Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 13969
Fikk sjokk da jeg var og skulle kjøpe sprøyter idag da farmasøyten min sa at nå har det blitt gratis, gikk med henne til disken og der hadde dem ferdig pakka utstyrspakker med 5x2ml pumper 5x16/13 nåler og 5 vipes. kunne få to pakker. Når ble dette innført egentlig?
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De burde innført panteordning på sprøyter også. Så blir vi bukt med problemet med oslo overfylt av sprøyter, i tillegg til at de narkomane får seg en slant og noe annet å gjøre..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De burde innført panteordning på sprøyter også. Så blir vi bukt med problemet med oslo overfylt av sprøyter, i tillegg til at de narkomane får seg en slant og noe annet å gjøre..
Vis hele sitatet...
Ja, eller hva med at for å hente gratis brukerutstyr flere ganger så kreves det at du tar med det brukte for å få nytt? Idk.. bare en tanke
▼ ... over et år senere ... ▼
De fleste byer har jo nå sprøyterom. Og der får du gratis brukerutstyr. Du får tildelt en puck, hvor du putter de gamle nålene. Når den er full, bare bytter du den inn. Og du får da nytt utstyr. Er genialt. Da slipper man å bruke penger på det, det blir mindre deling av sprøyter. Og det reduserer forsøplingen av brukt brukerutstyr. De er veldig kule de som jobber der og. Har taushetsplikt, og du får ingen ubehagelige spørsmål��
Utrolig tullete spørsmål fra min side da 1 års forbruk koster under 100 lappen for min del. (65 kr for 100 sprøyter eller noe) Er de sprøyteromma kun forbehold de som tar hasjsprøyter eller kan også brukere av AAS benytte seg av disse? Jeg kommer aldri til å gjøre det, men det hadde vært lættis å sett en fin 50-50 fordeling av de som injiserer testosteron, og de som injiserer heroin

På en annen side. Har man råd til dop har man iallefall råd til brukerutstyr.
Sist endret av Superspurv; 9. juli 2021 kl. 12:06.
Sitat av Wilhelmina39 Vis innlegg
De fleste byer har jo nå sprøyterom. Og der får du gratis brukerutstyr. Du får tildelt en puck, hvor du putter de gamle nålene. Når den er full, bare bytter du den inn. Og du får da nytt utstyr. Er genialt. Da slipper man å bruke penger på det, det blir mindre deling av sprøyter. Og det reduserer forsøplingen av brukt brukerutstyr. De er veldig kule de som jobber der og. Har taushetsplikt, og du får ingen ubehagelige spørsmål��
Vis hele sitatet...


De fleste byer har definitvt ikke det, og man blir etterlatt helt for seg selv og sin tragedie.

De fleste store byer, kanskje. Men nå er Norge mye større enn Oslo, Kristiansand, Bergen og Trondheim. Virker virkelig som at folk fra de fire byene der er veldig blind til både at det finnes enda flere mennesker utenfor de byene enn innenfor, og hvordan de andre menneskene og plassene fungerer.
Gjelder dette hele landet?
Serr ??

Er dette en relativt liten by/plass, eller - og kan du evt. nevne apotek-kjeden ? (Spør bare om ish-størrelse på byen altså)

Jeg kommer opprinnelig fra småplasser i Nord, der stigmaen er så jævlig at folka heller banker i seg gamle nåler enn å kjøpe nye, og jeg har mistet for mange venner av nåle-gjenbruk, så jeg hååååper dette er reelt over hele landet...

Helt serr, siste kompis som strøk med av brukt nål var 10 år yngre enn meg - så forbanna undøvendig, så om dette stemmer er det pokker meg et poeng i skadereduksjonens ånd, og ikke bare et pent ord lengre <3

Greit nok med store byer, men til og med bygder på 500 stk har en og anna iv-bruker, erfaring...