Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3482
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Halla. Dama har maset om en såkalt løftering i ett års tid og vi har vert sammen i 3 år i juli, tenkte å poppe molly på 3-årsdagen vår og gi henne en sånn løftering før jeg frir til hu (litt tidlig og passer ikke helt med livssituasjonene våre yet). Vet hu kommer til å grine av glede så tenkte jeg, hvor rått hadde det ikke vert å overlevert den til hu midt i en mollytur? Eller burde jeg gi den edru? Er jo for og imot her men hva tenker dere? Ville det blitt en suksess tro?


Og dere som sier st det er bortkastede penger eller kjøpt en forlovelsesring trenger ikke bidra, er ikke det jeg spør om i det hele tatt
Do it, hadde vært noe dere begge kunne sett tilbake på når dere er eldre
Synes det høres utrolig teit ut jeg. Men tipper jeg er en del eldre enn deg. Slike øyeblikk bør du være edru. Skal du gi henne en ring mens du gnisser tenner og øya dine er helt svarte?
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Synes det høres utrolig teit ut jeg. Men tipper jeg er en del eldre enn deg. Slike øyeblikk bør du være edru. Skal du gi henne en ring mens du gnisser tenner og øya dine er helt svarte?
Vis hele sitatet...
Jeg er nok yngre enn deg er du eldre enn TS å jeg sier meg helt enig i det du sier, pluss man er ikke kjent for å ha den beste vurderingsevnen når man er på slike stoffer. Hadde vært litt kleint om det ikke vart "slike følelser" dagen etterpå. Tror nok den beste dagen å gjøre dette på er en edru dag dere begge husker bra
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fri til henne dagen FØR dere tar MDMA! Da blir trippen ekstra digg!

Jeg er en av de som har fått noe ala forlovelsesring (bare at det var smykke) under en lang speech på oppturen. Det ble rett og slett for mye.. Endte med at «kan vi ta det her senere?» etterfulgt av at jeg dro hjem tidig..
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei... Gjør det edru..
Hadde denne tråden eksempelvis oppstått 7 år tidligere (kanskje den gjorde det i et parallelt univers om du tror på multiversteorien) så ville jeg nok tenkt at dette hadde vært det mest romantiske, ever og jeg hadde oppfatta disse svarene som unødvendig tørpinn-aktige. Jeg har blitt eldre jeg også og tanken er god den, men ta det der edru. ta heller og gjør en skikkelig greie ut av det i etterkant, en MA-trip for å feire ett frieri derimot, må virkelig være noe for seg selv! MDMA er ikke akkurat kjent for å gjøre deg til en rasjonalist med treffsikker dømmekraft, og jeg kan vel ikke tenke meg noe kleinere enn å komme ned og oppdage at du har sagt ja til et frieri du ikke _egentlig_ ba om, selvom sketchepotensiale er stort. Det den anonyme over her skisserer f.eks tenker jeg ville ha vært ganske symptomatisk for et MA-frieri, det skapte i hvert fall ganske troverdige bilder i mitt hode på hvordan enn sånn situasjon ville ha utarta seg IRL.

Nå er jeg ikke helt sikker på hva en løftering er (note to self, google) men håper det ordner seg, å ta MA med den man elsker skal være ganske god terapi sier alle jeg kjenner dette måtte angå!
Nei, vil si at slike store hendelser bør skje i edru tilstand. Egentlig rimelig jalla opplegg å gjøre dette på Molly imho.
Støtter forslaget om å gi ring FØR molly turen vil tro dette blir å prege dere under trippen uansett, i positiv retning ofc

Kos dere
Sist endret av Heimdall-; 1. juli 2021 kl. 13:51.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fridde selv til dama under en molly-trip. Gikk forsåvidt greit, men føler i ettertid at jeg har "kastet bort" et viktig øyeblikk, og at jeg burde tatt det litt mer alvorlig og fri i mer edruelige omstendigheter.

Å fri før dere tar molly er en mye bedre idè.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
fri dagen derpå
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville ikke hatt problemer med å gi dama en løftering på MDMA, men heller kanskje blitt nysgjerrig på hva hun skulle bruke den til.



Forforlovelse høres som noe importert fjas fra sølvindustrien, tilsvarende den svindelen diamantringer er. Hvorfor involvere så masse dyre ting i følelseslivet?
Blir en fin historie å fortelle barnebarna ❤️
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det bare på molly du tør å vise følelser? (isf get help) Hvis ikke så ser jeg ikke noen grunn til at det her er en god ide! Hadde typen min gjort noe sånt hadde jeg revurdert hele han. En ring er for å vise seriøsitet og hvis du tar så lett på det at du vil gi den rusa så hadde jeg klart meg bedre uten både deg og ringen!
Sitat av *pi Vis innlegg
Blir en fin historie å fortelle barnebarna ❤️
Vis hele sitatet...


Haha, når det er sagt, de bestemor og bestefartypene vi har i dag er jo en utdøende rase, så jeg er faktisk helt genuint nysgjerrig på hva en millenial som meg kommer til å bringe videre.
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Haha, når det er sagt, de bestemor og bestefartypene vi har i dag er jo en utdøende rase, så jeg er faktisk helt genuint nysgjerrig på hva en millenial som meg kommer til å bringe videre.
Vis hele sitatet...
Kan vel tenkes besteforeldrene våre også har vært ute noen vinternetter som de ikke forteller oss om...
Sitat av *pi Vis innlegg
Kan vel tenkes besteforeldrene våre også har vært ute noen vinternetter som de ikke forteller oss om...
Vis hele sitatet...


Det kan jeg garantere deg, i hvert fall mine. Min bestefar er mildt sagt en elendig pedagog så samtlige kom som perler på en snor i ung alder, til meg og broderns blandede fryd og avsky.

Men tradisjonelt sett er det som vi begge antagelig ser for oss, det jeg kanskje heller stusser litt på er hvordan vi blir gamle. Dette er en avsporing fra tråden så klart men jeg føler liksom boomergenerasjonen er de siste "gamle gamle". Klart yngre generasjoner blir voksne og etablerer seg og alt det der, men jeg føler vi er bedre på å ta vare på ungdomen vår enn det de var. Kanskje det er så enkelt som at å spille Super Mario 64 på emulator for å mimre tilbake til barndomen ser litt bedre ut estetisk sett enn å kaste på stikka i en alder av 70. Ikke for det, jeg hadde ledd godt!
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
Do it, hadde vært noe dere begge kunne sett tilbake på når dere er eldre
Vis hele sitatet...
Ja med skam for han og gremmelse for henne! En historie hun kunne ledd av med venninner den dagen hun fikk seg ny type og tenkte det var godt hun ble kvitt han klovnen som fridde* på emma

Hvis emma er stort for dere ta det heller på bursdag, nyttårsaften og feststemte anledninger men hold denne anledningen romantisk og seriøs!

*Jeg vet du sa du ikke skal fri, men en løftering er samme beskjeden om at man lover å satse alt på forholdet.
Det lønner seg aldri å bygge et forhold rundt rus på noen som helst måte. Det er utallige grunner til det. Vil du høre de kan jeg komme tilbake og pepre tråden med en doktorgradsavhandling, men det tviler jeg på at dere vil.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor gamle er dere? Er ikke løftering noe man gir fordi man har vært utro, fått ny sjanse og trenger lenger tid til å spare 50.000 til en ordentlig forlovelsesring?
Hvis hun har mast om den ringen burde du tenke over hva den symboliserer for henne og gi henne det.
Anyways er enig resten at det er en dårlig og useriøs idé å gjøre på molly
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Blir å gi henne ringen først forså å ta emma senere for å «feire». Og nei. Jeg må ikke ta mdma i d hele tatt for å tørre å gi den til hu, handlet bare om at vi er ganske ekstreme sammen og gjør mye crazy, så hadde ikke sjokket noen Å gjøre det, men etter å ha lest her som dere sier at man blir tullete og skifter ofte tema og blabla på MA, så er det best å ta det edru ja, for å forevige øyeblikket.
Skal gi en update her etter jeg har overlevert den og se om det ble noe suksess
Takker for å rette mindsettet mitt!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blir å gi henne ringen først forså å ta emma senere for å «feire». Og nei. Jeg må ikke ta mdma i d hele tatt for å tørre å gi den til hu, handlet bare om at vi er ganske ekstreme sammen og gjør mye crazy, så hadde ikke sjokket noen Å gjøre det, men etter å ha lest her som dere sier at man blir tullete og skifter ofte tema og blabla på MA, så er det best å ta det edru ja, for å forevige øyeblikket.
Skal gi en update her etter jeg har overlevert den og se om det ble noe suksess
Takker for å rette mindsettet mitt!
Vis hele sitatet...
Hørtes lurest ut, kompis. Masse lykke til!
Med fare for å høres eldgammel ut. Løftering? Really? Ok jeg har til sist akseptert at høsten bringer litt tøys og tull med seg i form av knask eller knep. Men en løftering/promise ring det høres ut som noe dere tar direkte og rett ut fra hollywood. Vi har jo en god, gammel og veletablert tradisjon her hjemme kalt forlovelse, inkl forlovelsesring. Hva du/dere gjør ut av en forlovelse er opp til dere. Noen er håndfaste og fastsetter dato for bryllup, mange ser på forlovelse som et løfte om at de skal satse på forholdet, et bevis på at de er seriøse og ønsker seg giftemål, men velger likevel å ha åpen dato for bryllupet.

Hva er en forlovelse?

https://snl.no/forlovelse
https://no.wikipedia.org/wiki/Forlovelse
https://www.dagbladet.no/tema/hva-be...velse/62850237
https://www.skikkogbruk.no/single-post/forlovelse
Sist endret av _abc_; 2. juli 2021 kl. 09:40.
Jeg stemmer for!

Det du kan gjøre, er å si at du har tenkt gjennom det, og konkludert med at du må gjøre det edru.

Men samtidig har du lyst til å gi henne den mest intense lykkerusen hun har opplevd i sitt liv, så du kjøret et kompromiss det du forteller det på molly, realiserer det formelt, dagen derpå.

Ser ingen grunn til at noen her skal forstå damer og det å være en god kjæreste bedre enn meg, så du blr absolutt overse alt som er sagt her og følge oppskriften til DrLove. Dette her høster du lett en trekant av, down the road.

Bare husk å film, så du har noe snacks til barnebarna.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Synes det høres utrolig teit ut jeg. Men tipper jeg er en del eldre enn deg. Slike øyeblikk bør du være edru. Skal du gi henne en ring mens du gnisser tenner og øya dine er helt svarte?
Vis hele sitatet...
Hvis de tar det rolig med 0,1 eller mindre hver bør de jo være godt nok plantet i virkeligheten til at det ikke blir så teit og jalla som folk her sier.

Om de peiser på med 0,25 er jeg enig i at det nok blir forvirrende og teit.
Sist endret av krystallkongen; 2. juli 2021 kl. 11:16.