Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 758008
Sitat av Weedlover Vis innlegg
pot har ca 40% mer THC, og er mer Sativa
Vis hele sitatet...
Feil og feil. Hasj inneholder i gjennomsnitt mye mer THC enn marihuana. Selvfølgelig, om man sammenlikner
elendig hasj med superpotent marihuana, vil du kunne se at trenden snur, men til vanlig inneholder hasj
som sagt mye mer THC enn marihuana. Dette er jo egentlig selvsagt, da hasj tross alt er et rafinert produkt,
en ekstrakt a cannabisplanten, mens marihuana bare er planten selv, ikke bearbeidet på annen måte enn
at den er tørket (og eventuelt "curet" på en eller annen måte). I de fleste andre land enn Norge, er derfor
hasj mye dyrere enn marihuana.

Man kan lage hasj av rene sativa strains, og du kan få skikkelig sedativ indica pot.
Sitat av highnlegal Vis innlegg
Men hva med å lage hasj via gumby metoden, er det i det hele tatt noe å hente, eller må det altfor mye plantemateriale til for noe gevinst?
Vis hele sitatet...
Det er ikke verdt det. Men jeg har hørt om gode gumby/bubblebags-resultater av bladene og stilkene til hunnplanten.
Jeg skjønner ikke hvordan det kan henge sammen at man blir "stein" ditt og "høy" av datt. Selv om du røyker brunt eller grønt så er fortsatt THC, THC? Eller er det noen andre faktorer som spiller inn på rusen..
Mengden thc og cannabinoider i planten eller harpiksen. THC er vel den mest psykoaktive av de..
Sitat av Holulu Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvordan det kan henge sammen at man blir "stein" ditt og "høy" av datt. Selv om du røyker brunt eller grønt så er fortsatt THC, THC? Eller er det noen andre faktorer som spiller inn på rusen..
Vis hele sitatet...
Cannabisplanten inneholder flere forskjellige cannabinoider, som gir noe forskjellig ruseffekt. En strain inneholder
andre cannabinoider enn en annen strain. Sativa strainer inneholder generelt en type cannabinoider som gir en mer
"oppstemt" eller "våken" ruseffekt, mens indica strains inneholder cannabinoider som gir en mer sedativ effekt.
Om det er snakk om hasj eller marihuana er likegyldig, med hensyn til om man blir "høy" (våken, energisk) eller
"stein" (trøtt, søvnig).
Hvordan holder hasj(brunt) seg best?
Slik som alt annet. Kaldt, tørt og godt innpakket.
Er det noen som vet hvor man får silke laken, helst 150 micron?
Og er det noen som har erfaring med BubbleBag?
Sitat av low-boy Vis innlegg
Er det noen som vet hvor man får silke laken, helst 150 micron?
Vis hele sitatet...
På nett. Du får tak i hva som helst på nett hvis du leter litt.
http://www.cropshop.no/updated/index.php?cPath=1_6

Sitat av low-boy Vis innlegg
Og er det noen som har erfaring med BubbleBag?
Vis hele sitatet...
Ja. Noe du lurer på utover det?
Takker, men var ikke helt det jeg lette etter, jeg var på jakt etter bare et laken liksom, som jeg kan strekke utover en ramme of feste stramt, du har sikker sett videoen på youtube "How to make hash".

Ang. BubbleBag, ser du det som en simpel metode og en ganske bra?

Har du noen andre anbefalinger du heller foretrekker for hvordan jeg kan lage hasj, så potent som mulig og så simpelt som mulig?
Sitat av low-boy Vis innlegg
Har du noen andre anbefalinger du heller foretrekker for hvordan jeg kan lage hasj, så potent som mulig og så simpelt som mulig?
Vis hele sitatet...
Enten kan du bruke bubble bags, ice-o-lator, shaker eller liknende, slik som du snakker om i de forrige
postene dine. Akkurat hilken metode du bruker er ikke så viktig, det er ikke en som er mye bedre enn de
andre.

Eventuelt kan du bruke et løsemiddel, slik som det står beskrevet i denne tråden: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=127948

Hvis du virkelig vil utnytte plantematerialet, så gjør du først en av metodene over (bubble bags, ice-o-lator etc.)
og deretter en løsemiddelekstraksjon, med f. eks. aceton.

Husk å ta hensyn til risikoene ved bruk av løsemidler (brann/ekspolosjonsfare, innåndning etc.)
Den løsmiddel metoden så ut som litt mye pes ved første øyekast, men jeg vil ta en nærmere kikk senere.

Filmen jeg snakket om er simpel og grei, derfor lurte jeg på hvor man får slikt silke laken
Det er jo ikke noe mer inviklet å bruke vann og poser enn en ramme med et "laken" i?

Løsemiddelmetoden er heller ikke vanskelig.
Sitat av low-boy Vis innlegg
Takker, men var ikke helt det jeg lette etter, jeg var på jakt etter bare et laken liksom, som jeg kan strekke utover en ramme of feste stramt, du har sikker sett videoen på youtube "How to make hash".

Ang. BubbleBag, ser du det som en simpel metode og en ganske bra?

Har du noen andre anbefalinger du heller foretrekker for hvordan jeg kan lage hasj, så potent som mulig og så simpelt som mulig?
Vis hele sitatet...
Ah, jeg skjønner.

Vel, slike laken må jeg innrømme at jeg tviler på om du har bruk for. De gjør seg vel best til storproduksjon, slik som de holder på i for eksempel Marokko. Men for en "norsk" avling vil det være helt meningsløst med så stort produksjonsmateriale.

Jeg vil anbefale Iceolator fremfor alt annet. Det er relativt billig, simpelt, og du får ikke bedre hasj på noen annen måte. En overlegen produksjonsteknikk i mine øyne.

Du kan alltids lage en olje som er sterkere, men hva er egentlig poenget med det.. Olje er mye vanskeligere å håndtere, og mye mer stress å røyke. Men, det kan som Felix påpeker være greit hvis du virkelig vil skvise ut de siste dråpene av plantematerialet ditt, etter at du har brukt for eksempel bubblebags =)
Sist endret av mentalmelt; 24. april 2009 kl. 11:37.
Ok takker, jeg tror jeg går for ice-o-lator=)

Vet ikke om dette er på sinn plass, men jeg prøver...
Går det ann å bruke bare en vanlig hasj klump I vaporizer? eller må jeg smuldre den opp og/eller blande den med tobakk?
Sist endret av TylerDurden; 24. april 2009 kl. 12:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Den bør smuldres opp, og ikke blandes med tobakk. Er det en middelmådig eller dårlig hasjtype ville jeg uansett holdt meg til joint e.l.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har ett par spørsmål om hasj eg.. Har nesten lest hele denne tråden, men av en eller annen grunn så er eg litt usikker enda

Hasjen skal være tørr sant? Slik som vanlig rulletobakk? Ikke sånn knusk tørr, men dere skjønner sikkert hva eg mener..
Og 0,2-0,4 vil være nok til å få effekt første gangen? (viss eg får effekt første gange da.. hehe)

Og hvilken tobakk vil dere anbefale å blande ut hasjen med, er det lurt å ta en som er svakest mulig?
Eg tenker ganske selv at dette er best, siden eg kanskje vil bli lurt av nikotinen i en sterk type røyk?
Jo tørrere hasjen er jo dårligere er den. Virkestoffene i cannabis er oljer, så hasjen skal helst være mest mulig seig og klissete.

0,2-0,4 høres bra ut.

Bruk en mild tobakk, med minst mulig nikotin og parfyme i seg. Du kan alltids varmebehandle tobakken for å gjøre den enda mer nøytral.
Sist endret av mentalmelt; 12. mai 2009 kl. 19:50.
Sørlending
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jo tørrere hasjen er jo dårligere er den. Virkestoffene i cannabis er oljer, så hasjen skal helst være mest mulig seig og klissete.
.
Vis hele sitatet...
Vel, utsagnet ditt stemmer i de fleste tilfeller, dog jeg har vært borti hasj som har vært helt motsatt av klissete, men helt drøy på virkning.
Okey
Men når du sier seig og klissete, mener du da omtrent samme konsistens og fuktighet slik som tobakken vi bruker i vannpiper?
x-ce-me: Visse typer hasj som er veldig løst presset inneholder ofte en del uknuste trikomer/oljesekker, og kan derfor fremstå som tørrere enn den faktisk er. Hvis man sitter og klemmer og knar litt på en slik hasjklump vil den imidlertid bli seig og myk etterhvert. Blir den ikke det er det ikke spesielt god hasj. Det er liksom ikke til å komme utenom at virkestoffene er og blir oljer =)

Alex90: Nei. Konsistensen på tobakk og hasj er jo helt forskjellige. Tobakk har en konsistens som plantefibere, og vannpipetobakk er en våt plantefiberkladd. Hasj derimot er en tett masse, omtrent som plastilina.
Sist endret av mentalmelt; 12. mai 2009 kl. 20:07.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Alex90: Nei. Konsistensen på tobakk og hasj er jo helt forskjellige. Tobakk har en konsistens som plantefibere, og vannpipetobakk er en våt plantefiberkladd. Hasj derimot er en tett masse, omtrent som plastilina.
Vis hele sitatet...
Åja, men da er eg med

Funker det forresten like bra med hasj i vannpipa som i jointen?
Liker vannpipe veldig godt pga av den kjølige røyken, so kan tenke meg det ikke er så verst..
Har ingen erfarlig med det, men vet at enkelte mener det funker greit. Problemet blir jo at vannpipa må renses etterpå, noe som kan bli kronglete. Vil heller da anbefale en vannbong, som er designet til nettopp dette.

Ang tørr hasj så lurer jeg på om du kanskje tenker på pot? Altså ubehandlede blomster/buds fra cannabisplanten. De skal helst være tørre ja, altså tørre for vann. Men du skal fortsatt bli klissete på fingrene når du gnir på trikomene/oljesekkene som sitter rundt på blomsten.


Hasj er en ekstrakt av virkestoffene fra pot, og ser ganske annerledes ut:
http://www.expandmywealth.com/wp-content/uploads/2008/01/hash.jpg
A'ight, da holder eg nok fingeren på jointen

Ja, eg må ha tenkt på pot eg da.. For nå gav plutselig alt mening når eg ser hasjen på bilde, skjønte nemelig ikke hva som var tinge med sjokolade plater
Sørlending
Jeg er helt med deg her mentalmelt, men som du sier kan en tørr hasjklump(som egentlig ikke er "tørr") lure denne nybegynneren.
Si at eg skal kjøpe meg no, og er første gangsbruker..
Hvor mange gram vil dere anbefale å kjøpe, for at eg garantert ska få effekt enn eller annen gang? Tenker mest på at det ikke er alle som kjenner det første gangen..
Vil det holde med 2 gram, siden eg ikke trenger særlig stor dose for å få effekt..?

Mange dumme spørsmål her no, men er vel lov å spør om det meste her i tråden
Hvis man kjøper to gram så har man nok til å prøve det noen ganger, så det høres greit ut.
På fredag så røyka jeg et par gram pot, og ble som vanlig rød i øyna. Nå, søndag kveld, to dager seinere, er jeg fortsatt like rød i øyna. Er det vanlig? Noen som har opplevd det før?
Sitat av DHG Vis innlegg
På fredag så røyka jeg et par gram pot, og ble som vanlig rød i øyna. Nå, søndag kveld, to dager seinere, er jeg fortsatt like rød i øyna. Er det vanlig? Noen som har opplevd det før?
Vis hele sitatet...
Det er jo midt i pollensessongen, så om du er allergisk, kan dette være årsaken.

Ellers kan det jo hende at du har opprettholdt irritasjonen i øyenene ved å klø?

Det er uansett tvilsomt at det skal være direkte forårsaket av cannabisen du røyket.
Det å være rød i øynene et par dager etter jeg har røyket har jeg aldri opplevd. Er vel rusen som også gjør dine øyne røde. Holder med felix på at det kanskje har noe med all den helvettes pollenen som er ute nå eller at det skyldes at du klør. Kan jo også skyldes noe helt annet, kanskje øynene dine holder på å dette ut? Neida.

Dog en gang jeg spiste 7 gram hasj før sengetid var jeg ganske (jævli) rød i øynene når jeg våknet og slik var det til og med neste morgen jeg våknet.
Øynene klør ikke, de er bare veldig røde. Pollen-teorien streifet meg ikke, siden jeg aldri har reagert på det før. Men takk for svar!
Sitat av DHG Vis innlegg
Øynene klør ikke, de er bare veldig røde.
Vis hele sitatet...
Hmmm, har du fått nok søvn de siste dagene? Øynene kan bli røde når man
ikke får nok søvn.
Jeg er langt fra sikker på dette, men om jeg ikke har hørt feil, mener jeg at trykket i blodkarene i øynene kan øke ved cannabisbruk. Altså det flommer mer blod igjenom blodkarene i øynene ved cannabis bruk...

Men kilder har jeg desverre ikke=/
Sist endret av LoveToGrow; 20. mai 2009 kl. 09:56.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
har prøvd å søke, fant desverre ingenting.

jeg er klar over at det er ulovlig å importere cannabis-frø, men hva er reglene med å kjøpe dem i norge?
er klar over dilemmaet med at personen du kjøper fra må ha skaffet de ulovlig, men nå tenker jeg på meg som kjøper.

er selve frøene ulovlige, eller er det bare ulovlig å dyrke frem planten?
Sitat av somnium Vis innlegg
har prøvd å søke, fant desverre ingenting.

jeg er klar over at det er ulovlig å importere cannabis-frø, men hva er reglene med å kjøpe dem i norge?
er klar over dilemmaet med at personen du kjøper fra må ha skaffet de ulovlig, men nå tenker jeg på meg som kjøper.

er selve frøene ulovlige, eller er det bare ulovlig å dyrke frem planten?
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke ulovlig å importere cannabisfrø? Selges jo som suvernirer i utlandet, til å ta med inn i Norge.

Har selv importert en pakke cannabisfrø, bare for moro skyld. Planta de aldri ellerno, da jeg ikke har noen intresse av det. Men det gikk glatt gjennom, fikk de på 3 dager.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
det er vel ulovlig å importere noe som helst av frø? en eller annen forening som ikke tillater det..
skal prøve å finne kilder
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Forskrift 13. september 1999 § 28 om såvarer (såvareforskriften) setter forbud mot å importere eller omsette frø av planter som inneholder narkotiske stoffer. Ingen hampsorter kan derfor importeres, dyrkes eller omsettes i Norge. Lenke: http://epos.stortinget.no/SpmDetalj.aspx?id=34933
Det er forbudt å omportere cannabisfrø og forbudt å selge dem i Norge. Det er selgeren, ikke kjøperen som ligger tynt ann om dealen blir oppdaget.

Når det kommer til å oppbevare cannabisfrø, er lovverket utydelig. De jeg vet om som har blitt tatt med cannabisfrø, har fått frøene beslaglagt, men ikke blitt straffet.

Når det gjelder cannabisfrø som av typen som produserer cannabisplanter med veldig lavt THC-innhold (industrihamp), er jeg usikker på lovverket. Frøene selges i en del forretninger. De er tiltenkt bruk i mat. I tillegg inngår de i en del ferdigprodukter fra helsekostbutikker (sjokolade, brød etc.) og dyrefor (f. ek.s fuglefrø).
Sist endret av felix_poker; 23. mai 2009 kl. 21:39.
Hei, jeg lurte på om det er noen her som vet sånn ca. hvor lang tid det tar før pupilene er normale igjen?

Takk på forhånd
Det skjer vel ikke noe med pupillene, men du får jo røde øyne som kan vare noen timer, kan også kjøpe clear eyes på shangri la eller div
tror jeg ville holdt meg unna clear eyes... hørt forferdelig mye kjipt om det der etterhvert!
men hvor lenge røde øyne varer er jo veldig forskjellig fra person til person.
ikke alle som blir røde i det heletatt

store pupiller har jeg aldri reagert på... men i tilfelle vil vel det bare være når du faktisk er rusa...? altså ca. 2 timer ved innhalering?

men det vet jeg ikke da, bare høres mest sansynelig ut for meg
Det der er så individuellt at noe konkret svar fra en av oss vil være umulig. Jeg kan ofte få store pupiller i flere timer etter inntak, mens andre folk jeg kjenner har helt normal størrelse. Samme med røde øyne; varierer fra person til person.
Hei, Jeg har røyket fast noen år nå, Men i går og ved en tidligere anledning merket jeg plutselig at synet begynte å flimre litt, Første gang måtte jeg bare legge meg ned før det svartnet helt å jeg kom til meg selv noen minutter etterpå.
I går holdt det at jeg satt meg ned i noen minutter, Men merket at om jeg ikke hadde satt meg hadde jeg antagelig gått i bakken.

Etter begge episodene har det fulgt kuldefrysninger som om det var minus grader i rommet, Men dette har gått over etter ca en halvtime.

Så det jeg lurer på, Er om andre har vært borti noe lignende, Eller har hørt om noe lignende som følge av bruk av hasj.
Har skjedd meg, jeg hater det, og røyker ikke lengre fordi jeg får noia for at det skal skje hver gang jeg røyker.
Kjenner pulsen banker i hodet også, all lyd blir "knitrete" og ekkel, man mister all motorfunksjon i kroppen så hvis man prøve rå reise seg opp faller man rett i bakken (prøvde dette når det skjedde, skallet hodet rett i et tre og besvimte i 3 minutter før jeg kom litt til meg selv igjen, men var enda "blind og døv" i 10 minutter til).

Noe av det jævligste jeg har opplevd.
Jeg har vært borti kuldefrysninger en gang og det er en utrolig ekkel følelse. Fikk denne første gang jeg kombinerte alkohol og hasj, men har ikke fått det senere.
Det at du svartnet minner meg utrolig mye om en kompis av meg, som for en del mnd siden røyka sammen med oss. Forskjellen her er at kompisen min ikke har røyket mye og vi var en liten gjeng som røyket akkurat samme hasj, men det var bare han som svartnet og måtte legge seg ned ei stund.

Jeg vet desverre ikke hva det kommer av, men folk reagerer jo forskjellig. Muligens det var dårlig kvalitet som gjorde det? Utblandet hasj...
Sitat av Clr Vis innlegg
Jeg har vært borti kuldefrysninger en gang og det er en utrolig ekkel følelse. Fikk denne første gang jeg kombinerte alkohol og hasj, men har ikke fått det senere.
Det at du svartnet minner meg utrolig mye om en kompis av meg, som for en del mnd siden røyka sammen med oss. Forskjellen her er at kompisen min ikke har røyket mye og vi var en liten gjeng som røyket akkurat samme hasj, men det var bare han som svartnet og måtte legge seg ned ei stund.

Jeg vet desverre ikke hva det kommer av, men folk reagerer jo forskjellig. Muligens det var dårlig kvalitet som gjorde det? Utblandet hasj...
Vis hele sitatet...
Jeg tror enten det kommer av at man tåler lite og røyker mere enn man tåler, eller at man ikke tåler så mye nikotin. Selv røykte jeg i den perioden det skjedde med meg, jeg brukte faktisk røyke tobakk på vannpipe titt ofte så det var neppe nikotinen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hasj/Cannabis virker på blodtrykket. Når du sitter/ligger vil blodtrykket ditt økes, men i det du reiser deg vil trykket falle. Dette kjenner de som har hatt hjernmangel (noe de fleste sikkert har opplevd en eller annen gang når de ikke har spist på en stund).
Hasj/Cannabis vil forsterke forskjellen mellom det høye og lave blodtrykket, så man vil bli enda svimlere enn ved vanlige omstendigheter. Og derfor kan det gå hakket videre: blackout, kvalme og andre ting assosiert med et fall i blodtrykk.

Det dere opplever er helt vanlige effekter av et for lavt blodtrykk med andre ord.
Apropo røde øyne, det blir de fleste kvitt etter hvert som de røyker. Når jeg begynte med cannabis så det ut som jeg hadde gnidd øya med pollen, det samme med noen av kompisene mine. Nå er det vel så og si ingen merkbar rødhet i mine øyne ;o
▼ ... over en uke senere ... ▼
Heisann^^

Vet dette står beskrevet i begynnelsen, men bare spør eg..

Noen kompiser og eg får kanskje 5 gram i morgen med hasj. Så trenge liksom bare en bekreftelse på noe, hehe

Eg river av så mye eg vil ha i jointen, så varmer eg dette opp to tre ganger slik at det begynner å ryke, men ikke brenne. Så tar eg klumpen og blander i lag med tobakken(river nok opp en Marlboro ferdigpinne) og ruller dette sammen i ett enkelt papir. Så er det vel bare å fyre opp?

Forresten, når det gjelder marijuana/pot så hører eg ikke spesielt mye om dette i Norge? Er det mest hasj som er "inn" her? Hvorfor det egentlig? Ser jo mye mer digg ut og bare kunne ta bladene og rulle seg en joint når en føler for det, i stede for å måtte blande og styre på..
Klipp tobakken fra marlboroen, eller toast malboroen først. Husk filter. Topplukket til en rizla eller big ben bør være greit. Riv av ca. en fingernegllengde (ikke tommelen) av rizlapappen og rull til en rørformet filter. Filteret skal i enden av sigarettpapiret, der du har tenkt å trekke jointen. Avhengig av hvordan du ruller en joint, kan det være greit å huske på det. Ikke noe farlig, du får rulla uansett. Kan kanskje bare være litt uvant, jeg pleier å legge filteret på venstre side (venstre hånd) og ikke høyre som en del keivhendt gjør.