Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 537
De siste dagene har jeg hatt en veldig ustabil linje.
Dette har gått opp og ned, og til tider er den finfin, men for det meste er den utrolig treig.
Linjen jeg er den heldige innehaver av, er en 704/128 linje fra den forholdsvis ukjente levrandøren Direct Connect.
Netlimiteren ser ingenting som bruker speed, jeg har snakket med andre med samme levrandør som bor i samme område og ingen av de datamaskinene i huset jeg deler linje med er engang på.

Problemet gjelder for alt. Spill, surfing og til og med IRC.

Har prøvd utallige restarts, har restartet routeren og har slått sint i bordet, har avinnstallert alt som kan minne en smule om suspekt programvare og har slått handa sint i bordet, men ingenting har hjulpet.

Noen som vet hva som kan være feilen og hva som skal til for å rettes på det? Kan det være levrandøren? Er det datamaskinen?

All hjelp tas imot med stor takk.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Le ve ran dør. Eventuelt dårlige telefonlinjer. Problemer her i gården også, men jeg skylder på leverandør og det faktum at jeg ikke har orket å sette inn en splitter enda .
svisj's Avatar
Trådstarter
Vel, jeg har satt inn splitteren, og det er som sagt ingen i mitt nærområde med samme problemer.
Kan det da fortsatt være levrandør?
Det kan fortsatt være leverandør ja.

Men har du prøvd med en annen datamaskin? Eventuelt prøv å koble deg opp uten router. Først og fremst anbefaler jeg at du prøve om det er likt med en annen datamaskin, da finner du fort ut om det er deg selv, eller leverandøren det er noe galt hos.
Har du firewall installert? Hvis du har det bør du sjekke konfigurasjonen på den.