Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 4855
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, noen som vet hvordan jeg kan få kjøpt øl når jeg er under 18? Hvordan faker man id'en? Har en smart ide: legg en øl i en smågodt pose med masse godteri rundt, success? Kan bli litt dyrt men
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, noen som vet hvordan jeg kan få kjøpt øl når jeg er under 18? Hvordan faker man id'en? Har en smart ide: legg en øl i en smågodt pose med masse godteri rundt, success? Kan bli litt dyrt men
Vis hele sitatet...
Haha, det blir en jævlig dyr øl ja. Når jeg var under 18 fikk vi alltid noen til å kjøpe for oss. Husker aller første gangen, da stod vi utenfor og spurte folk på vei inn i butikken om de kunne kjøpe øl for oss. Funka det altså.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet ikke helt, men da jeg var sånn 15 år så tok vi sekken på magen, tømte ølskapet, kjøpte oss noe godteri og stakk på fest en gang. Ikke å anbefale tho. Man blir veldig raskt fersket.

Det er mulig å kjøpe sigaretter og snus uten å være 18 i Norge, de er ikke så strenge på leg der, men når det kommer til alkohol spør de mye oftere. I steden for å risikere å bli tatt for nasking, og samtidig ha brukt mye tid å krefter på å klekke ut en avansert plan på hvordan du skal få det til, så vil det koste mindre krefter og være mindre risikabelt å spørre noen som er eldre enn deg om å kjøpe. En venn eller en venn av en venn eller liknende. Evt. lage sin egen vin med vinsett fra europris.
Du vil ikke bli tatt med falsk id. Det kan bite deg i rumpa en annen gang. Bedre å få noen til å kjøpe for deg. Da er det den som får pes.

Tenk på at butikker kan ha detektiver som ser etter, og også ha kameraovervåkning.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Istedenfor smågodtpose-opplegget kan du heller ta en pakning med brus og bytte ut noen med øl så det ikke synes på utsiden.
Få noen som er 18 til å kjøpe for deg. Tanken om falsk legitimasjon og nasking er bare å legge ifra seg med en gang, er ikke verdt det å bli tatt for noen øl. Kjenner du ingen som er gammel nok til å kjøpe øl for deg, så er du vel heller ikke gammel nok til å drikke. Kjøp deg en alkoholfri munkholm istedenfor.
På siste halvdel av 90 tallet funka det med så vide bukser som overhodet mulig (ble faktisk ansett som tøft den gangen.) med stilongs under stappa ned i fotball strømper, så var det bare å fylle opp.
Som #Underernært Tunge er inne på her så kan dere kjøpe en seksing med brus for å så bytte ut de to flaskene i midten med to Corona, ev. finn noe alkoholfritt på boks som selges i sixpack, da er det vanskeligere for kassedamen* å se at de er der. Det eneste her er jo at det er evig kleint å bli busta Vi brukte alltid å få alkiser i byen til å kjøpe pils og sigaretter for oss, så fikk de enten en pils eller noen sigg, ev. kast i dem en femtilapp/hundrings. Det skal vel funke minst like bra den dag i dag.

* = Kassepersonen heter det vell i 2018.
Sist endret av SoppVandreren; 19. april 2018 kl. 21:38. Grunn: *
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan ikke huske å ha blitt busta med den metoden den tiden, men i praksis er det ikke straffbart. Du legger varene på kassa og betaler for dem, blir en vanskelig sak for butikken/politiet det... Men sikkert kjempekleint å bli tatt da.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Letteste er å bare prøve å kjøpe selv. Fra jeg ble 18 år har jeg blitt spurt om leg ferre ganger enn de gangene de ikke har spurt. Vil si 1 av 5 ganger blir jeg spurt om leg. Brukte selv å kjøpe når jeg var under 18, spurte de on leg ga jeg dem mitt vanlige som ikke var forfalsket. Mange orket ikke regne det ut en gang.

Så bare prøv å kjøp i noen butikker vil tro att etter 5 forsøk burde du ha det i boks.
Enda sättet du kan göra det på är att besöka en professionell studio och sminka dig till en pensionär. Skådespela gammal och håll käft medan du darrandes ger pengarna till det intet ont anade kassabiträdet.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Letteste er å bare prøve å kjøpe selv. Fra jeg ble 18 år har jeg blitt spurt om leg ferre ganger enn de gangene de ikke har spurt. Vil si 1 av 5 ganger blir jeg spurt om leg. Brukte selv å kjøpe når jeg var under 18, spurte de on leg ga jeg dem mitt vanlige som ikke var forfalsket. Mange orket ikke regne det ut en gang.

Så bare prøv å kjøp i noen butikker vil tro att etter 5 forsøk burde du ha det i boks.
Vis hele sitatet...
Beror väl på hur TS ser ut. Blev spurt om leg varje gång fram till jag var 24-25 ungefär. Först nu som jag är 28 som de iprincip aldrig frågar.
Sist endret av Andy_CD; 19. april 2018 kl. 22:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hehe fake legg ja, gode minner.

Vi pleide å skrape på kortet med passer (jeg aner ikke hva dette instrumenter egentlig heter ). Det ble jo ikke så bra alltid, men funka noen ganger. Det forutsetter jo da at du er født et år som gjør at det er mulig å skrape bort noe av tallet.

Et annet triks som ble brukt var at en som var over 18 gikk til posten for å skaffe ID-kort. Så leverte man passbilde av den som var under 18. Ble det oppdaget måtte man bare si unnskyld og fiske frem korrekt bilde. Om det gikk hadde man et ID kort med personalia til den over 18, men bilde av den under. Dette er riktignok lenge siden og funker neppe i dag :-)

Mitt beste tips er butikker drevet av innvandrere. Der har det alltid vært enklere å få kjøpt uten legitimasjon. Min erfaring i alle fall.

Om alt annet feiler, får du rett og slett bare stjele øl’en. Det har ingen aldersgrense.

Lykke til!
Sist endret av Bankmann1; 19. april 2018 kl. 23:31.
Uvaksinert 👍
Falsk legg ja, vekker minner :-) Vi lagde simple leg fra banken med bilde, stempel og greier,, kalte det midlertidig bankkort. Gikk så til biltilsynet og ba om å få ett aldersbevis og fikk det. Sa vi trengte det pga. moped og det var i den overgangen hvor de begynte med mopedbevis. Så ekte bevis/lappen utsted fra biltilsynet med bilde, falskt navn og fødeselsdato. Hun gamlemor som vi gikk til på biltilsynet sjekket ikke dette mot noe register heller, tok bilde og fylte ut ett bevis til oss. Hun skulle sikkert være snill mot ungdommen, he he. Synd jeg msitet det for det hadde vært artig å hatt det, men mistet lommeboka noen år senere, men lommebok og førerkort kom hjem i posten men det falske beviset var borte. Rart ingen stusset over at karen på det bilde og bilde på førerkortet var den samme karen, ha ha.
Få noen til å kjøpe for deg, men er matbutikken inne på ett kjøpesenter så unngå dette. Kjøpesenteret har vektere som følger med på kameraer hele tiden.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fyll en handlevogn med alkoholfritt øl/andre tunge varer, putt øl i midten av stabelen så de ikke synes. Når du kommer til kassen legge du den ene på båndet og later som teller opp antallet i vognen og sier c"så har jeg X stk 4 pakninger med cola"
Mye dumme forslag her, enten få noen til og kjøpe for deg eller om du er av typen som ser eldre ut en du er så kan du prøve og kjøpe uten leg
jeg er glad jeg hadde skjeggvekst som en voksen mann fra jeg var 16 og 4tallet i årstallet var lett og skrape om til ett 1tall

men det og få eldre venner/søsken til å handle er nok det beste alternativet
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg

* = Kassepersonen heter det vell i 2018.
Vis hele sitatet...
Damn, nå snakker vi! PC til beinet! Liker det!

Scanner, printer og fotopapir! + litt bra lim!
Sist endret av A-tillah; 20. april 2018 kl. 13:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lettere å bare fylle opp en sekk med øl. Og hvis de spør om å få se i sekken kan du nekte og vis de da ringer purken kan du bare stikke for butikken kan ikke holde deg igjen, det har funket mange ganger med oss.
Er 32 og blir tidvis fortsatt bedt om å vise leg på polet og butikk. Sist helg fikk jeg ikke kjøpt sigg, kjørte hjem og henta passet mitt og sa til kjærringa; " Se her , du bomma med 14 år!" "Du får ta det som et kompliment sa ho. Jeg tok det som en fornærmelse!
Sist endret av A-tillah; 20. april 2018 kl. 13:56.
Sitat av Pederdenkule Vis innlegg
Lettere å bare fylle opp en sekk med øl. Og hvis de spør om å få se i sekken kan du nekte og vis de da ringer purken kan du bare stikke for butikken kan ikke holde deg igjen, det har funket mange ganger med oss.
Vis hele sitatet...
Men tenker du noengang på at butikken anmelder dette og kan gi foto fra overvåkingskameraer til politiet?
Du unngår jo egentlig bare å bli tatt der og da om du løper, så blir det verre den gangen du ender opp med å bli tatt...

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har en smart ide: legg en øl i en smågodt pose med masse godteri rundt, success? Kan bli litt dyrt men
Vis hele sitatet...
Det kan bli veldig dyrt og veldig lett å se.
Kassapersonen skal jo veie denne, altså fysisk ta på posen, vil tro det da fort merkes om det er godis eller andre ting i posen.

Beste vil være å spørre noen du kjenner som er over 18, eventuelt dra til slike innvandrerbutikker som har det å prøve.
Trikset jeg brukte når jeg var mellom 15 og 18, var at jeg bare gav de mitt bankkort da jeg ble bedt om legitimasjon. De så på det i noen sekunder, gav det tilbake og scannet igjennom varene circa halvparten av gangene:P Brukte det trikset i hvertfall 20 ganger med hell.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husker når jeg var 16-17 og ikke hadde noe som kunne hangle for oss, så kjøpte vi alkoholfri øl 6pakning og bytta ut de to i midten med vanlig øl. ble gjort på 2x6pack per butikk og så bare det bare og vase rundt til man hadde nok. Ble sikker gjort en 8-10 ganger og ble aldri tatt.
Hadde jeg vært mindreårig den dag idag ville jeg gått sammen med noen kompiser og investert i en maske. For så å prøve å kle seg som en eldre herremann.

https://odditymall.com/realistic-old-man-mask
Sist endret av TheTrancingPony; 20. april 2018 kl. 16:58.
Sitat av TheTrancingPony Vis innlegg
Hadde jeg vært mindreårig den dag idag ville jeg gått sammen med noen kompiser og investert i en maske. For så å prøve å kle seg som en eldre herremann.

https://odditymall.com/realistic-old-man-mask
Vis hele sitatet...
Haha, kreativt, men jeg ser selv på eksempelbildet at det er falskt.
Ta en 10-pack med cola, lag en åpning, slik at du får fiska ut colaen og erstatt med øl. De to siste boksene burde være cola.
Noen må da ha en venn/søsken/onkel som villig kjøper litt pils? anyway som noen nevnte over her kan du prøve å spørre en av byens løse fulger om han/hun er villig til å kjøpe et par pils for enten vekslepengene eller noe sånt, det pleide vi å gjøre med de lokale huene oppe på senteret. Eneste problemet var at de alltid kjøpte billigste sort enten det var øl eller røyk og du hadde spesifikt sagt på forhånd hva du skulle ha/ikke ha, da fikk jo de mere vekslepenger og hva skulle vi liksom gjort?
Sist endret av fesk_; 20. april 2018 kl. 20:56.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Haha, kreativt, men jeg ser selv på eksempelbildet at det er falskt.
Vis hele sitatet...
Jeg stiller meg skeptisk til hvor nøye de i kassa studerer ansiktet til hver eneste person som skal handle seg noen varer. Og står fremdeles bak mitt utsagn om at jeg ville gått for denne teknikken hvis jeg kunne spolt klokken tilbake. Jeg tror også at de ansatte ville tatt dette med et smil, og da kan man jo bare prøve seg på neste butikk.

Det verste som kan hende er at du ender opp med en gøyal historie pluss en maske som du i fremtiden kan pranke dine syretrippende venner med.
Bruk et kort som er fra noen over 18 som ligner sånn noenlunde. Skulle du bli bustet, så stikker du av.

Om du bor for deg selv; brygg vin! Utrolig enkelt og ekstremt billig (20 kr literen ish), kanskje ikke så godt da, hehe.

Men er 18 år for å kjøpe gjær og sånt.

Angående det å bli bustet for å bruke fake legg i butikk; 1) de fleste som buster deg på det, vil nok bare nekte å selge deg alkoholen, 2) skal veldig veldig mye til for at man ikke kan bare gå fra hele situasjonen.

Ville dog ikke brukt det på byen.
Sist endret av loophole; 21. april 2018 kl. 18:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er det 18 års grense for å kjøpe gjær? Hahaha...
Sitat av TheTrancingPony Vis innlegg
Hadde jeg vært mindreårig den dag idag ville jeg gått sammen med noen kompiser og investert i en maske. For så å prøve å kle seg som en eldre herremann.

https://odditymall.com/realistic-old-man-mask
Vis hele sitatet...
Så faktisk akkurat en mythbuster episode om det å "lure" noen med slike masker.
Sesong 9, episode 1.
fant et lite klipp med outtakes her.
Mission Impossible

Skal jeg tolke episoden rett så vil det fungere på avstand, men så fort du snakker eller er nære så vil personen merke at noe ikke stemmer helt.
Sitat av Zotify Vis innlegg
Er det 18 års grense for å kjøpe gjær? Hahaha...
Vis hele sitatet...
"Turbo"gjær fra Europris så er det nok det. Samme med alt bryggeutstyret deres.

Eller, det enkleste er vel å kjøpe en slags vin-pakke. Men de selger det på Europris, og vin er utrolig enkelt, og lovlig, og lage. Og super billig.