Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2473
Nettopp blitt singel og skal flytte for meg selv, men nå er det slik at depositumskontoen min er låst.

Dvs at namsmannen har tatt pant i den, og vil sannsynligvis ta pengene når huseier "releaser" de. Snakk om ca 45k.

Noen som har vært i lignende situasjon og som har forslag på hva jeg kan gjøre for å få depositumspengene så jeg kan bruke de på neste leilighet?

Jeg tenker:

1. Gi beskjed til huseier om at jeg ikke kommer til å betale husleien de neste 3 månedene, og at han må ta depositumspengene.

2. Betale huseier husleie som vanlig, men be han kreve pengene, og deretter overføre de til meg.

Noen andre forslag?

Btw: Ca 30% av depositumspengene er eksen sine, men det var mest praktisk at jeg styrte kontrakten. Nå angrer jeg litt på det + hun må jo få sin cut.
1) Lag en kontrakt eller gjeldsavtale med moren/faren din hvor det står depositum pengene er lånt av dem og skal betales tilbake til dem ved leie slutt. Send den til namsmannen.

2) Oppdater utgiftene dine hos namsmannen, smør på med psykolog , lege timer , munn bind , anti bac , alt mulig du kan komme på.

3) Om ingenting fungerer så går du for din nr 1. Forklar da til namsmannen du ikke har klart og betale leien for du sliter sånn økonomisk , pengene du mottar i lønn tar du ut kontant slik at det ikke kan brukes mot deg hva pengene er brukt på.
Sist endret av Moneyking; 27. desember 2021 kl. 21:12.
Fantastisk svar Monkeyking. Ja, skal absolutt teste å få de til å fjerne utlegget på kontoen ved å vise en lånsavtale.

Tusen takk for tiden din!
Sitat av Sjefenoveralle Vis innlegg

Btw: Ca 30% av depositumspengene er eksen sine, men det var mest praktisk at jeg styrte kontrakten. Nå angrer jeg litt på det + hun må jo få sin cut.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke starte med det som er enkelt og ærlig?

Dette er det vel å anta at det finnes bankutskrifter som bekrefter lett tilgengelig.
Ring og få til en avtale på nedbetaling , event gjeldsannering. Drit i å betale de 3 siste månedene .. be hus eier ta depositum kontoen. Så tar du ut husleia i cash i 3 måneder og sparer opp til ny depositum ett annet sted