Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 937
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Vil bli litt vanskelig å forklare, men for 2-3 uker siden gikk jeg på en heftig speed smell. Spiste sikkert 1.5-2gram over en 24 timers periode. Var ekstremt schekk også og spiste noen feit firecrackers. Under heile denne opplevelsen følte jeg meg euforisk, men hadde en bekymring bak meg at nå ''klikker'' det snart fordi det skal ikke være mulig å ha så mye eufori. Under nedturen så røykte jeg og røykte weed. Jeg var aldri deppa under nedturen, men følte meg så tom og jeg bare satt og stirra i veggen. Vet ikke om dette er relevant men ville nevne det for det er første gangen jeg har hatt den stemmen i hodet mitt som sier ''nå klikker'' du.

Vell jeg tok lsd her på fredag, to EKSTREMT potente lapper og jeg har aldri trippet så hardt. Under hele denne turen hadde jeg den baktanken igjen pga jeg følte meg så bra at nå klikker det for meg. Under hele denne lsd rusen var som en god ros fra gudene. Jeg så meg selv i speilet og jeg er jo en fakkings gorilla større og sterkere enn alle disse beta nerdene rundt meg. Jeg føler at alle mennesker er som kryp nå, umulig å beskrive jeg vet jeg kan dø, men samtidig så føler jeg at jeg kunne banka opp 10 politi som hadde pistol. Jeg har hatt intense drømmer etter jeg quitta weed forigje onsdag, I noen av drømmene så er en eller annen krigs helt som bare slakter og slakter folk. En ustoppelig gud. Jeg er en fredelig kar, men jeg har denne intense lysten til å bare gå på en rampage og slå ned så mange folk som mulig, rett og slett gå amok, stjele en bil kræsje den, kapre et fly etc
Syke ting og jeg er faktiskt redd for at jeg vil finne på noe sykt. Jeg har vurdert nå og legge meg inn på psyisk avdeling, men har noen spørsmål.
Hva skjer med jobben visst jeg blir sperra i lengre tid?
Hva skjer visst de mener jeg ikke er syk nok?
Hva skjer videre med jobb, er det yrker jeg ikke kan jobbe i?
Basically noen som har vært der som kan fortelle meg. Fordi jeg er virkelig bekymra nå.
Hei !
Mental helse har en døgnåpen telefon som jeg kan tenke meg har svar til deg.

https://mentalhelse.no/fa-hjelp/hjelpetelefonen

Tlfnr : 116 123
1.5-2g speed over en 24 timers er vel ikke så ille. Ikke anbefalt av WHO kanskje, men heller ikke en monsterdose spør du meg.

Kan jeg spørre hvor gammel du er?

Lite å bidra med egentlig, men mener du at du ikke har kontroll over deg selv pga eufori? Hva er det evt som stopper deg i å gjøre de tingene du fantaserer om, ellers?

Og om du virkelig er bekymret for å gjøre de tingene, slutt å ta drugs? Du tåler det åpenbart ikke ut ifra posten her..

- Ift jobben kan du få vanlig sykemelding mens du er innlagt og du er ikke pliktig til å oppgi grunn til arbeidsgiver. De kan ikke si deg opp pga du er syk.

- Hvis du ikke er "syk nok" tviler jeg på de blir å si, men du får i alle fall beskjed om å slutte å dra lisser og spise blottere. Her kan også lappen ryke om du innrømmer dopbruk fyi.

- Hva som skjer videre er jo opp til deg. Du vil nok få jobbet som det meste selv om du har vært innlagt. Spørs jo om du får en diagnose eller ikke, og hvor mye det kommer til å prege deg i fremtiden.

Det virker på meg som om du burde la dette ligge fremover, hvis du er så bekymret som du sier.
- Er det verdt det syns du?
Sist endret av Heimdall-; 6. juli 2021 kl. 16:25.
Anonym bruker
"Snill Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rare tanker og drømmer etter rus er ikke noe du får akuttplass på psykiatrisk på. Dette må bare få stabilere og normalisere seg selv og du må holde deg unna rus for å ikke fremkalle forverring. Hva tenkte du å oppnå med oppholdet? Det du trenger er å komme ned i huet og et tre dagers opphold på psykiatrisk kunne ikke gitt deg annet i denne sammenhengen her enn den hvilen du også får hjemme.

Hadde du vært i psykose med reell fare for å skade deg selv eller andre kunne du fått plass men høres ut som du har kontroll over deg selv selvom rusen har gitt deg en skikkelig egotripp.
Speed og psykedelika er sjeldent/aldri en god mix, det bør de fleste som driver med rusmidler få med seg.
Det gjelder ikke kun å mixe dem direkte, men også å ta speed jevnlig og plutselig finne på å ta seg en dag med tripping.

Hvertfall om søvnmangel, dehydrering og for lite mat også er en del av ligningen.
Sist endret av krystallkongen; 6. juli 2021 kl. 18:23.