Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2013
Heisann

Dama kjøpte PC skjerm til bursdagen min, men jeg ser i etterkant at det er AMD freesync på den, og jeg ruller med Nvidia .
Jeg har ingen hensikt med å sende den tilbake.

Men jeg lurer på, freesync vil ikke ha noe å si ved å miste FPS når jeg spiller spill?

Skjermen jeg fikk var MSI Optix MAG322CQRV, 31,5''
Jeg spiller med i7-9700k, RTX2070 og SSDm.2.
Jeg spiller Overwatch med alt på det høyeste og får 70-80FPS.
Jeg har valgt 2560x1440p både i skjerminstillingene, nvidia instllinger og ingame på overwatch, tillegg å ha valgt 144hz i instillingene på PC og spill. Bruker DP.

Kobler jeg på den gamle skjermen jeg har 24'' 1920x1080p så får jeg 144fps null problem.

En venn av meg som kjører en i7-8700k, 1080TI som kjører samme resolution som den nye skjermen min, 2560x1440p har 144fps.

Hva kan være problemet her?

Når jeg først koblet skjermen til, så ble det lagt inn en mappe med en link til MSI sine sider for drivers install, men files not found når jeg trykket på dem. Trenger skjermen noen drivere da gjerne?
blander du begrep?

at du har lavere FPS med ny skjerm er nok grunnet at du kjører 1440p. og ikke 1080p som med den gamle skjermen

antall HZ på skjerm er jo i prinsippet ikke relevant for FPS'n din