Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1258
Hei!

Jeg trenger hjelp til å overføre filer fra intern harddisk (som jeg kobler på som ekstern)
til den interne harddisken jeg nå bruker.

Jeg har Vista Home Premium på den interne og
XP Proffesional på den interne"eksterne harddisken"

Problemet er at når jeg skal åpne og overføre filene, så kommer det opp at jeg må ha administrator tillatelse for å fullføre oppgaven.

Veit noen hvordan jeg får full administrativ tillatelse til disken?
Noen som har hatt det samme problemet?
Hvilke filer er det du overfører?

Så vidt jeg vet kan ikke visse systemfiler åpnes av vanlige brukere.
Sibben's Avatar
Trådstarter
Jeg hadde tenkt å overføre musikk/bilder.
Hmm. Jeg har egentlig ikke peiling, men jeg tror det er noe kødd med NTFS som beskytter filene. Du kan f.eks. skru på i Windows at begrensede brukere ikke kan lese filene dine.

Det kan jo være at dette har noe å si selv om den bare er koblet til som ekstern?

Men ikke hør på meg, det kommer nok snart en smart nerd og gir deg et litt bedre svar,
Ligger disse filene under documents and settings? Da kan det vel kanskje være samme problem som her
Sibben's Avatar
Trådstarter
Jeg vet ikke. Tror jeg bare trenger administrator tillatelse. Har hørt noe om at det finnes Administrator konto "som er hemmelig" ?
Dersom du kopierer filer fra "documents and settings" (også kjent som din gamle bruker) må du ta eierskap av filene først.

Finnes flere tråder om det på forumet fra før av, bl.a den slaich linket til.
Sibben's Avatar
Trådstarter
Ja, filene ligger under "documents and settings".


"Gå til Folder Options, og under View så fjerner du krysset ved Use Simple File Sharing. Så bare høyre klikker du på mappa velger Properties går til Security-tabben og gir din bruker rettigheter."

Hvor finner jeg folder options?
På det trasige norske språket vårt heter det "mappe alternativer".

Enten via kontrollpanelet eller verktøymenyen i windows explorer.
Sibben's Avatar
Trådstarter
Hmm. funka ikke nå eller...

Gikk inn på "mappealternativer" Trykka på "vis" også huka jeg bort "bruk delingsveiviseren (anbefales)"

Fiksa så jeg fikk rettigheter over filene, men det funka fortsatt ikke. Huka jeg bort feil ?
Sist endret av Sibben; 25. november 2007 kl. 17:33.
Sibben's Avatar
Trådstarter
bump bump.