Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4358
Hei

Planen var å dele internett fra Telenor mobilt bredbånd.
Men som vanlig med Telenor så er det bare plunder.
Jeg finner ikke noen mulighet til å sette opp flere nettverk på denne. Ganske utrolig på en ruter til den prisen Telenor tar.
Det jeg har fått gjort er å sette opp gjestenettverket som mitt. Og da får alle enehetene mine internet men jeg får ikke kontakt mellom enheter. Printer f.eks.

Finnes det en wifi ruter som lar meg sette opp WAN fra Telenor sitt wifi-nettverk? Andre kreative løsninger, Kabel fra B818 blir vel bare trøbbel, jeg ser heller ingen bridge-mulighet.
jeg har en slik en, og har skrudd av wifi'n på B818'n og satt inn egen asus router. måtte selvsagt deaktivere B818 sin DHCP og sette fast IP på ny router, men det funker som snus

dog, jeg har ikke bruk for å åpne porter i hytt å gevær
Du kan prøve deg med en trådløs bro som link mellom primær ruter og ekstra ruter som støtter gjestenett.

Synes ikke Telenor er dumme fordi de ikke tilbyr denne løsningen for deg.
Sitat av DSlhm Vis innlegg
jeg har en slik en, og har skrudd av wifi'n på B818'n og satt inn egen asus router. måtte selvsagt deaktivere B818 sin DHCP og sette fast IP på ny router, men det funker som snus

dog, jeg har ikke bruk for å åpne porter i hytt å gevær
Vis hele sitatet...
Takk, blir nok å forsøke dette. Får forhåpentligvis brukt en ruter jeg har stående.

Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Du kan prøve deg med en trådløs bro som link mellom primær ruter og ekstra ruter som støtter gjestenett.

Synes ikke Telenor er dumme fordi de ikke tilbyr denne løsningen for deg.
Vis hele sitatet...
Det er forsøkt, forstår jeg deg rett. Har en ruter som lar meg koble til Huawei nett men får ikke Internett derfra. Fremgangsmåten har fungert på NextGenTel sin ADSL-ruter.

Jo de er dumme. Kan forstå de gjør tiltak for å begrense deling men likevel. Dette er en ruter de har solgt til 3 lapper, pålagt kunden. Nå modifisert til den nette sum av kun 2000,-
Styr langt unna å kjøpe utstyr som skal forbedre _intern_nettverket ditt fra nettleverandører. Hvis det ikke er et merke du kan kjøpe i butikken er det høy sannsynlig het for at det er noe nedlåst eller begrenset firmware.

Men altså, dette er en ordinær trådløs forbindelse fra din ekstra ruter til telenorruter? Hvis alle andre enheter fungerer er ligger nok feilen på ekstraruteren din.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trur jeg løser dette lekende lett med at jeg setter mitt nettverk på Huawei også fabrikk ssid som gjestenettverk så kan de andre bruke det. De trenger ikke vite at jeg jar tilgang, det verste som kan skje er at de resepter ruteren.

Det gikk dårlig. Det fikk jeg ikke lov til å sette SSID som gjest. Og nå får jeg ikke kontakt med den, fantastisk. Må nok høre med naboen om dette deleprosjektet.
Sist endret av Dough; 15. august 2020 kl. 22:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av DSlhm Vis innlegg
jeg har en slik en, og har skrudd av wifi'n på B818'n og satt inn egen asus router. måtte selvsagt deaktivere B818 sin DHCP og sette fast IP på ny router, men det funker som snus

dog, jeg har ikke bruk for å åpne porter i hytt å gevær
Vis hele sitatet...
Når skulle jeg ha behov for å åpne porter ved vanlig bruk hjemme?

Se bort fra siste innlegget mitt over, det var bare fingertrøbbel trengte restart.