Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1374
Heisann..

håper jeg har plasset dette i riktig del av forumet? Regna med at TV og film delen var reservert til diskusjon av Film og tv-serier

Saken er den at jeg skal kjøpe ny tv på rommet, har tenkt til å bruke den til pc-skjerm bare for å sitte på msn og sånt, og filmtitting, derfor lurer jeg på om denne tv`en holder mål, da den må kunne tilkobles PC. dere som kanskje har litt mer peiling på sånt enn meg

http://www.elprice.no/tv-dvd/flat-tv...cd-tv-le37s81b

klarer egnetlig ikke se helt forksjellen på den jeg har sett meg ut og denne her:
http://www.elprice.no/tv-dvd/flat-tv...-tv-le37s86bdx

bortsett fra at den nederste er 1000 spenn dyrere...
ring elprice å spør om de kan tilkobles til stasjonær eller bærbar, det kommer an på om du har video utgang på bærbaren din
Sistnevnte er HD-Ready.
Sist endret av romvesenvare; 6. august 2008 kl. 14:07.
Begge er HD-klar, og har 7000:1 kontrast.
Mer eller mindre samme TV. jeg ville gått for den billigste.
Sist endret av Keyser Söze; 6. august 2008 kl. 14:08.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Ja den kan tilkobles PC via VGA tilkobling, eventuelt S-video hvis du virkelig vil det (s-video, pfføøy!)
<33
<33's Avatar
Trådstarter
ja mener de skulle kunne kobles til VGA begge 2, S-video gir vel søplekvalitet? om den er HD-ready eller Full HD spiller vel kanskje ikke så mye da jeg ikke har HD dekoder på rommet..

synts disse samsung tv`ene er designmessig veldig fine, tror derfor jeg kommer til å gå for den billigeste
Du kan jo koble PC'en til TV'n med HDMI
Heilt canooon
Elkjøp selger en billig til 4000 nå. HD-ready, HMDI og annet. Så en review som sa at den var bra, men hadde litt blur, ellers godt og billig.
<33
<33's Avatar
Trådstarter
Sitat av Balsfjordingen
Du kan jo koble PC'en til TV'n med HDMI
Vis hele sitatet...
ikke hvis jeg ikke har den tilkoblingsfunksjonen på pc`en?

Sitat av Rindae
Elkjøp selger en billig til 4000 nå. HD-ready, HMDI og annet. Så en review som sa at den var bra, men hadde litt blur, ellers godt og billig.
Vis hele sitatet...
den var bare 32... blir nok litt lite :/
Sist endret av <33; 6. august 2008 kl. 15:52.
Du kan jo bruke en DVI-HDMI kabel viss du har DVIutgang fra pc'en.
Skal visstnok funke fra VGA-HDMI, men har lest at det skal bli dyrt.
Bruk VGA-VGA; På så lav oppløsning har det ikke noen ting å si om du har VGA, DVI eller HDMI for den slags skyld.

Den øverste har lavere kontrastforhold enn den nederste. Ville gått for den nederste.
Spessielt når forskjellen er såpass stor. Jeg har forresten den nederste du linket til i 32" og den fungerer utmerket til alt jeg har prøvd.
<33
<33's Avatar
Trådstarter
var det ikke 7000:1 i kontrast på begge?
Det er 700:1 på den øverste, og 7000:1 på den nederste.
Altså ganske stor forskjell der.

E:
Ser ut som det er feil i artikkelen, står 700:1 under spesifikasjoner - men står 7000:1 litt lengre opp på siden. Ville sjekket opp dette iallefall.

http://img143.imageshack.us/img143/6168/54969072vb7.th.png
Sist endret av Restyle; 6. august 2008 kl. 17:08.
<33
<33's Avatar
Trådstarter
ja, kanskje søke på google på de 2 forskjellige modell navnene, og se hva som kommer opp, men 700:1 hørtes veldig lite ut..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det er kun designforskjell på S81 og S86. Det står samme panel i tv'en, og teknisk er de like.
<33
<33's Avatar
Trådstarter
oki, takk for svar, så da er det skrivefeil da på 700:1 i kontrast

er vel kanskje ikke verdt å putte 1000 spenn extra i ett annet kabinett? eller=?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av &lt Vis innlegg
er vel kanskje ikke verdt å putte 1000 spenn extra i ett annet kabinett? eller=?
Vis hele sitatet...
Spørs hvor godt du liker utseendet, og hvor god råd du har.
<33
<33's Avatar
Trådstarter
er egnentlig ikke penga det står på, men tenkte at det ikke er noe vits i å legge massse penger i en Full HD tv, når jeg nesten ikke bruker tv`en skal nok bare ha den til å se litt filmer på å litt msn osv.. Men for å være helt ærlig synts jeg de så ganske like ut
Sitat av evievu
ring elprice å spør om de kan tilkobles til stasjonær eller bærbar, det kommer an på om du har video utgang på bærbaren din
Vis hele sitatet...
Det er slike ting man ikke gidder å gjøre, og derfor skaffer man seg heller kunnskap om TVen ved å trykke på "spesifikasjoner". Jeg hadde følt meg virkelig idiot om jeg ringte en på elprice for å spørre om hvilke innganger som er på en TV du selv sitter og leser om på nettet. DET STÅR JO DER.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det er bedre å kjøpe en god 720p-tv, enn en billig 1080p.
Spesielt når det "bare" er en 37".
<33
<33's Avatar
Trådstarter
oki, takk for svar.. Synts samsungen er meget fin utseendemessig, blir jo på en måte ett møbel, hvis du skjønner hva jeg mener men om jeg ikke har HD dekoder? så spiller det vel ingen trille om det er Ready eller full?
Eg har ein 62" hd ready. den kjøpte eg på elprice får 2år si. den har god kvalitet på bildene, bildene henger ikkje etter som på andre tv'er! dette er ein IIyama! veldi sjeldent merke
62"? Det var i største laget.
Og Iiyama et sjeldent merke? Prisguide.no har 55 produkter på det merket. Og de har solgt skjermer i norge i årevis. Hvordan er det sjeldent?

Jeg er forøvrig på evig utkikk etter et bra tilbud på tv. Lyst på en god 40"+ lcd fullhd til under 8000 kr.
Tatungen så jo interessant ut, men alle klager jo på etterslep så det frister ikke så mye.
Ellers så denne fra zepto spennende ut, men har ikke funnet noen tester på den:
http://zepto.no/Shop/LCDTVDetails.aspx?lcdtvid=742

http://www.tweakup.dk/article/1322/dk/ <- Test av zeptoen, skal være samme skjerm, bare litt annet design. Ser jo ikke dumt ut til den prisen i det hele tatt.
Man klarer ikke se på forskjell på HD-ready og FullHD på 32"-ere uansett hvordan signaler man får inn
Panasonic sine plasmaskjermer skrytes jo opp i skyene i denne prisklassen, og de er ikke "årntli" hdready engang. Så oppløsning er langt fra det viktigste å se etter tydeligvis.
Sist endret av bo1e; 7. august 2008 kl. 19:43.
<33
<33's Avatar
Trådstarter
Plasma ja, men er ute etter lcd jeg..da det kan hende jeg kjøper meg veggfeste med vippemulighet...

edit: dessuten synts jeg panasonic er stygge utsseende messig.. :S
Sist endret av <33; 7. august 2008 kl. 20:21.