Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  332 51375
Sitat av campod Vis innlegg
Etter diverse "field testing" kan jeg bekrefte at laseren egner seg yppelig til å sprenge ballonger, brenne plastikk, lyse på skyer/stjerner etc.
Vis hele sitatet...
Lyse på stjerner? er vel litt far out?
Laseren treffer ikke stjernen, men fordi man kan se strålen kan man "peke" på stjernen
Vurderer å hamstre en True Green Laser Pen 50mW til 21$ fra Dealextreme. Men dette at de ikke har IR-filter er jo litt kjipt. Lurer på om jeg bare skal ta 5mw laseren ettersom denne skal være mindre farlig. Er det stor forskjell på disse? Jeg er mest ute etter en fin grønn stråle å lyse på stjernene med. Om den kan poppe ballonger eller svi folk i trynet er jeg ikke så interessert i derimot... Noen erfaringer ?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Siden vi alt er på temaet om DX sine lasere.
Det er vell ingen som har personlig erfaring med den grønn >500mW de selger?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13512
fikk tak i en 50 mw laser på ebay for tilsammen 180 kr. kjøpte den direkte fra fabrikken i Kina. den lyser lett et par km.
prøv å skyt på trafikkskilt.
fant et klipp der man kan oppgradere en 5mw til 50-100mw laser.
http://www.youtube.com/watch?v=Sf3M-...next=1&index=1
Sist endret av Oddish; 7. februar 2009 kl. 12:39.
Sitat av Oddish Vis innlegg
fikk tak i en 50 mw laser på ebay for tilsammen 180 kr. kjøpte den direkte fra fabrikken i Kina. den lyser lett et par km.
prøv å skyt på trafikkskilt.
fant et klipp der man kan oppgradere en 5mw til 50-100mw laser.
http://www.youtube.com/watch?v=Sf3M-...next=1&index=1
Vis hele sitatet...
Den "oppgraderingen" du snakker om, medfølger det å fjerne IR-filteret på laseren din. Noe som nødvendligvis ikke er så veldig lurt.

Har selv en 100mW rød Pulsar fra Wickedlasers, og en 325mW grønn Crossfire fra techlasers.

Den sistnevnte lyser greit.
Sist endret av d0nk3y; 7. februar 2009 kl. 12:50.
Ok, jeg må bare spørre:
Hva er det egentlig som er så kult med å sprekke ballonger og tenne på fyrstikker?
Det kan jo være en imponerende måte å demonstrere laserens virkemåte og styrke på. Jeg ser også den ungdommelige begeistringen hos scifinerds og strålepistolgeeks som endelig kan kjøpe en laser som er sterk nok til å sette fyr på ting. Jeg er litt fascinert selv, men venter nok med å få meg min egen til de kan smelte metall og kutte ting i to. Denne hadde nok slått stort an i fjortisalderen.

Hadde du plutselig hatt en slik laser mellom hendene hadde du også prøvd å smelte plastikk og tenne fyrstikker, bare innrøm det.
hehe, jeg skal faktisk kjøpe en litt kraftig laser, men det er til et helt annet formål Kan jo godt hende at jeg prøver, men å kjøpe en KUN fordi den kan sprekke ballonger osv syns jeg virker litt ... snålt
Ja, dette går jo under kategorien "lek", så i bunn og grunn er det vel et leketøy for de fleste, selv om mange av de som bruker mange tusen på en heftig laser synes å ha en dypere forståelse og interesse for teknologien enn kun "fett ass, jeg kan smelte plastikk med lasern min".

Jeg sanser en helt annen agenda hos deg, hva skal du bruke din til?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av atomet Vis innlegg
Ok, jeg må bare spørre:
Hva er det egentlig som er så kult med å sprekke ballonger og tenne på fyrstikker?
Vis hele sitatet...
Kødder du? For en mann med en liten leken gutt inni seg så er en laser evig masse morro.

Kjøpte meg en 50 mW i starten da de kom for altfor mange kroner..
Den ble brukt til den var utslitt ..
Vet de er gode, men de lyser jo ikke på stjernene da ;P (isåfall må du ta en titt opp på stjernen om det par år og se om du siktet godt nok ;P
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
Vet de er gode, men de lyser jo ikke på stjernene da ;P (isåfall må du ta en titt opp på stjernen om det par år og se om du siktet godt nok ;P
Vis hele sitatet...
Tar du en 20 mW laser eller sterkere og lyser opp mot en stjerne så vil det oppstå et synsbedrag slik at det ser ut som du ''lyser på stjernene''

Laserstrålen går langt pokkerivold opp i lufta
▼ ... over en uke senere ... ▼
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Dragonlasers.com har mange billige, kraftige lasere. ;D
Nå skal dette sies.

Alle lasere på over 5mW som ikke er dyre, er crap.

Jeg har selv en på 200mW som kostet 5000kr. Det skal de koste hvis du vil ha ekte vare. Kjøp på www.illumi.no .

Ikke noe mer å diskutere fra min side. Tro meg, jeg har laang erfaring med disse laserene. To ord: Top notch!
Meh, min true 50mW laser for 250kr,- fra dealextreme har vært endeløs morro, or er det enda. Strålen lyser sterkt , og så langt som øyet kan se. Og når jeg lyser på glass eller vannflater blir det kule lys-effekter. Den kan ikke sprenge ting, men det visuelle er bra nok for meg.
Sitat av slashdot Vis innlegg
(---En 10W grønn laser hadde drepe deg i løpet av sekund---), og tatt synet ditt på millisekund. 10W har heller ikkje problem med å brenne fine merker i ei treplate. 10mW så kan eg tru deg.
Vis hele sitatet...
så hvorfor har de ikke byttet kulebaserte våpen med en 10W laser?
Fordi kuler dreper deg på en liten brøkdel av et sekund? I tillegg er pistoler og geværer mekaniske, og relativt enkle å reparere. En laser som jammer på slagmarken får du ikke lett til å virke igjen ved enkel demontering og rensing. Også har vi synlighet: Et geværs posisjon kan identifiseres via stikkflammen, mens en synlig laser kan spores ved hjelp av en lang, lett linje, altså har en mye mer å gå på. En usynlig lasers posisjon ville vært vanskeligere å identifisere, men ville også vært vanskeligere å bruke i strid. Jeg vil også tro at det er mye dyrere å produsere en portabel, stabil 10W laser enn en automatisk angrepsrifle.
▼ ... over en måned senere ... ▼
nja tror nok ikke en 10w laser enten dreper i løpet av sekund, joa tar synet dit lett da men 50mW og sånn kan gjøre store skader på øynene med direkte synn in i lasern

får og sammenligne, jeg driver som laserteknikker (disko lasere) og mange bruker 16w lasere OSV på fester og events
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Fordi kuler dreper deg på en liten brøkdel av et sekund? I tillegg er pistoler og geværer mekaniske, og relativt enkle å reparere. En laser som jammer på slagmarken får du ikke lett til å virke igjen ved enkel demontering og rensing. Også har vi synlighet: Et geværs posisjon kan identifiseres via stikkflammen, mens en synlig laser kan spores ved hjelp av en lang, lett linje, altså har en mye mer å gå på. En usynlig lasers posisjon ville vært vanskeligere å identifisere, men ville også vært vanskeligere å bruke i strid. Jeg vil også tro at det er mye dyrere å produsere en portabel, stabil 10W laser enn en automatisk angrepsrifle.
Vis hele sitatet...
Det finnes heller ingen batteriteknologi som lar en soldat bære rundt et laservåpen med samme kapabiliteter som et automatvåpen. Et automatvåpen vil kunne levere kuler med 2-3 J kinetisk energi over en svært liten flate som kan gå gjennom dekning, skjære opp organer og så videre. At en 10W laser dreper deg på et sekund tror jeg nok er svært lite sannsynlig: Mennesker er laget av blod og vev med forholdsvis høy varmekapasitet og god varmespredningsevne. Mennesker kan overleve ganske alvorlige brannsår og laseren måtte skåret seg rett inn et et eller flere vitale organer for å drepe umiddelbart - lang eksponering (mange sekunder) hadde vært nødvendig for dette, og personen måtte vært stillestående. Personlig ville jeg beveget på meg idét jeg ble skutt på med laser, men folk reagerer forskjellig.

Jeg ser ikke helt for meg at laservåpen skal være stridsdyktige mot infanteri på lang, lang tid og da tror jeg heller det er snakk om megawatt el. med svært korte skudd for å sørge for at termodynamikken ikke motarbeider for mye. Derimot mot missiler eller installasjoner ser jeg for meg at de er gyldige våpen siden de er stasjonære (eller forutsigbare) og laget av metall med masse sårbare komponenter. Varmeabsorpsjonsevnen til metall er ofte så lite som en femtedel av det til vann (kjøtt!).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Standard medlem
Bombasa's Avatar
ahh herlighet!

Nettopp bestilt en rød 200mW laser til brenning/smelting av småting
og en 100mW grønn laser til lysing på ting langt, langt vekke

Og ja, jeg er extremt barnselig angående kule små (ubrukelige) elektriske duppedingser!
Sist endret av Bombasa; 18. mai 2009 kl. 20:22.
hvor har du kjøpt fra da?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av super Vis innlegg
hvor har du kjøpt fra da?
Vis hele sitatet...
Kjøpte min 100mW grønne fra Dealextreme.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1372

Og min 200mW røde fra O-like.com (også kalt Susie)
http://www.o-like.com/b2b_cpinfo.asp?id=971
Merk: De har denne laseren hos Dealextreme også for 50kr mindre, men der følger ikke
oppladbare batterier og lader med.
Sist endret av Bombasa; 26. mai 2009 kl. 22:18.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har du fått laseren? Hvordan fungerte den? (Laseren fra O-like) - har tenkt å bestille en selv : )
Anbefaler den røde fra O-like varmt, har den selv!
Går det an å tenne på ting eller sprenge ballonger med grønn 10mW?
Sitat av Shittles Vis innlegg
Går det an å tenne på ting eller sprenge ballonger med grønn 10mW?
Vis hele sitatet...
Nei. *Titusenmilliardertegn*
Sitat av Elemental Vis innlegg
Nei. *Titusenmilliardertegn*
Vis hele sitatet...
Gah, hvorfor må alle modde bare for å prøve å lure meg? Jeg som hadde håpet å slippe billig unna ved kjøp av laser
Sitat av Shittles Vis innlegg
Gah, hvorfor må alle modde bare for å prøve å lure meg? Jeg som hadde håpet å slippe billig unna ved kjøp av laser
Vis hele sitatet...
True 100mW fra DX burde dekke dit behov og vel så det, for the low low price of $36.50 incuding free shipping.

Ehhh, foresten. Du klarer kansje å sprenge en ballong med den, men ikke forvent å brenne noe særlig..
Sist endret av Elemental; 9. september 2009 kl. 17:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er det bare jeg som syns at 500mW IR høres ut som tre-fire blinde pakkis-selgere og en sprengt ballong?

Jeg mener, uansett hvor moro det hadde vært og sprenge ballongene i martnasgata f.eks. tror jeg ikke at jeg kunne fått meg til å gjøre det. De selger jo ikke dritten fordi de syns det er morsomt, men fordi de må tjene penger på en eller annen måte, og å sprenge de søte små 50-100kr ballongene deres tror jeg ikke jeg hadde giddet uansett :P Ikke med den risken for å gjøre folk blinde
Sitat av campod Vis innlegg
Fikk veldig lyst til å dele dette med mine medfreaker.

Alle må ha en liten rød laser hjemme, kjøpt på sydentur el.
Det har ihvertfall jeg, men inspirert av diverse scifi filmer gikk jeg på leting etter litt "sterkere saker"
Etter det jeg har erfart så er det vrient å finne frem til lasere over 5mW, en standard rød laser er på 1 - 5mW
Men etter litt googling fant jeg frem til en utrolig lyssterk laser på hele 40mW!(http://www.nettshop.net/shop/laserpe...mw/prod_2.html) ikke nok med at den er mye sterkere, strålen er grønn!

Jeg ble selvfølgelig ganske gira, og etter 4 dager fikk jeg en flunkende ny laser!

Etter diverse "field testing" kan jeg bekrefte at laseren egner seg yppelig til å sprenge ballonger, brenne plastikk, lyse på skyer/stjerner etc.
Det som er det aller stiligste er at man kan se laserstrålen, og at den er skinnende grønn!
Aldri har det vært så morsomt å plage naboen, Ingen som tilfeldigvis har lagt merke til en radikalt opplyst stue?
Vis hele sitatet...
Trodde ikke det var lov med reklame på nFF jeg :P Men dæven du må ha fått solgt litt via denne siden!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vil si det kan regnes som svindel på grunn av det ekstremet pris pålegget. Jeg hadde ikke giddet å betale 5000 kroner mer bare for å bestille fra en norsk side. Synes virkelig synd på de som har kjøpt der ifra, eller andre lignende sider.

40 mw er helt på grensen om du skal sprekke ballonger, hvis det går er det kanskje isåfall på grunn av mye IR.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
så på noe future weapons greier på discovery her forleden, der brukte de visst laser for å tenne på drivstoff tankene på fly ol. ^^