Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2981
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har brukt aduvanz (50mg) noen måneder nå, men siste mnd har jeg opplevd munntørrhet hver eneste dag, merket ikke noe av dette i starten.

Vanskelig å klassifisere det som en ren "tørrhet" siden jeg har jo spyttproduksjon, men tørker fortere inn eller føler jeg må ha tyggis hele tiden. Litt sånn man har det på mdma, bare slitsomt å ha det hele dagen hver dag. Cotton mouth er vel kanskje et annet utrykk.

Noe tips for å motvirke dette? Tygger tyggis, men har begynt med fishermans friend nå for å slippe og tygge hele tiden.

Drikker mye vann og byttet til zensodyne tannkrem. Noe som går over? Eller er jeg stuck med dette så lenge jeg går på medisinen?
Brukt Aduvanz i over 2 år, og er fortsatt tørr i munnen hver dag. Apoteket har tabletter som øker spyttproduksjonen, de synes jeg fungerer veldig godt.
Apoteket har munn-gel. På tube og på spray. Ment for munntørrhet.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det fins gel og sugetabletter på apoteket mot munntørrhet. Gelen er litt ekkel fordi den skal bare ligge å plaske inni munnen som en glassmanet til den løses opp, men den er effektiv og langtvirkende. Det er en tannkrem på apoteket som også er mot munntørrhet og som ikke inneholder sulfater som skummer og tørker ut, bare spør så får du god hjelp!

Husk også å drikke 2 liter vann om dagen. For meg har det hjulpet å fylle flasker med vann kvelden før og la de stå romtemperert da jeg mye lettere klarer å bælme romtemperert enn kaldt vann og når de står klar fyllt opp fra kvelden før er det lettere å huske på å drikke det og
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruker Zoloft og Sobril og Benzo. I tilegg så er super otrivin addict. Så når jeg sover og otrivinen er ute av drift så puster jeg bare gjennom kjæften og er ikke lite ofte at jeg våkner opp med ørkæn i kjæften så æ passer på god munnhygiene ellr eft sug æ på det å så røker jæ gænske mye herooo også og det etser tenna godt er viktig med puSe kjøftwn altså. Jaja livet ekne lett. Og med zoloft kan keg inke ta xtc ogsånn så dr kjedelig. Men å ta depresjonen er vikrig. Du kan kjøpe sånne munntørr piller på apætæket men de koster ko faen meg 150 kr jævla hæstkukæne i norhe alt er jo dyrt i dwtte hykler landet køss mrg i ræva oh gi meg 100k i trygd hver måned siden jeg er en fin fyr
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sliter selv med munntørrhet, får sår på tunga uten at jeg gnisser/tygger :/ (rusdose 240mg)