Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 815
Hei.

Bare lurer litt på om noen veit hvor farlig nikotin poser er?

Du har f.eks lyft ( Norge så er det Epok) I Sverige så er det ikke tobakk, men kun tilsatt nikotin i posene. I Norge så er det tobakk som er hvitmalt..

Tenkte mer på den svenske og danske variaent, om noen har noe peiling på hvor helse skadelig og evt hvor mye mindre helse skadelig det er en dagens norske tobakks snus?
Det er ikke hvitmalt tobakk, det er tobakk som er 'raffinert'. Usikker på prosessen, men meningen er å fjerne tungmetaller, nitrosaminer og så videre, for å gjøre snusen mindre skadelig.

I noen poser bruker de også andre ting enn tobakk, mener en av produsentene brukte bambusfiber og tilsatte nikotin. Uansett er det sikkert mindre helseskadelig med tanke på kreft og lignende.

Så vidt jeg vet er de skadelige virkningene rundt snus fremdeles oppe for diskusjon. For eksempel står det på snusbokser at "Denne tobakksvaren kan være helseskadelig" til forskjell fra sigarettpakkene der det er bilde av tilsotede lunger og folk på dødsleiet.

Når det er sagt så er snus definitivt ikke bra for tannkjøttet, og sikkert ikke bra sånn generelt sett. Men det er nok noe av det snillere du kan være avhengig av.

Personlig liker jeg ikke all-white snus siden jeg føler det svir mer og går hardere på tannkjøttet. Men mulig jeg bare har prøvd feil typer.
Sitat av drunkandhidonor Vis innlegg
Det er ikke hvitmalt tobakk, det er tobakk som er 'raffinert'. Usikker på prosessen, men meningen er å fjerne tungmetaller, nitrosaminer og så videre, for å gjøre snusen mindre skadelig.

I noen poser bruker de også andre ting enn tobakk, mener en av produsentene brukte bambusfiber og tilsatte nikotin. Uansett er det sikkert mindre helseskadelig med tanke på kreft og lignende.

Så vidt jeg vet er de skadelige virkningene rundt snus fremdeles oppe for diskusjon. For eksempel står det på snusbokser at "Denne tobakksvaren kan være helseskadelig" til forskjell fra sigarettpakkene der det er bilde av tilsotede lunger og folk på dødsleiet.

Når det er sagt så er snus definitivt ikke bra for tannkjøttet, og sikkert ikke bra sånn generelt sett. Men det er nok noe av det snillere du kan være avhengig av.

Personlig liker jeg ikke all-white snus siden jeg føler det svir mer og går hardere på tannkjøttet. Men mulig jeg bare har prøvd feil typer.
Vis hele sitatet...
Jeg har samme erfaring ang irritasjon av tannkjøttet. Hvis jeg bruker vanlig snus i white poser (f.eks skruf fresh) eller i brune poser (f.eks G3 rød og svart ) så merker jeg ikke snusen engang, selv etter en lang pause. Helhvit snus gjør tannkjøttet sårt fort, og hvis jeg bruker det noe mer enn en sjelden gang iblant blir det rødt og ekstremt sårt.
New generation
colakork's Avatar
Hadde samme problemet selv at hvit snus ødela tannkjøttet mitt.
Nå er det omvendt etter noen år med allwhite snus.

Hvis jeg bruker G3 snus så blir tannkjøttet ødelagt på likt nivå som hvit snus ødela meg før.
-Kroppen vender seg til alt, men ikke samtidig et eller annet?