Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4181
hva synes folk her inne om egon? erfaringer? eventuelt noen som har jobba der og kan fortelle litt?
BRAND ∞ STRONG
Spist der 1 gang for lenge siden.
Husker ikke hva, men det var dyrt og dårlig.
Tror kanskje TS tenker på hvordan det er å jobbe der?
Du trenger ikke å besitte så veldig mye kunnskap om hverken mat eller drikke for å jobbe der mtp på standarden på både mat og service, men bedriften går sist jeg sjekket som hakka møkk. Eneste jeg tror Egon virkelig KAN er logistikk.
Egon har grei Mat og du vet alltid hva du får.. Mange plasser som er mye værre.
Spist på Egon et fåtall av ganger og det var underveldende. Maten var dyr på pris og gjennomsnittlig på smak og servicen var ikke mye å skryte av. Varierer kanskje fra restaurant til restaurant men etter mine erfaringer er det ikke verdt det. Får nesten mer ut av å spise hotdog på bensinstasjon.
Pizzabuffe er billig å godt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Stive priser for helt OK mat.
Vi bruker å spøke med at når man drar på Egon, så husker man fort hvorfor man ikke har vært der på lenge.

Sst jeg spiste der var vel litt etter de hadde begynt med litt sånne gourmet burgere, det var helt ok men porsjonen var litt liten for prisen. Og da blir det tåpelig, her i Trondheim får du ti ganger bedre burger på SuperHero, Sot, Bror, Kompis etc..
Sist endret av Dodecha; 2. mai 2022 kl. 11:03.
Helt grei mat til prisen av veldig god mat.
Maten er forferdelig. Hvordan det er å jobbe der vet jeg ingenting om. Sikkert ikke verre enn maten.
Om jeg skal dømme kjeden etter hva jeg mener den er, en overpriset fastfood-restaurant, så er maten helt ok.
Om man sammenligner Egon med burgersjapper som vet hva de driver med, eller bedre restauranter, så er det dårlige greier.

Hadde ikke tatt med familien på Egon for en bedre middag. Men kan godt dytte i meg noe rask mat på Egon før en konsert eller lignende.
Egon er typisk kjøpesenterrestaurant som er grei i mangel på bedre alternativer når du venter på at bilen blir vasket og får byttet dekk.. Det er ikke en restaurant man kjører til ens ærend fordi maten er spesielt god for hva man betaler.. For de ansatte så antar jeg det er mindre driks å hente fordi man selv betaler i baren for man får maten (tipsing skjer altså ikke etter man vet hvilken service man fikk).
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Pizzabuffe er billig å godt.
Vis hele sitatet...
En kokk jeg kjenner som jobbet der sa at de tilsatte ekstra olje mellom bunn og fyll for at folk skulle spise færre pizzaer. Ble litt skeptisk når jeg hørte det.


Denne var litt morsom: "Restauranten fikk terningkast én – så økte omsetningen" - https://www.nrk.no/trondelag/ny-fors...ekt-1.15930476
Sitat av Supperman Vis innlegg
Egon har grei Mat og du vet alltid hva du får.. Mange plasser som er mye værre.
Vis hele sitatet...
Javel? Du får dårlig opplevelse der du og? Etter tre fire turer ga jeg opp. Spiser heller gårsdagens kneip og gulost enn Egon ass.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Javel? Du får dårlig opplevelse der du og? Etter tre fire turer ga jeg opp. Spiser heller gårsdagens kneip og gulost enn Egon ass.
Vis hele sitatet...
Du får jo kneip å gulost til å høres ut som en kjip ting, jeg spiste det daglig i ca 12 år på skolen.
For øvrig synes jeg maten har vært helt grei på Egon bortsett fra sist jeg kjøpte biff med fløtegratinerte poteter. Biffen var fin og mør men potetene var rå og hard.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Du får jo kneip å gulost til å høres ut som en kjip ting, jeg spiste det daglig i ca 12 år på skolen.
For øvrig synes jeg maten har vært helt grei på Egon bortsett fra sist jeg kjøpte biff med fløtegratinerte poteter. Biffen var fin og mør men potetene var rå og hard.
Vis hele sitatet...
Kneipp og gulost funker til sitt bruk, men man vil ikke nødvendigvis få det servert på restaurant.
Synes Egon får noe ufortjent dårlig rep. Nei maten er ikke noe ekstraordinær, men fremdeles god synes jeg, aldri vært misfornøyd.
Pluss er at de har noe for alle som er greit når man skal samles en gjeng, og jeg liker atmosfæren og servicen (noe kjipt at «bestill fra servitør ved bordet»-stilen som forsvant ved covid enda ikke er tilbake, men men).
Minus er som nevnt litt stive priser.
BRAND ∞ STRONG
Vi nærmer oss 400kr for en biff på Egon. Da bør den være ekstraordinært god.

Jeg stikker mye heller innom en eller annen liten innvandrer restaurant på hjørnet jeg ikke har prøvd.
Da får man tre retter til samme prisen samt muligheten til å smake noe nytt
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vi nærmer oss 400kr for en biff på Egon. Da bør den være ekstraordinært god.

Jeg stikker mye heller innom en eller annen liten innvandrer restaurant på hjørnet jeg ikke har prøvd.
Da får man tre retter til samme prisen samt muligheten til å smake noe nytt
Vis hele sitatet...
After work meny hos Köd koster kun 450 kr og da får du en 300g ribeye, steak fries, salat & bearnaise saus + forrett eller dessert. Anbefales sterkt.
Sitat av Conflicted Vis innlegg
After work meny hos Köd koster kun 450 kr og da får du en 300g ribeye, steak fries, salat & bearnaise saus + forrett eller dessert. Anbefales sterkt.
Vis hele sitatet...
Den gikk jeg forbi i helga og hadde veldig lyst å prøve, men fikk dessverre ikke tid. Skal definitivt sjekkes ut neste gang jeg er i hovedstaden
Sitat av Stekesmør Vis innlegg
Den gikk jeg forbi i helga og hadde veldig lyst å prøve, men fikk dessverre ikke tid. Skal definitivt sjekkes ut neste gang jeg er i hovedstaden
Vis hele sitatet...
Aaah! Gjør det du, den er dry aged i minimum 35 dager. Himmelsk smak. Sjokolade nemesis desserten er også kaos.
Sitat av Kongen Vis innlegg
En kokk jeg kjenner som jobbet der sa at de tilsatte ekstra olje mellom bunn og fyll for at folk skulle spise færre pizzaer. Ble litt skeptisk når jeg hørte det.
Vis hele sitatet...
Nå begynner det å bli noen år siden jeg jobbet på Egon, men olje mellom bunn og fyll var ikke noe vi gjorde. Kan være de har lagt om rutinene nå da, men pizzaen de serverer har de dritgod avanse på så de tjener penger på den uansett.
Da jeg jobbet der hadde de en perm med priser og utregninger på alt, ned til hvor mange gram ost en pizza skal ha, til hvor mye det koster i strøm å steke den, og lønn til den som lager den. En pizza kostet restauranten rundt 25 kroner å servere ut til gjestene den gang. Du skal da kunne ha i deg 5 hele pizza for at restauranten skal begynne å tape penger.
Ekstremt dyrt for øl. Dog kan de nok ta hva de vil grunnet beliggenheter. Ellers er det ålreit mat, t.o.m plantebasert.

heartslava
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Du får jo kneip å gulost til å høres ut som en kjip ting, jeg spiste det daglig i ca 12 år på skolen.
For øvrig synes jeg maten har vært helt grei på Egon bortsett fra sist jeg kjøpte biff med fløtegratinerte poteter. Biffen var fin og mør men potetene var rå og hard.
Vis hele sitatet...
Kjip ting? Nei dagsgammel kneip og gulost er helt fint det. I heimen, til hverdags. Spiser jeg ute ønsker jeg enten noe jeg ikke lager bedre selv, eller noe jeg ikke kan eller pleier kokkelere selv. Biffen hos Egon er trist sett i lys av prisen. Jaja jeg drar jo ikke på Peppes heller. Da heller pizza i langpanne, stekepannepizza eller jeg handler hos nye landsmenn. Kan tenkes jeg er rar?
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Kjip ting? Nei dagsgammel kneip og gulost er helt fint det. I heimen, til hverdags. Spiser jeg ute ønsker jeg enten noe jeg ikke lager bedre selv, eller noe jeg ikke kan eller pleier kokkelere selv. Biffen hos Egon er trist sett i lys av prisen. Jaja jeg drar jo ikke på Peppes heller. Da heller pizza i langpanne, stekepannepizza eller jeg handler hos nye landsmenn. Kan tenkes jeg er rar?
Vis hele sitatet...
Pizzabakern har best pizza. Nei du er ikke rar, leser du ikke på freakforum?
Pizzabaker'n har veldig god pizza, det er helt sant. Dog er prisen høyere enn jeg er villig til å betale for pizza. Og baker jeg selv sparer jeg penger, og kan benytte sjansen til en røsk i kjøleskapet slik at bruker varene før de blir ødelagt. Pizza'n blir akkurat slik jeg liker den, rykende fersk og jeg kan sette en stor deig slik at jeg kan ha pizza en dag eller to senere i uka. Og selv 3 hjemmelagde pizza blir billigere enn peppes og pizzabaker'n. Bra og ta noen røsk i kjøleskapet for oss som harryhandler i Sverige og har fulle kjøleskap. Og en kan ringe en venn eller 2 om en har satt en stor deig. Pizzastål anbefales eller støpejernspanne evt bare tradisjonell langpanne.