Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4327
På vei til arbeid (offshore) ble jeg testet for rus, slo ut på amf. Trodde jeg var "ren" innen den tid, men nei !!
Har noen vært borti lignende episode?
En advokat ville sannsynligvis fått testen erklært ugyldig pga. utførelse av testen (men resultatet stemmer jo, kommer meg ikke unna denne). Ringte arb.giver å fortalte om situasjonen men sa at dette var for meg helt uforståelig, ble IKKE bedt om å dra til lege for ny test samme dag.
Skal i møte med arb. giver rett over påske.
Hva bør/kan jeg gjøre for å renvaske meg?
Angrer som en hund, men desverre kan ikke tiden skrus tilbake.
Vel, innrøm alt legg deg flat og sats på at arbeidsgiver er snill, kanskje de har ett AKAN program som du kan følge for å beholde jobben, eller at du blir landsatt og må ta pisseprøver for å vise deg tilliten verdig.

Eller du får sparken...

Ljug, si at du ikke vet hva eller hvordan dette kunne oppstå, du var på en fest og noen må ha hatt noe i drinken din.

Det beste du kan håpe på er akan/pisseprøver.
Vet du om prøven blir sendt til analyse, eller om det er sticktest? Om det er sticktest vil de alltid ha en viss sjanse for falsk positiv så ville nekta blankt, og holdt meg nykter fremover, og du vil være good. Om de sendes til analyse ville jeg nok lagt meg flat å tatt konsekvensen av det, evt kontakta advokat
Dersom det kun er utført en stick eller en såkalt medisinsk urinprøve er prøven ikke juridisk gyldig.

Når du fikk positiv burde de med en gang sendt deg til lege eller tilsvarende for å ta blodprøve for å bekreftet prøven de tok. Det er en grunn til at politiet må gjøre dette for å ta førerkortet til folk.

Men viss du nå uansett har innrømmet bruk når du er i land blr du fortsette å være ærlig. Mest sannsynlig blir du tilbudt en form for AKAN program og du vil ikke få sparken. Men for å være på den sikre siden burde du kanskje ha med deg noen? Tillitsvalgt, advokat e.l?
Trådstarter
3 0
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Vet du om prøven blir sendt til analyse, eller om det er sticktest? Om det er sticktest vil de alltid ha en viss sjanse for falsk positiv så ville nekta blankt, og holdt meg nykter fremover, og du vil være good. Om de sendes til analyse ville jeg nok lagt meg flat å tatt konsekvensen av det, evt kontakta advokat
Vis hele sitatet...
Hei. Prøven var en såkalt Dræger spyttest som jeg måtte ha i munnen for så å sette denne i Dræger apparatet for analyse. Den var positiv på amf å det var resultatet, ble ikke snakk om blodprøve i det hele tatt.
For nysgjerrighet. Ble du testet på heliport på grunn av mistanke eller vart det stikkprøve ute på installasjon eller på heliport før utreise?
Sist endret av pjongo; 16. april 2022 kl. 14:33. Grunn: Skrivefeil
Trådstarter
3 0
Sitat av pjongo Vis innlegg
For nysgjerrighet. Ble du testet på heliport på grunn av mistanke eller vart det stikkprøve ute på installasjon eller på heliport før utreise?
Vis hele sitatet...
På heliport før utreise....
Sitat av 066066 Vis innlegg
På heliport før utreise....
Vis hele sitatet...
Hvor i landet var dette? Har aldri sett noe drug test på mine reiser
Sitat av 066066 Vis innlegg
Hei. Prøven var en såkalt Dræger spyttest som jeg måtte ha i munnen for så å sette denne i Dræger apparatet for analyse. Den var positiv på amf å det var resultatet, ble ikke snakk om blodprøve i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Kan ikke tenke meg at man kan bruke en spyttest som bevis før bruk av narkotika.
Har en kompis som aldri har testa dop som slo ut på amfetamin på spyttest.
I trafikksammenheng er spytt-testing ikke bevis nok, man blir tatt med til legevakt for å ta blodprøve som evt bekrefter indikasjonen. Kanskje det også gjelder her?