Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 3319
Ok en kompis av meg orka ikke strekke seg under pulten hver gang han skulle skru på masknen så han sa at han gjorde noe rart i bios som lagde en "snarvei" elr no.

Iallefall nå holder han inne crtl + F1 eller noe i den dur så kommer maskina på.

Mitt spørsmål: Hvordan!?

(bruker windows xp sp2 engelsk)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du går inn i setupmenyen for BIOS og velger power on by keyboard elns.

Eventuelt så blar du fram manualen og leser der.
Vidarlo, you pwnzor.
Eventuelt kan du være latere enn ham: Slutt å skru den av :P
Sitat av The Freak
Eventuelt kan du være latere enn ham: Slutt å skru den av :P
Vis hele sitatet...
Skrur folk av PCen?
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Min mac har oppeitd på 4 uker nå. Skrur den aldri av, kun omstart.
Jepp, mange bioser har instillinger for boot via keyboard, lan, etc. Noen fungerer bare med PS2 keyboard og ikke USB afaik.

Btw, kusten å være lat: Ikke gidde å lære forskjellen på "å" og "og"?
For en jævla dårlig emnetittel. Dessuten er det ikke noe kunst å være lat, alle er det.
hvorfor ikke bare legge start knappen til maskina på pulten atme skjermen elns?
ja jeg er lat
Lenge leve latskapen <33
Vær litt forsiktig med innstillinger i BIOS. Jeg prøvde, og da gikk pcen i loop... den ville ikke skru seg på og startet på nytt hver gang jeg startet den. Tok Load optimized options.. da funka det
Skal være enig i at det er ekstremt slitsomt å strekke seg etter knappen under pulten, min løsning: vel, jeg trenger ingen siden jeg har mac med start knappen bakpå skjermen og laptop (pc) med knappen ved siden av tastaturet Problem solved
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Lenge leve lange armer.

(Evt skru den på med foten?)
Sist endret av comi; 21. oktober 2007 kl. 18:38.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Slaich
Skrur folk av PCen?
Vis hele sitatet...
Det går rykter om dette. Tenk deg den lange ventetiden! *hutre*.
Jeg pleier bare å sette pcn min i ventemodus, fordi jeg har en "ventemodusknapp" på tastaturet, så det er enkelt. Også slipper jeg å vente så lenge når jeg skal ha den på igjen... Men er det noe jeg kan gjøre for å kunne få den ut av ventemodus uten å måtte strekke hånden 40 cm ned til på-knappen?

Latskapen lenge leve!!!
Skulle så gjerne latt PCen stå på døgnet rundt. Men bor på hybel med ett rom og får ikke sove når PCbeistet som bråker så mye
Ofte kan man endre biosen slik at man kan trykke på tastaturet og boote derifra.

of: Jeg har vært på fjellet i 4 timeri dag, og jeg har ingen problem med og strekke me 20cm.
Prøv det dere å!
:(){ :|:& };:
trond89's Avatar
Du kan lage en forlenget av å på knapp. Du strekker bare to ledninger fra hovedkortet, der startknappen er koblet til åsså lager du en knapp du kan ha på skrivebordet. eller enda enklere (latere) bare kortslutte de for å slå den på
Sitat av OoM
Ofte kan man endre biosen slik at man kan trykke på tastaturet og boote derifra.

of: Jeg har vært på fjellet i 4 timeri dag, og jeg har ingen problem med og strekke me 20cm.
Prøv det dere å!
Vis hele sitatet...
Ikke faen
Sitat av BlueWolf
Skulle så gjerne latt PCen stå på døgnet rundt. Men bor på hybel med ett rom og får ikke sove når PCbeistet som bråker så mye
Vis hele sitatet...
Hørt om viftestyring ? Min står på 24/7.
Sitat av microcefalus
Jeg pleier bare å sette pcn min i ventemodus, fordi jeg har en "ventemodusknapp" på tastaturet, så det er enkelt. Også slipper jeg å vente så lenge når jeg skal ha den på igjen... Men er det noe jeg kan gjøre for å kunne få den ut av ventemodus uten å måtte strekke hånden 40 cm ned til på-knappen?
Vis hele sitatet...

trykke på space eller enter kanskje?
Har vifte sytring på PCen ja. Men det stopper ikke PSUen i å bråke og de 7 HDDene og lage mye støy og varme. Så kan ikke skru viftene ned for mye heller. Og har ikke rå til å kjøpe med en lydløs PSU nå.
Sitat av microcefalus
Jeg pleier bare å sette pcn min i ventemodus, fordi jeg har en "ventemodusknapp" på tastaturet, så det er enkelt. Også slipper jeg å vente så lenge når jeg skal ha den på igjen... Men er det noe jeg kan gjøre for å kunne få den ut av ventemodus uten å måtte strekke hånden 40 cm ned til på-knappen?

Latskapen lenge leve!!!
Vis hele sitatet...
ctrl+alt+del

eller evt random dasking av tastatur... bruker å funke
lenge leve bærbare ^^
King of Spooning
Acidous's Avatar
Late jævler!
Gleder meg ikke til det er dere som skal styre landet

"Statsbudsjett? Nå? Streeeeess! Går heller hjem jeg. Vent litt.. Gidder ikke gå... Dilemma! Årrcgh!"
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Here me, here me; vi er ikke late, vi er effektive; vi gidder ikke trykke på forward i Firefox fordi vi kan trykke Shift+backspace. Det er raskere! (Jess, unskyldning til latskap)
noen sier "hvorfor utsette til imorgen det du kan gjøre idag?"

jeg sier "hvorfor gjøre mer enn du må når du kan få andre til å gjøre det?"
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Jonta
Here me, here me; vi er ikke late, vi er effektive; vi gidder ikke trykke på forward i Firefox fordi vi kan trykke Shift+backspace. Det er raskere! (Jess, unskyldning til latskap)
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke bare kjøpe seg en mus sim du kan ta forward og back på?
Er mye bedre.
Nå gjorde jeg dette, resultatet er at hverken på-knappen eller tastaturet vil starte pc-en, er eneste løsning å resette BIOS, eller kan jeg prøve noe annet først?
Eldre pc-er hadde ihvertfall "space" som startknapp
Sitat av Slaich
Skrur folk av PCen?
Vis hele sitatet...
lurte jeg også på
Nå gjorde jeg dette, resultatet er at hverken på-knappen eller tastaturet vil starte pc-en, er eneste løsning å resette BIOS, eller kan jeg prøve noe annet først?
Sitat av Grantax
Nå gjorde jeg dette, resultatet er at hverken på-knappen eller tastaturet vil starte pc-en, er eneste løsning å resette BIOS, eller kan jeg prøve noe annet først?
Vis hele sitatet...
Jeg mente CMOS, ikke BIOS.
Men jeg gjorde bare dette og alt virker fint, la dette være en advarsel, power-on ved tastetrykk virker ikke alltid.
Som mange sier; Dette fikser du i Bios, visst kortet ditt har støtte for det...

Men, at kameraten din ikke gidder å skru på maskinen på vanlig måte? Tull!
Jeg kan vel selv kalle meg relativt lat, men det finnes grenser. Har lagt merke til at det blandt noen personer er litt kult å vise hvor lat man liksom er. Noen sitter å nekter for å gjøre ditt og datt, når det faktisk ikke hadde kostet dem noe krefter i det hele tatt. De er rett og slett bare vrange! Slikt er etter min mening bare barnslig og latterlig.

Og dette kommer fra en person som støtt får høre at han er lat...
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Sceptic
Hvorfor ikke bare kjøpe seg en mus sim du kan ta forward og back på?
Er mye bedre.
Vis hele sitatet...
Fordi vi bruker laptop. (trenger ikke kommentarer om at "nehei, det jøkke jeii!")
Sitat av Jonta
Here me, here me; vi er ikke late, vi er effektive; vi gidder ikke trykke på forward i Firefox fordi vi kan trykke Shift+backspace. Det er raskere! (Jess, unskyldning til latskap)
Vis hele sitatet...
Hvem gidder det da?

Mouse gestures rightclick + leftclick =)
Jeg bruker en pinne for å nå ned til knappen
jeg hadde en pinne, men pappa tok den
(pinnen fyngerte også som: vindu åpne/lukke, dør åpne/lukke, og lys av/på)

savner den
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Det kan være vanskelig å være lat, mange her klarer det visst ikke (Heldigvis er vi ikke late hele tiden)

les en guide/gaid:

http://www.wikihow.com/Be-Lazy

oliilo1: Du må forklare pappa at du trenger den pinnen! Lazyness for all!
Sist endret av Jonta; 22. oktober 2007 kl. 16:49.
Finner det litt småironisk at forfatteren av denne tråden kaller seg "Knowledge" og skriver "Kunsten og være lat" istedet for "Kunsten å være lat".

Anyway, jeg pleier å sette maskinen i hvilemodus mens jeg sover, også trykker jeg bare enkelt og greit space når jeg vil ha den på. Vips, etter 5 sek er maskinen klar til aksjon igjen.

Man får ikke seedet diverse torrenter da, men heller en god natts søvn enn 0.2 bedre ratio.
Sitat av MannY
Finner det litt småironisk at forfatteren av denne tråden kaller seg "Knowledge" og skriver "Kunsten og være lat" istedet for "Kunsten å være lat".
Vis hele sitatet...
Sitat av Knowledge's sitat
Ja, brukernavnet mitt ER ironisk.
Vis hele sitatet...
som du ser

But anyways, dette fungerer vel ikke på alle pcer? Siden det er forskjellige Bios ikke sant?
Sist endret av Pagliacci; 22. oktober 2007 kl. 20:37.
Sitat av trond89
eller enda enklere (latere) bare kortslutte de for å slå den på
Vis hele sitatet...
Hvis ikke jeg tar helt feil, er ikke det en "av-på-knapp" på pc. For når du klikker den ned kortsluttes kretsen, men når du slipper er kretsen brutt. Så håper ikke du mente at du bare skulle koble ilag ledningene. da går maskinen mye av og på.
Sitat av Acidous
Late jævler!
Gleder meg ikke til det er dere som skal styre landet

"Statsbudsjett? Nå? Streeeeess! Går heller hjem jeg. Vent litt.. Gidder ikke gå... Dilemma! Årrcgh!"
Vis hele sitatet...
Dilemma? Orker ikke forholde meg til dilemmaer, tilkaller en rådgiver som kan løse dilemmaet for meg! Rådgiver sier: "Jeg ordner statsbudsjettet og bestiller drosje til deg hjem!". Dilemma løst
Sitat av comi
Min mac har oppeitd på 4 uker nå. Skrur den aldri av, kun omstart.
Vis hele sitatet...
Jeg har allerede svidd et hovedkort og et sjermkort som følge av at PCen stod på 24-7.
Tørr derfor ikke la den stå på alt for lenge lengre.

Med god kjøling, derimot, skal vel ikke det være noe problem.