Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1547
Jeg har veldig lyst til å teste vr-briller uten å bruke typ 4000 kr som de koster på Elkjøp. Har noen her noen tips om noen som koster rundt en tusenlapp som er ganske greie?
du får de man setter i tlf som display men de er dårlige, få apper, er vel noen nå til dags, men kan ikke sammenlignes med quest eller de andre vr headsettene, dog er jo karer på finn som leier ut, kan være verdt å prøve det
Har en Oculus Quest 2 selv, men de ligger på rundt 4000,-. Verdt hver krone etter min mening, og kan ikke sammenlignes med type en tusing briller, det blir som natt og dag. Har man litt datakunnskaper er de også greie å hacke slik at man åpner en masse andre muligheter som jeg ikke går inn på her.

Elkjøp har jo også 50 dagers returrett hvis man ikke er fornøyd, men er nok lurt å spørre selger om det gjelder VR-briller da det kan hende det er unntak for dem pga hygiene.
Oculus Go koster rundt 1000 på finn. Ganske dårlig oppløsning men kan fungere hvis du bare vil prøve VR.
Oculus Quest 2 er veien å gå om man ønsker en skikkelig VR opplevelse. Kan ikke sammenlignes med VR briller til tusenlappen som egentlig bare er en glorifisert headstrap som man kan putte mobilen inni.

Quest 2 er en stand-alone løsning med egen hardware og operativsystem. Støtter trådløs PCVR / SteamVR via AirLink eller Virtual Desktop.
SideQuest åpner også opp for flere muligheter og flere spill.

Oculus Go har ikke vært særlig oppdatert siden 2020, annet enn bugfixes.