Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 6413
Anonym bruker
"Stinn Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
Finnes det noen form for ‘halveringstid-kalkulator’ for drugs online?

Det jeg vil frem til da er f.eks at du plotter inn la oss si 50mg Oxynorm i en kolonne, etterfulgt av dato og tidspukt ved inntak.

Da vil denne kalkulatoren enkelt vise deg når det valgte rusmiddelet skal være ute av kroppen din.

Eller det jeg som suger i å google eller bare rett og slett er på villspor?
Vet ikke om en egen kalkulator, men Felleskatalogen på nett oppgir halveringstiden hvis du sjekker
de du er interessert i. F.eks. har det dette å si om Oxynorm : Halveringstid: Ca. 3 timer. Plasmaclearance 0,8 ml/minutt.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vet ikke om en egen kalkulator, men Felleskatalogen på nett oppgir halveringstiden hvis du sjekker
de du er interessert i. F.eks. har det dette å si om Oxynorm : Halveringstid: Ca. 3 timer. Plasmaclearance 0,8 ml/minutt.
Vis hele sitatet...
Vindaloo! Fant denne kalkulatoren på nettet nå. Denne viser da etter jeg tok utgangspunkt i 45mg Sobril med en halveringstid på 15 timer. Kan dette stemme da? Kan jeg avlegge en ren urinprøve etter bare la oss si, tja for å være sikker: 4-5 dager?


Sist endret av random119432; 3. oktober 2021 kl. 05:55.
OxyNorm vil vanligvis kunne spores i urin i 2-4 dager.

Oxazepam (Alopam, Sobril):
I blod 1-2 døgn. I urin: 1-5 døgn

Ikke ta mitt ord som noen garanti.
Sist endret av vindaloo; 3. oktober 2021 kl. 05:55.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
OxyNorm vil vanligvis kunne spores i urin i 2-4 dager.

Oxazepam (Alopam, Sobril):
I blod 1-2 døgn. I urin: 1-5 døgn

Ikke ta mitt ord som noen garanti.
Vis hele sitatet...
Men iflg kalkulatoren vil et enkelt inntakt på 45mg sobril være ute av kroppen innen 3.8 dager. Og jeg legger alltid på 3 dager, så sier 6.8t før jeg er "clean"

Og igjen iflg denne testen på Pregabalin/Lyrica med et enkelt inntak på 2500mg og en halveringstid på 7,1, så blir tabellen som følger:

[url=https://imma.gr/106894x81150][/url


DVS iflg kalkisen her sitter jeg igjen med 3,91mg på dag 6/7.

Correct me if i am wrong!
Sist endret av random119432; 3. oktober 2021 kl. 06:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Halveringstid kan enkelt regnes ut
0,5*(x/y)

Der x = tid etter inntak og y = halveringstiden i f.eks timer

f.eks fra Oxynorm som altså har en halveringstid på 3 timer, sett at det er 6 timer siden inntak
0,5*(6/3) = 25% igjen
Sitat av Gloss Vis innlegg
Halveringstid kan enkelt regnes ut
0,5*(x/y)

Der x = tid etter inntak og y = halveringstiden i f.eks timer

f.eks fra Oxynorm som altså har en halveringstid på 3 timer, sett at det er 6 timer siden inntak
0,5*(6/3) = 25% igjen
Vis hele sitatet...
Sikker på at det ikke er potens istedenfor multiplikasjon?
Sitat av Gloss Vis innlegg
Halveringstid kan enkelt regnes ut
0,5*(x/y)

Der x = tid etter inntak og y = halveringstiden i f.eks timer

f.eks fra Oxynorm som altså har en halveringstid på 3 timer, sett at det er 6 timer siden inntak
0,5*(6/3) = 25% igjen
Vis hele sitatet...
Ja, jeg forstår hvordan en halveringstid regnes ut. Spørsmålet mitt var om det fantes en enkel kalkulator online der du bare taster inn antall mg, halveringstiden, tidspunkt og dato….

Noen som kan se på vedlagte bilder lengre opp om det ser nogenlunde riktig ut?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Sikker på at det ikke er potens istedenfor multiplikasjon?
Vis hele sitatet...
Jo selvfølgelig
takk for at du rettet opp

Sitat av supersoda Vis innlegg
Ja, jeg forstår hvordan en halveringstid regnes ut. Spørsmålet mitt var om det fantes en enkel kalkulator online der du bare taster inn antall mg, halveringstiden, tidspunkt og dato….

Noen som kan se på vedlagte bilder lengre opp om det ser nogenlunde riktig ut?
Vis hele sitatet...
Syntes det virker mye enklere å bare regne det ut jeg
Skrives selvfølgelig mer korrekt slik
Sist endret av Gloss; 3. oktober 2021 kl. 13:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.