Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 6679
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og selvom det er flere år siden dere gjorde noe alvorlig kriminelt. Mener da f. Eks ran, vold, voldtekt, trusler, drap eller drapsforsøk...

Føler dere dere fortsatt kriminelle? Føler dere dere overvåket av politiet?

Noen som har skrevet stygge ting på nettet? F. Eks at dem støtter terror eller kunne tenke seg å drepe dama? Altså jeg angrer så mye på så mye sykt jeg har skrevet på nett. Det var bare barnslig gjort og absolutt ingenting jeg mente seriøst ..
Det er mange måter å være kriminell på - men jeg tror og håper ikke at freak er et sted som frekventeres mye av voltektsmenn, pedofile eller andre sadister. Har man utøvd vold på byen eller som følge av at man er en del av et miljø der dette er vanlig så er det en ting, og sikkert flere personer som har opplevd dette her - men hvis du denger kone og barn så kan man ikke forvente at det skal bli godt mottatt. Jeg tror heller ikke det er her du finner terrorsympatisører eller individer som er så psykisk syke at de har seriøse drapsfantasier om familie.

Hvis jeg tar feil - og menneskene bak brukerprofilene faktisk er som nevnt over - da er freak feil sted for meg.

For meg virker det som om du har vært skikkelig drittsekk og ønsker lette samvittigheten litt ved å høre om andre som har gjort enda verre saker, og som deg angrer. Har du vært kjip mot en person så bør du stå fram og be om de(n) det gjelder om unnskyldning. Gjelder det mer generell drittoppførsel på nett (rasisme, sexisme, hatprat etc) så bare slutt med det.

Først og fremst må du ta ansvar og eie feilene - ikke som anonym på et allerede anonymt nettforum.
Anonym bruker
"Forbauset Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har gjort noe sært alvorlig, ble aldri tatt men selv i dag 7 år etter skvetter jeg til hvis jeg blir overaska av politiet.
Driver fortsatt med kriminalitet men det er noe helt annet.
Jeg føler meg faktisk ikke kriminell og har aldri gjort det heller.
Har aldri blitt dømt for noe av det du nevner over, men har blitt dømt for diverse narkotikarelatert kriminalitet flere ganger enn jeg kan telle på en hånd. Noen småting og de siste gangene var det litt verre ting.

Har vært gjennom lange og tunge perioder med rettsaker, dommer og anker. Synes alltid det har vært mer belastende med de 1-2 årene man venter på rettsak og dom enn selve soningen/gjennomføring av straffen. Vil tippe jeg har gått tilsammen 5 år og ventet på enten rettsak, anke (lagmannsretten), soningskø og gjennomføring av samfunnsstraff.
Og denne tiden med alt det drittet hengende over seg bidrar veldig til at man ikke føler seg som en normal borger, men som kriminelt søppel.

Jeg føler meg definitivt fortsatt stemplet som kriminell (mest av meg selv og de som var vitne til min undergang) og at jeg ikke passer helt inn i samfunnet selv om jeg arbeider og er straight nå for tiden.

Tanken på om jeg har blitt overvåket her på freak har også falt meg inn, men det bekymret jeg meg mye mer for da jeg var aktivt kriminell.

Levebrødet mitt og hele livsstilen min var jo å henge i Byen og selge diverse greier og å reise hit og dit og levere til kunder, hente mer, dra tilbake og pushe mer på gata, gå tom, hente mer, dra hjem og ruse meg ekstra mye og pæse ut før det var samme opplegg igjen dagen etter. Eller feste.
Så begynner man å bruke varene man egentlig skal selge til å justere. Og rusmisbruk hjelper ikke på psyken, men det blir strengt tatt nødvendig for å klare å holde på sånn.
Benzo for stresset, Amfetamin for å klare å fly rundt 24/7 og feste, Opiater og Alkohol osv for å klare å sove.

Rykker til om jeg plutselig ser politi eller hører sirener skru seg på, det begynte etter de første gangene jeg ble tatt av onkel, og ble verre og verre for hver gang etterpå.
Har også en lei tendens til å kikke meg alt for mye rundt og bak meg. Mest om jeg er i Byen.
Det skjedde spesielt etter noen voldsepisoder. Har vært både "offer" og delaktig i flere.

Det setter spor å aldri egentlig ha fred eller føle seg trygg. Man føler alltid at noen prøver å få tak i deg. Enten politiet eller noen man har problemer med.
Uansett hvor man er kverner risikoen for razzia i bakhodet ditt.
Mobilkommunikasjon blir noe man alltid noier/stresser med.
Alt man gjør og sier og hvordan man beveger seg (buss, bil, gå? hvilke gater?) preges av hva man tenker risikoen for å bli tatt er dersom man nå gjør dette eller sier dette over denne kanalen (Tlf, SMS, Telegram osv).

Synes det er ubehagelig de gangene noen av mine nære kompiser er på en liten sprekk og begynner å skrive eller si noe upassende på tlf, men det skjer egentlig ikke lenger.

I dag, om onkel hadde kommet på kaffe, hadde det ikke vært verre enn at jeg hadde blitt jævlig stressa, bare fordi det er sånn jeg har blitt. Så hadde de måttet dra, med mindre en flaske sprit og litt rot er ulovlig

Husker snuten var innom for en god stund siden for å levere noe papirer etter en rettsak en gang, og da reagerte jeg med å begynne å skjelve og svette som faaen. Før jeg visste hvorfor de var der. Var så synlig nervøs at jeg var sikker på at de kom til å sjekke ut kåken fordi jeg virket så nervøs.

Ting blir mye bedre med tiden, men det er ingen tvil om at at jeg til en viss grad er preget av måten jeg levde livet på. Noen oppførseler og måter å tenke på henger igjen.
Sist endret av krystallkongen; 26. desember 2021 kl. 23:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er sant at ting blir bedre med tiden, har selv levd av kriminalitet siden jeg var rundt 16år. Det som jeg prøver å endre på er å få til å føle meg normal med "normale" / streitinger. Føler meg fortsatt unormal med " normale" og dette et selv 3 år etter jeg lå kriminaliteten helt på hylla. Men det kommer seg heldigvis mere og mere..
Sist endret av Conan; 26. desember 2021 kl. 23:07.
Anonym bruker
"Selvforsynt Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg føler meg fortsatt overvåket av politiet til tider men er ikke redd dem så jeg ser bare ned på dem.

Jeg hadde ikke sammenligna trusler om å drepe dama di og kommentarer om at man støtter terror med "dere som har levd en hard kriminell fortid". Sånne handlinger forbinder jeg mer med lavmål idioti og ondskap og jeg hadde skamma meg mere over det enn å rane noen kiosker, brekk og smugle narko. Sånt du snakker om kommer jo direkte fra menneskesynet man har og ikke f eks på behovet for penger.

Har du endret deg siden du skrev de tingene? Har du betalt oppreisning til eks-kjæresten du truet på livet og gitt en ordentlig unnskyldning? Tenker det er et sted å starte for å begynne å legge det bak seg om man faktisk har blitt et bedre menneske som heller motarbeider holdninger som fører til terror, partnervold og partnerdrap.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde vært kult å høre om det er flere freaks som har erfaring med grov kriminalitet å hvordan skiftet til et normalt liv senere har vært
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Har aldri blitt dømt for noe av det du nevner over, men har blitt dømt for diverse narkotikarelatert kriminalitet flere ganger enn jeg kan telle på en hånd. Noen småting og de siste gangene var det litt verre ting.

Har vært gjennom lange og tunge perioder med rettsaker, dommer og anker. Synes alltid det har vært mer belastende med de 1-2 årene man venter på rettsak og dom enn selve soningen/gjennomføring av straffen. Vil tippe jeg har gått tilsammen 5 år og ventet på enten rettsak, anke (lagmannsretten), soningskø og gjennomføring av samfunnsstraff.
Og denne tiden med alt det drittet hengende over seg bidrar veldig til at man ikke føler seg som en normal borger, men som kriminelt søppel.

Jeg føler meg definitivt fortsatt stemplet som kriminell (mest av meg selv og de som var vitne til min undergang) og at jeg ikke passer helt inn i samfunnet selv om jeg arbeider og er straight nå for tiden.

Tanken på om jeg har blitt overvåket her på freak har også falt meg inn, men det bekymret jeg meg mye mer for da jeg var aktivt kriminell.

Levebrødet mitt og hele livsstilen min var jo å henge i Byen og selge diverse greier og å reise hit og dit og levere til kunder, hente mer, dra tilbake og pushe mer på gata, gå tom, hente mer, dra hjem og ruse meg ekstra mye og pæse ut før det var samme opplegg igjen dagen etter. Eller feste.
Så begynner man å bruke varene man egentlig skal selge til å justere. Og rusmisbruk hjelper ikke på psyken, men det blir strengt tatt nødvendig for å klare å holde på sånn.
Benzo for stresset, Amfetamin for å klare å fly rundt 24/7 og feste, Opiater og Alkohol osv for å klare å sove.

Rykker til om jeg plutselig ser politi eller hører sirener skru seg på, det begynte etter de første gangene jeg ble tatt av onkel, og ble verre og verre for hver gang etterpå.
Har også en lei tendens til å kikke meg alt for mye rundt og bak meg. Mest om jeg er i Byen.
Det skjedde spesielt etter noen voldsepisoder. Har vært både "offer" og delaktig i flere.

Det setter spor å aldri egentlig ha fred eller føle seg trygg. Man føler alltid at noen prøver å få tak i deg. Enten politiet eller noen man har problemer med.
Uansett hvor man er kverner risikoen for razzia i bakhodet ditt.
Mobilkommunikasjon blir noe man alltid noier/stresser med.
Alt man gjør og sier og hvordan man beveger seg (buss, bil, gå? hvilke gater?) preges av hva man tenker risikoen for å bli tatt er dersom man nå gjør dette eller sier dette over denne kanalen (Tlf, SMS, Telegram osv).

Synes det er ubehagelig de gangene noen av mine nære kompiser er på en liten sprekk og begynner å skrive eller si noe upassende på tlf, men det skjer egentlig ikke lenger.

I dag, om onkel hadde kommet på kaffe, hadde det ikke vært verre enn at jeg hadde blitt jævlig stressa, bare fordi det er sånn jeg har blitt. Så hadde de måttet dra, med mindre en flaske sprit og litt rot er ulovlig

Husker snuten var innom for en god stund siden for å levere noe papirer etter en rettsak en gang, og da reagerte jeg med å begynne å skjelve og svette som faaen. Før jeg visste hvorfor de var der. Var så synlig nervøs at jeg var sikker på at de kom til å sjekke ut kåken fordi jeg virket så nervøs.

Ting blir mye bedre med tiden, men det er ingen tvil om at at jeg til en viss grad er preget av måten jeg levde livet på. Noen oppførseler og måter å tenke på henger igjen.
Vis hele sitatet...
Støtter opp denne, husker når de kom hjem til meg med en pinne. I 1-1.5 mnd i løpet av min fartstid så lefla jeg med rivo og bikkjebein. Og når det plutselig stod to uniformerte på døra mi ble jeg ganske paff og svetten selv haha
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde vært kult å høre om det er flere freaks som har erfaring med grov kriminalitet å hvordan skiftet til et normalt liv senere har vært
Vis hele sitatet...
Hvis du oppretter en tråd med det emnet så får du sikkert noen gode historier og svar.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Voldtekt og true kjærester er ikke i samme kategori som ran og organisert kriminalitet. En er taper en er gangsta så ikke mix de sammen
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Voldtekt og true kjærester er ikke i samme kategori som ran og organisert kriminalitet. En er taper en er gangsta så ikke mix de sammen
Vis hele sitatet...
Ja for er jævlig kult for de som sitter med traumer etter å blitt rana. Så kult å være "gangsta". Det er også sett på som taper av fikk flest.
Trenger ikke gå veldig langt tilbake til en sak jeg husker godt.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemar...jon-1.15420304

Ærefulle greier ja... De føler seg nok gangster nå.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja for er jævlig kult for de som sitter med traumer etter å blitt rana. Så kult å være "gangsta". Det er også sett på som taper av fikk flest.
Vis hele sitatet...
Var ikke gateran jeg mente men burde kanskje presisert det. Nokas, bankran, pengeautomat
En voldtektsmann har ikke leve en kriminell livsstil med mindre han er serieovergriper og systematisk gått fram for å bruke hverdagen sin på den kriminaliteten som organiserte kriminelle gjør men mulig jeg misforstår spørsmålet i tråden
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av knert1 Vis innlegg
Trenger ikke gå veldig langt tilbake til en sak jeg husker godt.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemar...jon-1.15420304

Ærefulle greier ja... De føler seg nok gangster nå.
Vis hele sitatet...
Ingen som påstår voldtekt er ærefullt eller gangsta. Småran på benser'n er heller ikke det for alle vet at det ikke er mye kontanter å hente lenger på sånne ting
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var ikke gateran jeg mente men burde kanskje presisert det. Nokas, bankran, pengeautomat
En voldtektsmann har ikke leve en kriminell livsstil med mindre han er serieovergriper og systematisk gått fram for å bruke hverdagen sin på den kriminaliteten som organiserte kriminelle gjør men mulig jeg misforstår spørsmålet i tråden
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe ærefult med et bankran eller lignende heller. Det er ikke så fett for de som jobber i banken å bli truet på livet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var ikke gateran jeg mente men burde kanskje presisert det. Nokas, bankran, pengeautomat
Vis hele sitatet...
Nokas som i de som ved uhell kom til skade for å drepe en politimann? Har vært ganske mange ran av bank og post men de fleste er amatørmessig, traumstiserende og generelt ikke mye å skryte av.

https://www.moss-avis.no/det-brutale...s/5-67-1406228

https://www.tv2.no/a/14015834/
De her ble også pent tatt en og en de kommende månedene.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En voldtektsmann har ikke leve en kriminell livsstil med mindre han er serieovergriper og systematisk gått fram for å bruke hverdagen sin på den kriminaliteten som organiserte kriminelle gjør men mulig jeg misforstår spørsmålet i tråden
Vis hele sitatet...
Hva forsøker du å si her?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ingen som påstår voldtekt er ærefullt eller gangsta. Småran på benser'n er heller ikke det for alle vet at det ikke er mye kontanter å hente lenger på sånne ting
Vis hele sitatet...
De som er så sinnsykt opptatt av å være "gangsta" kommer aldri i verden til å slippe unna med noe lignende, for de skryter og prater alt for mye.

Men burde jo skjønne at en tråd med et slikt navn måtte ta en sånn vending.

Vi har ikke levd et liv folkens, vi har levd en hard kriminell fortid.
Sist endret av knert1; 1. januar 2022 kl. 22:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var ikke gateran jeg mente men burde kanskje presisert det. Nokas, bankran, pengeautomat
En voldtektsmann har ikke leve en kriminell livsstil med mindre han er serieovergriper og systematisk gått fram for å bruke hverdagen sin på den kriminaliteten som organiserte kriminelle gjør men mulig jeg misforstår spørsmålet i tråden
Vis hele sitatet...
Like patetisk alt sammen.
Søppelfolk.
Tja, vet ikke om jeg helt forstår greia her TS?

Hvis jeg forstår deg riktig så vil du høre om storfiskene, mafia osv... Du kommer i så fall ikke til å få noen gode (ekte) svar på det her inne. Folka som aktivt jobber med store kvanta dop og våpen sitter ikke og skriver åpent på internett! For å si det sånn, det greiene vi holdt på med var ikke spesielt glamorøst. Er ikke kriminell i det hele tatt lenger og er glad for det. Allikevel, kan aldri si jeg har vært særlig redd for politiet i Norge. Plagde meg mye da jeg var mindreårig men i dag er det cool.

Hvis du vil vite mer om de værste folka burde du sjekke på YouTube: Mocro mafia og Ridouan Taghi (Nederland/Belgia). Ndrangheta fra sør-Italia. Fransk maffia (dokument utifrån)

Skulle du være enda mer nysgjerrig får du ta deg en tur til f.eks Napoli, Rotterdam, Lisboa eller Ceuta, gå ut i visse nabolag der og bli kjent med folk; det er en måte å lære om sånt... ikke at jeg egentlig anbefaler det. Vær forberedt på å spandere et par pils på de lokale dopselgerne så får du fortere en fot innafor, om de tilbyr deg en smaksprøve bør du ikke takke nei. Bruk sunn fornuft, ikke vær for nysgjerrig, bare observer! Er en grunn til at jeg ikke foreslår Caracas eller St. Louis her. Ikke gå alene

Det Krystallkongen har skrevet går jeg god for, minner meg om hvordan vi var for 10ish år siden.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var ikke gateran jeg mente men burde kanskje presisert det. Nokas, bankran, pengeautomat
En voldtektsmann har ikke leve en kriminell livsstil med mindre han er serieovergriper og systematisk gått fram for å bruke hverdagen sin på den kriminaliteten som organiserte kriminelle gjør men mulig jeg misforstår spørsmålet i tråden
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ingen som påstår voldtekt er ærefullt eller gangsta. Småran på benser'n er heller ikke det for alle vet at det ikke er mye kontanter å hente lenger på sånne ting
Vis hele sitatet...

Driver man med kriminalitet, da ran, torpedovirksomhet, organisert kriminalitet og vold, og har drevet med det over mange år vil man i nesten alle tilfeller ha gjort noe som på ingen måte kvalifiserer som gangster. I det formatet TS virker til å mene det.
En gangster er vel en som driver med organisert kriminalitet for/som del av en gjeng.
Norge med unntak av storbyene er ikke preget av gjenger på samme måte som f.eks USA. Eller Mexico. Folk kjører mye mindre allianser, gjerne der det ene leddet ikke kjenner neste ledd osv.

Tung kriminalitet er rett og slett ofte stygg og overhodet ikke slik man har inntrykk av via. filmer og til dels media. Det er som regel stygge, skitne greier med mindre det er en ordentlig sammenskrudd kriminell organisasjon. Typ profesjonelle kriminelle som kjører low key og har alt på det rene.

Det er en livsstil preget av usikkerhet, manipulering, øye for øye, gjerne rus og dermed ekstra idiotiske og onde handlinger.

Kriminalitet er ikke ærefullt.

Og gir du mye bank får du garantert også mye bank. Er det ""gangster"" å bli jult opp? Eller trua til du griner/pisser på deg eller BLIR pissa på??
Og filmet, der du griner og blir bokstavelig talt urinert på, uten at du kan gjøre noe pga. de par pistolene som pekes mot deg bak kameraet, før det legges ut på nettet så du skal ydmykes.
Dette har jo skjedd i Norden. Flere ganger tror jeg?

------

Jeg skjønner hvorfor kriminalitet er så fascinerende for folk som ser på utenfra, men er du oppi det er det, oftere enn ikke, skittent, messy, lojalitet som vender på en femøring, masse løgn osv.

Det er ikke som i filmene!

På samme måte som krig sikkert er rent skjært helvete, alltid, i virkeligheten, men flott, forlokkende og """"ærefullt"""" i Hollywoodfilmene.
"Den helten der kunne vært meg!" Tenkte han inni seg med en følelse av ærefrykt mens han trøkket kjeften full av ostepopp og stappet hånda ned i joggebuksa og klødde seg på ballene.
Sist endret av krystallkongen; 15. februar 2022 kl. 02:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.