Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 4585
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Dette er noe som skjedde idag. Ganske lang historie men kort fortalt skulle jeg å en venn kjøpe alkohol av noen jeg har kjøpt av før, for 1300kr. Folkene som skulle kjøpe dro en annen utvei å greide å lure med seg pengene. De sa etterpå at de mistet pengene som er bullshit

Dette var kontanter så blir litt vanskelig, men er det noe jeg får gjort i denne situasjonen? Hjelper det å blande inn politiet, da de selger til mindreårige og har dop hjemme, de var beruset når dette skjedde. (Om det hjelper mtp politi)

Er det noen måter man ikke får blandet inn foreldre? Siden jeg er 15.

Får ikke kontakt med de som skulle kjøpe

Får jeg gjort noe?
Nei du får ikke hjort noe dessverre og det er bare fucka å sladre på de til politiet om andre ting du må nok prøve igjen med noen som er mere til å stole på, Eventuelt dele opp kjøpet i mindre summer om gangen eller hvis det er helt krise får du prøve å stjele.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blander du inn politiet så ber du om juling. Ta det som en lærepenge
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei det er ingenting å få gjort. Harde lærepenger må man regne med når man driver med shady ting og har med shady folk å gjøre. Aldri stol på noen når det kommer til penger.

Som mindreårige er dere i en utsatt posisjon lett å misbruke, og den som har fått nok tillitt av deg til at du gir han penger han kan gå vekk med er i en maktposisjon han enkelt kan utnytte hvis han vil.


Politiet kan ikke gjøre noe som gjør at dere får igjen pengene, men de kan fortelle gutta at de vet at de kjøper alkohol til mindreårige så de skjønner at dere tysta på dem og da har dere plutselig problemer mye større og verre enn å miste 1300 kr.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Herregud. Karen er 15. Er ikke nødvendigvis ett hardbarka kriminelt miljø han henger i. Vil tro at de fleste 20 åringer ikke vil ha politiet på baken for kjøp av alkohol til mindreårige. De har stjålet, da hadde jeg trua tilbake.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Herregud. Karen er 15. Er ikke nødvendigvis ett hardbarka kriminelt miljø han henger i. Vil tro at de fleste 20 åringer ikke vil ha politiet på baken for kjøp av alkohol til mindreårige. De har stjålet, da hadde jeg trua tilbake.
Vis hele sitatet...
Du tenker at en 15 åring som lurer på om politiet kan hjelpe han fordi to voksne menn ikke kjøpte avtalte ulovlige varer for han, er i noe posisjon til å komme noe vei med trusler ovenfor de to voksne shady typene?
De vil bare le av han eller true tilbake. Hvem tror du vinner eller trekker seg da? Tipper ts ikke akuratt er klar for å klippe fingra av folk og få 7 års fengsel for 1300 kr eller har styrke og støtte rundt seg til å kidnappe og binde fast eller banke dritten ut av to voksne karer. Og skulle det skjedd så avler det mer vold tilbake igjen mot ungguttene bare så........

Å true med å gå til politiet er ikke noe skremsel for to som angivelig skulle kjøpe alkohol til mindreårige. Det fins ikke noe bevis på at de faktisk gjorde noe straffbart, de kjøpte jo ikke alkoholen til ungene så meldinger om avtalen er ikke nok. Det fins heller ikke noe bevis på at de stjal pengene, hvis det er vipps kan de like gjerne påstå at det var penger de skyldte og ga dem frivillig.

Noen lekser må man bare svelge.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du tenker at en 15 åring som lurer på om politiet kan hjelpe han fordi to voksne menn ikke kjøpte avtalte ulovlige varer for han, er i noe posisjon til å komme noe vei med trusler ovenfor de to voksne shady typene?
De vil bare le av han eller true tilbake. Hvem tror du vinner eller trekker seg da? Tipper ts ikke akuratt er klar for å klippe fingra av folk og få 7 års fengsel for 1300 kr eller har styrke og støtte rundt seg til å kidnappe og binde fast eller banke dritten ut av to voksne karer. Og skulle det skjedd så avler det mer vold tilbake igjen mot ungguttene bare så........

Å true med å gå til politiet er ikke noe skremsel for to som angivelig skulle kjøpe alkohol til mindreårige. Det fins ikke noe bevis på at de faktisk gjorde noe straffbart, de kjøpte jo ikke alkoholen til ungene så meldinger om avtalen er ikke nok. Det fins heller ikke noe bevis på at de stjal pengene, hvis det er vipps kan de like gjerne påstå at det var penger de skyldte og ga dem frivillig.

Noen lekser må man bare svelge.
Vis hele sitatet...
Ikke fortell meg at noen på 20 kan kalles voksne. Skal si meg enig om personene det handler om er i 30 års alderen, og sitter hjemme med leiligheten full av knark. Men er såpass sjeldent at noen i den klassen kjøper alkohol til 15 åringer at jeg tviler sterkt. Personlig så hadde jeg vurdert å betale tilbake pengene om jeg var i 20 årene, typ 19-21 og noen truet med politiet. Men dette er bare meg og mitt synspunkt. Denne vurderingen må jo han selv ta.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke fortell meg at noen på 20 kan kalles voksne. Skal si meg enig om personene det handler om er i 30 års alderen, og sitter hjemme med leiligheten full av knark. Men er såpass sjeldent at noen i den klassen kjøper alkohol til 15 åringer at jeg tviler sterkt. Personlig så hadde jeg vurdert å betale tilbake pengene om jeg var i 20 årene, typ 19-21 og noen truet med politiet. Men dette er bare meg og mitt synspunkt. Denne vurderingen må jo han selv ta.
Vis hele sitatet...
En 20 åring er uansett overlegen en 15 åring og når de først bare stikker med pengene er det fordi de ikke har respekt for 15 åringene og vet at de ikke kan gjøre en dritt med det. Okei du hadde vurdert å gi pengene tilbake om du ble truet med politiet, men da vet du ikke hvordan politiet jobber og hva som kreves for domfellelse. Når man vet det så hadde jeg sagt om det var jeg som ble trua "Okei bare anmeld haha de har ikke noe bevis mot meg dumme unge". Beviskrav er strenge og det er ikke sikkert politiet engang hadde giddet å følge opp anmeldelsen eller tipset.
Ingen liker tystere så man ligger dårlig an om man tyster ut andre som fra før av ikke har respekt for deg. Da koster det dem ikke en kalori å få noen ukjente gjerningsmenn til å knekke armen hans på vei hjem fra skolen en dag.
Politiet kommer sannsynligvis til å spørre hvorfor du ga vedkommende penger og når du svarer at det var for at vedkommende skulle lange alkohol til deg så kan det godt hende saken stopper der. Siden du forsøkte å erverve alkohol og du er umyndig.

Det er ikke fasiten, bare en tanke.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En 20 åring er uansett overlegen en 15 åring og når de først bare stikker med pengene er det fordi de ikke har respekt for 15 åringene og vet at de ikke kan gjøre en dritt med det. Okei du hadde vurdert å gi pengene tilbake om du ble truet med politiet, men da vet du ikke hvordan politiet jobber og hva som kreves for domfellelse. Når man vet det så hadde jeg sagt om det var jeg som ble trua "Okei bare anmeld haha de har ikke noe bevis mot meg dumme unge". Beviskrav er strenge og det er ikke sikkert politiet engang hadde giddet å følge opp anmeldelsen eller tipset.
Ingen liker tystere så man ligger dårlig an om man tyster ut andre som fra før av ikke har respekt for deg. Da koster det dem ikke en kalori å få noen ukjente gjerningsmenn til å knekke armen hans på vei hjem fra skolen en dag.
Vis hele sitatet...
Tror du nødvendigvis 20 åringen vet hva som kreves for domfellelse? Er lov å dra en spansk en og håpe på det beste. Er sånn både folk i politiet, ungdomssarbeidere osv arbeider. Da tenker jeg ungdommen og bør få prøve seg. Og som sagt, så spørs det hvem det er snakk om. Ja, hadde nok vært litt skeptisk ettersom det er nevnt knark hjemme hos den voksne personen. Men alikevel, noe å vurdere.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jerna Vis innlegg
Politiet kommer sannsynligvis til å spørre hvorfor du ga vedkommende penger og når du svarer at det var for at vedkommende skulle lange alkohol til deg så kan det godt hende saken stopper der. Siden du forsøkte å erverve alkohol og du er umyndig.

Det er ikke fasiten, bare en tanke.
Vis hele sitatet...
Det er altså bare den som selger/skaffer alkohol til den mindreårige, som kan straffes.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er altså bare den som selger/skaffer alkohol til den mindreårige, som kan straffes.
Vis hele sitatet...
Vet du hva straffen er?

En flaske vodka koster jo under 500kr, så det er bra fortjeneste: 800 kr rett i lomma. Skal vel gjørra det ett pr gange før blå bryr seg.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet du hva straffen er?

En flaske vodka koster jo under 500kr, så det er bra fortjeneste: 800 kr rett i lomma. Skal vel gjørra det ett pr gange før blå bryr seg.
Vis hele sitatet...
Haha joda, er rimelig sikker på at politiet ikke vil ha kapasitet til å gjøre noenting med dette. Litt avhengig av hvordan man spinner det da, men ja. Om en sier at leiligheten hans er full med knark, og at han regelmessig selger alkohol til ungdom, så vil de nok få fingen ut.

Men igjen. Jeg kommer bare med eksempel på hva som KAN gjøres. Om det er smart eller ei, er en vurdering for TS å ta.
Tror nok du skal ta lærepengen din og la det gå gutt

I beste fall fucker du dagen for kara som skulle handle for deg, og risikerer juling i ettertid.

De pengene kan du se langt etter uansett hva du velger å gjøre. Politiet blir ikke å fungere som din personlige pengeinnkrever uansett.

Tror nok politiet tar en tlf hjem til mor og far også når de får snuten i hva dere prøvde på uansett, med god grunn.

Vær glad du ikke ga bort mer penger, og lær av dette er du med på leken får du tåle steken!
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta lærdom av det, men du og gjengen kan jo hevne det og markere ovenfor de taperene som stjeler av 15åringer at det gjør de ikke med dere. Isåfall siste gangen..
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror du nødvendigvis 20 åringen vet hva som kreves for domfellelse? Er lov å dra en spansk en og håpe på det beste. Er sånn både folk i politiet, ungdomssarbeidere osv arbeider. Da tenker jeg ungdommen og bør få prøve seg. Og som sagt, så spørs det hvem det er snakk om. Ja, hadde nok vært litt skeptisk ettersom det er nevnt knark hjemme hos den voksne personen. Men alikevel, noe å vurdere.
Vis hele sitatet...
Kan hende en vanlig 20 åring ikke vet hva som kreves for domfellelse og blir skremt av tanken på onkel, men man kan anta at noen som er kriminelle har en viss peiling på hvordan politiet jobber og hva man kan slippe unna med og ikke og når de allerede er i rusmiljøet kan det si noe om holdningen dems til tystere og vold også. Jeg syns det er uforsvarlig å råde en 15 åring uten kriminelt nettverk til å få mer problemer med sånne folk men du har rett i at det er en vurdering han får ta selv.
Som 15åring vil jeg tro de fleste som sier ja til å kjøpe for deg, kun vil ha pengene dine.

Er du kjip nok til å kjøpe alko til en 15åring er du sannsyby kjip nok til å bøffel pengene hans også.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan hende en vanlig 20 åring ikke vet hva som kreves for domfellelse og blir skremt av tanken på onkel, men man kan anta at noen som er kriminelle har en viss peiling på hvordan politiet jobber og hva man kan slippe unna med og ikke og når de allerede er i rusmiljøet kan det si noe om holdningen dems til tystere og vold også. Jeg syns det er uforsvarlig å råde en 15 åring uten kriminelt nettverk til å få mer problemer med sånne folk men du har rett i at det er en vurdering han får ta selv.
Vis hele sitatet...
Jeg råder som sagt ikke til noenting. Jeg vet at hadde det vært meg som 15, med noen av de idiotene i 20 årene som jeg var med. Så hadde jeg fint fått pengene tilbake med å dra en spansk en. Det betyr derimot ikke at de TS henger med er like blåste i hue. Opp til han som sagt.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Herregud. Karen er 15. Er ikke nødvendigvis ett hardbarka kriminelt miljø han henger i. Vil tro at de fleste 20 åringer ikke vil ha politiet på baken for kjøp av alkohol til mindreårige. De har stjålet, da hadde jeg trua tilbake.
Vis hele sitatet...
De har stjålet mye fra folk ikke bare meg, blant annet dealere, jævla luringer
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De har stjålet mye fra folk ikke bare meg, blant annet dealere, jævla luringer
Vis hele sitatet...
Du er 15 (OG NAIV). La det gå og lær fra dette istedenfor å være en snitch - snitches get stitches.
Fuck Mr. Plod!
Det er 2 ting jeg hater.

Å bli svindlet (ja det suger, men hey no biggie)

Nr.2 Folk som snitcher! Hvis du velger å snitche TS så mister du mye mere enn de pengene
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan hende en vanlig 20 åring ikke vet hva som kreves for domfellelse og blir skremt av tanken på onkel, men man kan anta at noen som er kriminelle har en viss peiling på hvordan politiet jobber og hva man kan slippe unna med og ikke og når de allerede er i rusmiljøet kan det si noe om holdningen dems til tystere og vold også. Jeg syns det er uforsvarlig å råde en 15 åring uten kriminelt nettverk til å få mer problemer med sånne folk men du har rett i at det er en vurdering han får ta selv.
Vis hele sitatet...
Ja, de folka har hatt mye styr med politiet igjennom årene så tror de egentlig gir faen om jeg ringer politiet på dem. Men alt i alt gir de faen i alt og alle.
Fikk snakket med en langer å han fortalte at han ene hadde stjelt noen gram molly fra han så han skulle se hva han fikk gjort med saken.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Det er 2 ting jeg hater.

Å bli svindlet (ja det suger, men hey no biggie)

Nr.2 Folk som snitcher! Hvis du velger å snitche TS så mister du mye mere enn de pengene
Vis hele sitatet...
Ja er bare kjipt å bli svindlet haha. Får vel ikke gjort så mye med det.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du er 15 (OG NAIV). La det gå og lær fra dette istedenfor å være en snitch - snitches get stitches.
Vis hele sitatet...
Sant nok. skal ikke ringe politiet på dem. Ville bare høre om noen hadde noe erfaring med det
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, de folka har hatt mye styr med politiet igjennom årene så tror de egentlig gir faen om jeg ringer politiet på dem. Men alt i alt gir de faen i alt og alle.
Fikk snakket med en langer å han fortalte at han ene hadde stjelt noen gram molly fra han så han skulle se hva han fikk gjort med saken.
Vis hele sitatet...
Der har du det
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sant nok. skal ikke ringe politiet på dem. Ville bare høre om noen hadde noe erfaring med det
Vis hele sitatet...
Jada du er ikke den første 15 åringen som blir hustla.
Når jeg var 15 stod jeg TO timer naiv i regn og drittvær å venta på en dealer jeg hadde betalt som bare skulle hente sakene. Han kom aldri tilbake for å si det sånn

Leksa er som jeg skrev lenger opp aldri stol på noen når det kommer til å gi fra deg penger
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De har stjålet mye fra folk ikke bare meg, blant annet dealere, jævla luringer
Vis hele sitatet...
Og allikevel ga du dem penger?
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Heimdall- Vis innlegg
Tror nok du skal ta lærepengen din og la det gå gutt

I beste fall fucker du dagen for kara som skulle handle for deg, og risikerer juling i ettertid.

De pengene kan du se langt etter uansett hva du velger å gjøre. Politiet blir ikke å fungere som din personlige pengeinnkrever uansett.

Tror nok politiet tar en tlf hjem til mor og far også når de får snuten i hva dere prøvde på uansett, med god grunn.

Vær glad du ikke ga bort mer penger, og lær av dette er du med på leken får du tåle steken!
Vis hele sitatet...
Jente* haha, ja skal være mer forsiktig med sånt
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Handler ikke så mye om det her, men han har blitt kvistukket et par ganger osv pga han holder på sånn her
Vis hele sitatet...
Igjen ikke stol på sånne folk med en krone. Det er eneste leksa di og hva du kan gjøre her.

Glem saken og ikke gi fra deg penger igjen
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Og allikevel ga du dem penger?
Vis hele sitatet...
Ja for jeg hadde kjent hun ene en stund, og de har fixa før til meg i mindre mengder, men ja fortsatt jævlig dumt å gi de penger
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Igjen ikke stol på sånne folk med en krone. Det er eneste leksa di og hva du kan gjøre her.

Glem saken og ikke gi fra deg penger igjen
Vis hele sitatet...
Har lært nå :P
Hvis du kjenner noen eldre og tøffe gutter så hadde jeg hørt om ikke de kunne hjulpet deg. Vil si meg sikker at det å blande inn politi vil bare gjøre vondt verre og at du ikke vil få tilbake pengene uansett.
Dårlig ide å prøve å ta hevn på de der. De gir tydeligvis helt faen i andre og mangler empati så hvis du fyrer opp til bråk kan du være sikker på å få det ti ganger sterkere tilbake
Du fikk en lærepenge og de fikk en mindre kunde. Pass på at ingen du kjenner kjøper fra de igjen, gi de et dårlig rykte. Du får ikke pengene igjen sannsynligvis. Ikke gidd politiet, du handlet ulovlig og der er det ingen lover som beskytter kjøper, det er risikoen du tar.
Vel, har vært borti at en 15 åring brukte alt av konf penger på to plater… sjokolade ������
Skriv det på veggen deres på Facebook. Så følger du opp med en melding til alle med samme etternavn på vennelisten deres.

Er du ikke venn med de på Facebook sender du bare melding til alle som har likt profilbilde deres.


Bøffer du 15 åringer må du forvente tjuvtriks tilbake.
Sist endret av vestlandslefse; 22. mai 2022 kl. 22:10.
Så mange grunner til å ikke blande inn snuten, men avhengig av hvor i landet så kan politiet være veldig interessert i det her. Siden det er snakk om mindreårige så akn de velge og kjøre hardt på, og hvis man blander inn litt langing til mindreårige og stoff, Hu hei da kan politiet virkelig slå til.

Men du får ikke igjen penga og hvis de finner ut det er deg så kan det bli ubehagelig.

Så for å summere opp, så kan du tipse onkel blå om at de langer til mindreårige, mest sannsynlig vil det bli lagt i mappa dems og glemt, men det kan hende de bestemmer seg for å besøke også. Tips gjerne på mail og glem mailen etterpå.