Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2243
Noen som vet om noen Raske + billige Linux shell?
Jegvet Linuxnation er raskt men, det er jo sykt dyrt...
på multinet får du et shell med 5 prosseser til 260 kr halvåret, det er ivertfall noe av det billigste på markede...
www.scoot.no er vel ikke av de verste. Stabile og billige.
noob killer
elukS's Avatar
Selv bruker jeg EasyISP og er veldig fornøyd med både pris, tjenester, vhoster og support

Les forresten shells.no sin omtale av dem.
skal se på det...
Foresten elukS: Er det lov og ha en ircd oppe der?
siden det finnes pakker navn som heter ircd1 og ircd2
Multinet var overraskende stabile. Billig også.
trodde multinet boter hadde en tendens til og være trege og dette ut ofte jeg?
De datt ofte ut før..
Men de har blitt mer stabile.. + at linja dems er treig så jeg liker ikke og ha shell der..
Opprinnelig postet av dfs
trodde multinet boter hadde en tendens til og være trege og dette ut ofte jeg?
Vis hele sitatet...
Nope
Er faktisk veldig stabilt
Men med noen av v-hostene kommer du ikke inn på enkelte undernet servere, og hvis du kommer inn får du ip host

Men det er bare snakk om 15-20% av v-hostene, men uansett kjipt.
Men velger du en v-host som ikke så mange bruker, så får en stabil eggdrop/muh/bnc.. Min muh holdt seg oppe i litt over 2 uker på oslo.no.eu.undernet.org serveren, og jeg må si jeg var imponert.

Grunnen til at den datt ned var at jeg skulle connecte til den hos en kamerat som brukte irc-script.. og når jeg connecta så ble den excess flooda
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
i forrige uke datt bncen min ut (www.scoot.no), da hadde den vært oppe i 15 dager. ganske bra. eneste som er kjipt med scoot.no er at de har så få vhoster. men de skal få vhoster av counter-strike.no eller.no.. de kommer ikke jeg til å bruke hvis de ikke har noen MOT cs
Bli kjent med noen som har fiber-linje, og sett opp egen box der..
Det har jeg gjort
blah, får håpe dem ikke får vhost av counterstrike.no,
vil ikke at alle skal ha slik host..
Er så glad i xEn0s is på irc..
Lenge leve CS!!
Noen som har testa ut sånne "server-hus" der hvor du kjøper litt plass, får en rask linje også fjern-administrer boxen sin?
Leste en artikkel om det i linuxformat for en stund siden og lurer på om det er noe bra..
Better than thou.
Har tenkt litt på noe sånt jeg og, men det er jo så jævlig dyrt..
jævla dyrt, men tenk hvis du er 20 personer, 500kr hver i en pc, så koster det sikkert litt per mnd og for å få ha boxen på linjen, så kan man selge shell og slikt
tore-: vet du om noen url'er? (som faktisk oppgir priser)
Serverhousing kan fort komme opp i flere tusen pr måned. Kommer litt an på hvor mye båndbredde som man vil ha. Men dyrt er det.
nå er det lenge siden jeg jobbet med shell og slikt, så jeg har et spørsmål, hvilke av disse tilbyr egen ip, hvor mange prosesser kan du kjøre og hva regner de som en prosess? mange har en tendens til å regne eggie som to prosesser.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av sorath
nå er det lenge siden jeg jobbet med shell og slikt, så jeg har et spørsmål, hvilke av disse tilbyr egen ip, hvor mange prosesser kan du kjøre og hva regner de som en prosess? mange har en tendens til å regne eggie som to prosesser.
Vis hele sitatet...
jeg har 2 ip'er hos skall.no
det som regnes som en prosess er vel programmer som kjøres i bakgrunnen og screens
hvor mye betaler du for ip'ene?
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av sorath
hvor mye betaler du for ip'ene?
Vis hele sitatet...
Shellpakke 3: 100 Mb lagringsplass, 5 prosesser, 1 POP og MySQL + 2 IP-adresser kr. 1.300,- pr. år
heavy. har enda ikke betalt for shell i mitt liv og har ikke tenkt å begynne.

grunnen til at jeg lurer er at en kompis har kjøpt et domene han vil bruke og leter etter stabile shell-servere som har lyst å trade han et shell mot bruk av domenet.
de fleste regner vel f.eks. 2 connections til en BNC som 2 prosesser også.
vel, jeg og noen kammerater har vært i kontakt med nix. blir vel til at vi kjøper 10mbit linje, betaler for å strekke kabler ( leier leilighet rett over gaten til nix, så blir ikke så dyrt), prisen for selve linjene er overaskende lave, det som egentlig koster er å strekke fiber. men siden det er så kort går jo det greit for oss.
Fordeler: stabilt og ingen isp som syter over hva du driver med.
jeg trodde man måtte være registrert som isp i et eller annet register for linje til nix jeg. sånn ASNIC nr. eller noe sånt.

hvis ikke, hvem vil spleise?
Uansett - www.ostreivei.no tilbyr rimelige og bra shellpakker

Noe jeg ble veldig overrasket over der, var hvor stabilt alt var.. Jeg har en bot der, som fikk en _online_ tid på 7 uker og tre dager til irc.inet.tele.dk - Da restarta IRC servern.. ostrevei.no står fremdeles og går..

Det kommer snart opp en omtale fra ostrevei.no på shells.no også..