, hvorfor i helvete skal vi sende deg en henvendelse om spørsmål, når du ikke har noen garantier for at vi får det vi bestiller (bortsett fra at du skriver det med bokstaver...?)

Men for all del, dette kan være reelt, bare måten du fremlegger svar på og hvordan det hele er satt sammen i ett..noe som skurrer.
Vis hele sitatet...
Heller noe som skurrer hos deg, vent og se om de som har bestilt får eller ikke får produktet sitt, og heller så skrive din mening.
Nei, fyfaen.

Mye som skurrer her.

Dere legger ut FORHÅNDSBESTILLING på iPhone 5?

Det er sykt. Bare at du vet hva den vil hete, pris og hvor mye lagringskapasitet den kommer med er merkelig.

Muffins.
Sist endret av CatFix; 4. september 2012 kl. 16:49.
Sitat av CatFix Vis innlegg
Nei, fyfaen.

Mye som skurrer her.

Dere legger ut FORHÅNDSBESTILLING på iPhone 5?

Det er sykt. Bare at du vet hva den vil hete, pris og hvor mye lagringskapasitet den kommer med er merkelig.

Muffins.
Vis hele sitatet...
Hvor ser du iPhone 5?
Her ser du den
Sitat av Brightbull Vis innlegg
Hvor ser du iPhone 5?
Vis hele sitatet...
Sitat av kristiane-store Vis innlegg
Sikker på at de har bestilt via vår side? jeg kan ikke finne igjen noen ordrer på iPad siden søndag, da denne tråden ble opprettet og vi la siden fult ut.

Jeg syns det er litt merkelig, at man får påstander om svindel rettet mot seg når man legger ut en kampanje. Hvor man legger salgspris under innkjøpspris for og skape trafikk rundt den nye nettbutikken. Selvsagt er det lov og ha meninger, men det koster ingenting og ta en henvendelse til oss å få svar, enn å synse seg til en mening som ikke er korrekt.

Til de som har stilt spørsmål rundt leveringstid. Siden vi er en nylig oppstartet bedrift, har vi ett begrenset varelager. Vi ble "tatt på senga" av responsen vi fikk på vårt tilbud. Derfor ble vi utsolgt på lørdag men bestemte oss for og fullføre kampanjen som planlagt. Derfor venter vi inn de nye telefonene i morgen.

Vi svarer på alle spørsmål som dukker opp fra dere på e-post eller telefon

Kristian
E-store
Vis hele sitatet...
Betyr det at de som bestilte får sin sendt fra dere i morra/torsdag hvis alt går som det skal? Sender dere sporingsnummer på mail?
Sitat av CatFix Vis innlegg
Nei, fyfaen.

Mye som skurrer her.

Dere legger ut FORHÅNDSBESTILLING på iPhone 5?

Det er sykt. Bare at du vet hva den vil hete, pris og hvor mye lagringskapasitet den kommer med er merkelig.

Muffins.
Vis hele sitatet...
Hahahaha, sjekka det nå og fikk meg en god latter gitt

Jaja, vi får se om noen får sine Galaxyer
Han virker iallefall som en hyggelig fyr. Det skal han ha.

Dersom folk får varene sine, blir det ipad på meg gitt!
iPad er ikke mistenkelig dyrt. Ligger på Amazon til 2880 kroner. Kjøper du selv, og tar med deg over til Norge, kan du få tax refund på engelske momsen. Den er 20%, så da er du nede i 2300 kroner stykket. Dog smugler du de inn, og du skulle vel kanskje strengt tatt betalt moms og toll i Norge, men lov å prøve seg
Dette med iPhone 5 var en teknisk glipp med vår nettbutikkløsning. Dette var en artikkel som jeg jobbet med og skulle legges ut evt den 12. september. Vi beklager dette.
Kristian: Hvorfor er dere ikke mva registrert? Alle som driver varehandel skal være registrert i mva registeret.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Kristian: Hvorfor er dere ikke mva registrert? Alle som driver varehandel skal være registrert i mva registeret.
Vis hele sitatet...
Man skal egentlig lese gjennom tråder man poster i også.
Hvorfor kan du sette prisene lavere enn veiledende priser fra Apple? Så vidt jeg vet kan man ikke gjøre slik. Se feks. De store norske varehusene i Norge (Elkjøp, Expert, etc) som aldri har tilbud på Apple-produkter, men en fast laveste pris, lik prisen til Apples egne butikker.

Du har isåfall fremskaffet deg en avtale med Apple som alle andre kan misunne deg stort over..
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Men for all del, dette kan være reelt, bare måten du fremlegger svar på og hvordan det hele er satt sammen i ett..noe som skurrer.
Vis hele sitatet...
---

Måten DU fremlegger svar på får deg til å fremstå som en ufordragelig liten drittunge. Lær deg folkeskikk.

Det er da ingen grunn til å ikke la nyetablerte få en sjanse til å komme seg inn på markedet med gode kampanjetilbud.
La oss vente med drittkastinga til folk eventuelt IKKE får varene sine.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Kristian: Hvorfor er dere ikke mva registrert? Alle som driver varehandel skal være registrert i mva registeret.
Vis hele sitatet...
Man kan ikke sende inn papirene for og bli avgiftspliktig før man passerer 50.000 i omsetning pr kalenderår. Dette ble gjort i går mandag da jeg passerte denne grensen.
Sitat av kristiane-store Vis innlegg
Man kan ikke sende inn papirene for og bli avgiftspliktig før man passerer 50.000 i omsetning pr kalenderår. Dette ble gjort i går mandag da jeg passerte denne grensen.
Vis hele sitatet...
Gratulerer. Muligens jeg kommer til å kjøpe en telefon med tanke på hvor billig det er. Kan man kan tegne mobilforsikring hos telenor på importerte telefoner?
Sitat av Flaskeposten Vis innlegg
Gratulerer. Muligens jeg kommer til å kjøpe en telefon med tanke på hvor billig det er. Kan man kan tegne mobilforsikring hos telenor på importerte telefoner?
Vis hele sitatet...
All garanti går gjennom vårt firma. dette er noe jeg er litt usikker på men snakk med Telenor. da jeg hadde sånn forsikring gjelder forsikringen telefonen simkortet står i. dette er bare å sjekke
Det gikk i hvertfall med chess, hvor forsikringa følger sim kortet
Hvor befinner du deg i Trondheim? Vurderer å kjøpe Galaxy Tab 2, men lurer på om det kan hentes på dør?

Savner forresten Asus TF300T, billig og bra nettbrett.
+1 til Asus TF300T
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hvor befinner du deg i Trondheim? Vurderer å kjøpe Galaxy Tab 2, men lurer på om det kan hentes på dør?

Savner forresten Asus TF300T, billig og bra nettbrett.
Vis hele sitatet...
Jeg spurte også om dette tidligere i tråden, men han unlot å svare på det, bare det får meg til å tenke scam.
Selv om han ikke har varene inne enda, så kan han ihvertfall svare på det om det er en mulighet når de kommer på lager...
Sist endret av Skyfx; 5. september 2012 kl. 02:29.
Tror nok ikke at dette firmaet driver med direkte svindel, men jeg tror de ikke har den fjerneste anelse om hva de gir seg ut på visst de skal stå som "importør" av mobiltelefoner, du har så latterlig mye ansvar - bare i forhold til garanti og reklamasjoner "som går gjennom vårt firma" er et spetakkel i seg selv.

Jeg har selv jobbet som NK i Telebutikken (nå NetCom) og kjenner bransjen ganske godt. Det er også svært små marginer, som mange nevner her - og det er nok bare tidsspørsmål før denne sjappa må stenge dørene på grunn av sinte kunder som ikke får varene sine, eller at de ikke tjener penger på det som blir solgt. Selv de store firmaene tjener ikke penger på telefonene, de tjener på abo-salg.. Og telefoner i Norge er faktisk ganske bra priset generelt.

Og, du har ikke gjort leksa di visst du trodde at "ingen" ville trigge på S3 til 2800,- Det er så billig at.. ja... nei.. det blir for dumt.

Håper at jeg tar feil og at dette firmaet spyr ut telefoner til lave priser!
Jeg har ikke noe kunnskap om Samsung, men jeg vet litt om Apple-retail.

Apple har opprinnelig hatt en direktesalgs modell på Iphone hvor kun Apple kunne selge sine egne produkter. Dermed kunne de selge sine produkter til en høy pris/sluttpris uten mellomledd som leverandører som selger videre til El-kjeder og butikker.
For noen år siden i Norge fikk Telenor som førstemann ut en avtale som lot de selge telefoner til kunder og butikker, men da var allerede prisen satt av Apple. Ingen skal kunne selge Iphone billigere en hva offisielle "Applestore" eller Apple's nettbutikk gjorde. Prisen er tilnærmet fast uansett hvor eller når du kjøper den.


La oss si at jeg setter opp rask nettside. Lar folk bestille disse billige enhetene forteller at det er en ukes leveringstid. Stikker innom ett par butikker i f.eks Kina eller New York, (eventuelt bestiller de på forhånd) betaler for det som er bestilt og betalt. Pakker kofferter og velger den grønne ruten hvor det står Nothing to Declare. Da har jeg annskaffet meg alt 25% billigere enn hva de koster i Norge siden jeg har sluppet unna moms og i tillegg til at den er generelt billigere. Prisen blir noe rundt hva prisen reklameres med på nettsiden.

Jeg bare synser og gjetter.
Det skal uansett ikke være mulig å selge Ipad og Iphone billigere en hva prisen er satt til i Norge.
Sitat av kristiane-store Vis innlegg
Man kan ikke sende inn papirene for og bli avgiftspliktig før man passerer 50.000 i omsetning pr kalenderår. Dette ble gjort i går mandag da jeg passerte denne grensen.
Vis hele sitatet...
Men om du selger innkjøpte varer så må du jo registrere deg i ett eget register som automatisk registrerer deg i mva registeret. Om du ikke driver med dropshipping da.
Satser på at telefonen blir sendt i løpet av dagen i morgen. Skal poste her så fort jeg har fått sporingsnummer på mail/sms.
Har lyst på S3, men med denne sida er det så alt for mye som ikke er helt på plass. At dem ikke engang kan si hvor dem holder til er ett dårlig nok tegn for meg. Blir ikke S3 før noen får det isåfall
Dere reagerer på en Samsung telefon til en veldig rabattert pris for å trekke kunder?

Når det nærmer seg salgsperioder så gå og se hva de allerede etablerte kjedene reklamerer med. "Gi bort" pris i mange om ikke de fleste tilfeller.

Det er bra det har kommet en ny konkurrent her i lille Norges land, det vil kun gagne oss som forbrukere.


Forøvrig, vent eventuelt heller til varene "ikke" kommer frem til folk før dere klager.
Sist endret av smokeeye; 5. september 2012 kl. 22:10.
Ja, greit nok, men når det omtrent er halv pris på den nyeste og feteste telefonen på markedet, og Telenor og Netcom er 5k+ og denne ligger på 3,8k. De kan tjene minimalt om de i det hele tatt tjener noe
Tviler på at de ikke gjør dette for å tilfredsstille kunder og kun det. De tar seg ikke bryet med å mekke så mye varer og ikke tjene noe omtrent?
Sist endret av Oatre; 5. september 2012 kl. 22:18.
Sitat av Oatre Vis innlegg
Ja, greit nok, men når det omtrent er halv pris på den nyeste og feteste telefonen på markedet, og Telenor og Netcom er 5k+ og denne ligger på 3,8k. De kan tjene minimalt om de i det hele tatt tjener noe
Tviler på at de ikke gjør dette for å tilfredsstille kunder og kun det. De tar seg ikke bryet med å mekke så mye varer og ikke tjene noe omtrent?
Vis hele sitatet...

For alt vi vet så kan han/de ha investert millioner av kroner i dette, for å bygge seg en kundemasse. Spekulasjoner, som alt annet i denne tråden.

Med mindre folk her inne sitter med "Forretnings idéen" i hånda, så er det ikke så mye en egentlig kan uttale seg om.
Enig med deg smokeeye, men det er mer enn foretningsideen som skurrer ved det her.. men vi får se
Noen som har fått et aktivt sporingsnummer enda?