Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 460
Jeg har 2 bærbare datamaskiner. En Alienware pc til vanlig hjemme bruk og en HP til skolebruk. Har nettverks problemer med begge PCene.

Problemet med Alienwaren er at vær gang jeg logger på PCen er den frakoblet internett, så jeg må prøve og koble meg på. Jeg finner nettverket mitt med engang og det er full styrke på det i over hele huset og langt ned i hagen.
Men får ikke koblet meg på.. jeg feilsøker problemet og da får jeg enten opp at problemet er løst men har ikke nett selvom eller så får jeg problemer med det trådløse nettverkskortet eller tilkoblingspunkt. Jeg får Internett til slutt på PCen, etter og ha feilsøkt problemet mange ganger etter hverandre i sikkert en time hver gang jeg slår på PCen så får jeg internett.

Når jeg får Internett funker det helt fint hele tiden. Men begynner å bli lei av og ha dette problemet hver gang jeg slår på PCen. Har det samme problemet på alle nettverk på denne PCen så er noe galt med PCen.


På skole PCen får jeg nett her hjemme. Men det varer maks 5 minutter så mister jeg det og må derfor koble meg på igjen slik at jeg kan få nye 5 minutter med Internett. Prøvd og feilsøke problemet men finner ingen problem.
Har ikke dette problemet på skolen, der får jeg koblet meg til men på skolen får jeg maks 1-2 nettverks søyler. Og Internett går tregt og bruker flere minutter på å laste inn en enkel side. Kompisene mine rundt meg på samme PC og samme Internett tilkoblet har greit med nettverk.

Her hjemme så har jeg sjekket router og slike ting og alt er helt fint. Alle andre PCer og mobiler kobler seg greit på, men ikke mine PCer.

Noen som har noen anelse om problemet og kan forklare meg hva jeg kan gjøre? og kan forklare meg hvordan man fikser dette?

Takker for svar.
Høres ut som et ruter problem.
Prøv å skru av kryptering (WPA), bare for å teste. Ikke alle kombinasjoner av rutere (med firmware) som fungerer med nettverkskort (firmware, driver og operativsystem). Er mange ting som skal fungere sammen.

Finnes det ny programvare til ruteren, dersom nei. Kjøp ny via norsk nettbutikk. Da har du 14 dager angrerett, så kan du se om det fungerer med ny. Fungerer det, så beholder du den nye ;-)