Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2645
Jeg har behov for å forsøke å hente ut data fra en SSD som brukes som systemdisk på en W10-maskin. Jeg har den aktuelle SSD-en for hende, og ønsker å enten kopiere ut filene fra den, eller lage en VHD av disken. Det er viktig at ingenting ødelegges på SSD-en dataene hentes ut fra, og at maskinen booter som normalt etterpå.

Hvilken hensyn må jeg ta, og hvilken programvare kan jeg bruke for å gjøre dette?
Du kan koble den til en datamaskin som kjører Kali i forensic mode, så kan du lage en forensic copy av innholdet på SSDen og gjøre som du vil med dette senere.

https://docs.kali.org/general-use/ka...forensics-mode
Sist endret av Kroniz; 9. august 2017 kl. 22:12.
Kali fungerte av en eller annen grunn ikke på maskinen. Caine fungerer, og ser ut til å gjøre mye av det samme.

Jeg er i utgangspunktet først og fremst interessert i noen av tempfilene på disken. Hvis jeg mounter systemdisken i read-only, og kopierer de aktuelle filene over på en egen disk, risikerer jeg da at jeg ødelegger noe på disken jeg kopierer fra?