Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4755
Jeg har det problemet at når jeg legger ut en annonse i en Facebook-gruppe så blir den merket som spam, og jeg blir gitt beskjeden "Dette innlegget er i strid med standardene våre, og derfor kan ingen andre se det."

Jeg må dermed be om at annonsen blir gjennomgått på nytt. Da blir annonsene alltid godkjent, men slike gjennomganger kan ta flere dager.

Noen flere enn meg som har dette problemet og vet hvordan det kan fikses?
Mer interessante annonser?
Det er vanskelig å si veldig spesifikt, da det kan være noen som har lagt deg for hat og rapporterer alt dj poster.

Har du tillatelse til å poste i gruppen?
Hva slags annonser er det (bransje, produkt etc)?
Trådstarter
Sitat av Rosander Vis innlegg
Mer interessante annonser?
Det er vanskelig å si veldig spesifikt, da det kan være noen som har lagt deg for hat og rapporterer alt dj poster.

Har du tillatelse til å poste i gruppen?
Hva slags annonser er det (bransje, produkt etc)?
Vis hele sitatet...
Det er snakk om helt vanlige produkter som jeg selger som privatperson. F.eks. En DVD.
Jeg har tillatelse til å poste i gruppen, da det er en kjøp og salg gruppe. Men det er ikke snakk om baren én gruppe, men alle gruppene som jeg er medlem av.
Sist endret av Who?; 28. mai 2019 kl. 16:55.
Det er vel derfor da, at du kryssposter samme annonse på flere grupper. Og dermed ser det ut som spam.
Hold igjen neste gang og forsøk å legge ut annonsen på max en gruppe så går det sikkert bedre.

Om andre folk er medlem i flere grupper som du er så blir de sikkert forbanna når de ser de samme annonsene overalt på fb.
Trådstarter
Sitat av random67489 Vis innlegg
Det er vel derfor da, at du kryssposter samme annonse på flere grupper. Og dermed ser det ut som spam.
Hold igjen neste gang og forsøk å legge ut annonsen på max en gruppe så går det sikkert bedre.

Om andre folk er medlem i flere grupper som du er så blir de sikkert forbanna når de ser de samme annonsene overalt på fb.
Vis hele sitatet...
Dette skal være tillatt, det anbefales også av facebook selv (for å få solgt produktet raskere). Og dette skjedde allerede første gang jeg la ut en annonse.
Sist endret av Who?; 28. mai 2019 kl. 19:36.
Hm ok, da er det kanskje slik rosander foreslår at noen driver å kødder med deg og rapporterer alt du gjør som spam?
Trådstarter
Sitat av random67489 Vis innlegg
Hm ok, da er det kanskje slik rosander foreslår at noen driver å kødder med deg og rapporterer alt du gjør som spam?
Vis hele sitatet...
Umulig. Siden de blir merket som spam i samme sekund som jeg legger de ut.
Sitat av Who? Vis innlegg
Umulig. Siden de blir merket som spam i samme sekund som jeg legger de ut.
Vis hele sitatet...
Du bryter nok retningslinjene ved å poste samme innhold gjentatte steder.
Og dette er ikke noe Facebook oppfordrer direkte til.
Om du feks benytter det mobile apiet til Facebook for å poste innlegg fra WordPress automatisk kan det samme skje.

Det er også mulig du har blitt svartelistet i Facebook systemet slik at du alltid vil måtte få postene automatisk godkjent.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Bruker du VPN eller andre teknologier som gir deg en annen IP lokasjon en det som er din ekte lokasjon? Har du my "falsk" informasjon om deg selv på Facebook? Er det en ny konto?
Legges det ved noen link i annonsen? I så fall kan det være at domenet er sortelistet.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Du bryter nok retningslinjene ved å poste samme innhold gjentatte steder.
Og dette er ikke noe Facebook oppfordrer direkte til.
Vis hele sitatet...
Jo, det er det faktisk. Jeg la nettopp ut en salgsannonse på Facebook selv, og fikk opp pop-up med alle kjøp/salg-gruppene jeg er med i, i tillegg til deres egen Marketplace, der de oppfordret til å markere hvilke grupper jeg ville poste annonsen i. Jeg huket av fire grupper + Marketplace, og det gikk helt fint.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jo, det er det faktisk. Jeg la nettopp ut en salgsannonse på Facebook selv, og fikk opp pop-up med alle kjøp/salg-gruppene jeg er med i, i tillegg til deres egen Marketplace, der de oppfordret til å markere hvilke grupper jeg ville poste annonsen i. Jeg huket av fire grupper + Marketplace, og det gikk helt fint.
Vis hele sitatet...
Annonser og posting av vanlige salgsinnlegg i grupper er to forskjellige ting.
Jeg fikk inntrykk av at dette var copy-paste I flere grupper, som fort vil bli markert som spam.

Dersom det gjelder salgsannonser så er nok TS merket I systemet av en eller annen grunn.